Spanje La Jonquera

Spanje, la Jonquera

De eerste week zit erop, voor ons een feestje dat we weer op pad kunnen, mogen en dus doen.

Vanuit Luxemburg zijn we doorgereden naar Pont a Mousson sc 7995, voor de camperaars een bekende plek, nadat we ons hebben geïnstalleerd gaan we snel naar de bakker op de hoek, koffie met wat lekkers😜(Petra). Hebben echt heerlijke dingen bij de bakker, maken wandeling en verder chillen. Blijven hier morgen ook gaan we stadje even in, niet echt bijzonder leuke wandeling.

Vrijdag jl vertrekken we en gaan verder tijden geen tolweg, geen snelweg maar echt de binnenwegen erg gaaf, Neufchateau komen we langs en lunchen bij de schaapjes met camper natuurlijk. Uiteindelijk komen we terecht in Seurre sc 5334 prima plek aan rand van dorp. Maken even wandeling om de benen te strekken, morgen markt dus dan even naar centrum lopen. Kijken natuurlijk ook F1, wat hier wel is op de CP kraaien kraaien en nog eens kraaien pff wat een kabaal, godzijdank in de nacht stil maar om 6 uur in de morgen beginnen ze weer. Gelukkig maar 1 dag en nacht, zaterdagmorgen leuke wandeling naar en door dorp, kleine markt maar wel gegrilde kip dus hoppa die is voor ons.

We vertrekken en gaan rijden zien wel waar we terecht komen, wel op tijd stoppen F1 wedstrijd start om 18 uur. Wederom prachtige route gereden binnendoor, Bourg en Bresse, Vienne, Tournon S Rhone waar div.cruise scheepjes lagen wat een drukte uiteindelijk zijn we in Andance sc 48699 terechtgekomen op camperplaats aan water, dat hebben we geweten noodweer hebben werkelijk van 17.00 uur tot 9 uur volgende ochtend heftige regen gehad en windvlagen. Zo niet leuk pff, 9 uur werd het droog en beetje zon gelijk foto gemaakt vanuit de camper😂😂😎. Geert haalt vers stokbroodje voor de lunch en we gaan verder. Prachtige route oude dorpjes veel D86 stukje N7, lunchen in camper en zoeken camperplaats uit. Deze ronde in Meze sc57198, als we er bijna zijn moeten we lachen paar jaar geleden ook geweest. Zetten camper neer en maken nog heerlijke wandeling door het leuke parkje, ff de benen strekken. Verder lekker chillen, morgen verder en gaan we Spanje in.

Rustige nacht gehad, ontbijtje en laden lossen wc doen en we gaan op pad richting Spaanse grens. Niet voordat we in Frankrijk nog even boodschappen hebben gedaan, wat typisch Franse dingen als kaas mosterd cornicons enz.allemaal gelukt en we lunchen even in camper waarna we op pad gaan richting Spanje. Erg druk op de weg, en uiteindelijk komen we bij de grens en ja daar zijn we dan in Spanje. Gaan naar La Jonquera P3 en even shoppen, moesten even zoeken maar gevonden. Wat boodschappen gedaan, niet veel maar wel heerlijke Rioja wijn gekocht😍. Chillen in de camper en maandag start onze toer dan echt, hopen veel mooie dingen te zien.

Lieve groet Geert en Ineke.

Jullie genieten voor 100%. Nu beter weer in Spanje ☀️ en dat voelt zo fijn. Helaas gaan wij as donderdag beginnen aan de terugreis. Lieve groet, Jan en Ilse 😘

Ilse 2024-03-11 22:16:52

Leuke foto's. Het verslag is wat lastig te volgen.

Ingridopavontuur 2024-03-11 22:22:18

Klinkt als een goede week, ondanks het nog dubieuze weer, maar nu in Spanje zal het snel zonniger worden. Het oude vertrouwde Pindat heb ik zelf toch verlaten voor Polarsteps omdat je de reis op de kaart dan veel beter kunt volgen en terugkijken. Maar toch weer leuk om te zien en horen dat jullie ervan genieten. Lekker doorgaan zo. Wij zitten nu bij Ronda en gaan de stad zo verkennen. Waren er nog niet eerder. Groetjes Paula

Paula Schuring 2024-03-12 08:16:43

Wat heerlijk om het verslag te lezen, wetende dat jullie samen weer zo mogen genieten van de reis. En wij genieten mee. 👍🏻

Carla 2024-03-12 08:45:58

Jullie hebben alweer heel wat beleefd met dat noodweer begrijp ik nu maar gauw naar de zon

Hans en Woutje 2024-03-12 18:00:12

Fijn dat ik jullie weer mag volgen. Fijne vakantie