Merzouga, Sahara 7.45 uur

Marokko, Et-taous ⵟⴰⵡⵙ الطاوس

Vanmorgen om kwart voor 8 zijn wij de Sahara ingetrokken voor een wandeling. Nog niet warm, zwoel windje, opkomende zon en elkaar. Wat wil je dan nog meer, we kwamen van alles tegen. De nomaden, tenten, mensen die gewoon buiten slapen, eerste toeristen die terug komen van een nacht in de woestijn slapen en dan op een dromedaris rijden. De nomaden die al weer druk zijn. Het is hier een traditie om een soort kuil te graven waar je in ondergoed in gaat liggen, krijg je tot boven je borsten ongeveer zand over je heen. Zo blijf je een uurtje liggen, kom je eruit en krijg je een paardedeken om je heen. Ga je in een tent thee drinken en dan aankleden douchen wat je wil. Dit zou voor mensen met reuma en stramme spieren goed zijn. Je mag geen hartproblemen hebben om dit te doen, ik durf het niet aan ivm bloeddruk. Gisteravond in dorp heeft een nederlander die hier op bezoek is bij zijn moeder, ons dit uitgelegd.

Gisteravond heftige zandstormen gehad, hadden huishoudelijke dag, voor niks dus. Zand en zand en zand , overal.
Uiteindelijk was het over en zijn we dorp ingegaan, moesten telefoon kaart hebben was leeg, rondje gelopen heerlijk wat div.dingen gegeten, soep, berberomelet en Geert nog slakjes.

Rustige dag verder gister, net als vandaag, nu al bloedheet. Vandaar onze vroege aktie vanmorgen.
Mijn lieve broertje Leo jarig vandaag, wat een feest.

Ga nu album met foto's maken voor deze ronde, Marokko Sahara 17-8-2018.