Rondlopen in Oualidia

Marokko, Oualidia

Oualidia oud dorp/stadje, vanaf camping zijn we gaan lopen eerst boven langs.(makkelijk).
Boven bestaat uit het oude gedeelte, beneden aan de Lagune prachtige stranden, met prachtige redelijk nieuwe appartementen voor de verhuur.

Boven dus oude gedeelte doorgelopen, valt niets leuks over te schrijven. Wat leuk was om te zien, paar heel grote bomen vol met witte aparte vogels, geen idéé hoe ze heten.
Een en al armoede, armoede en nog eens armoede. We drinken ergens even koffie en na onze wandeling hier gaan we naar beneden. Is een leuke wandeling, via moderne weg versierd en alles ziet er hier mooi uit.
Prachtig uitzicht op de diverse stranden, rotsen aan zee, vissersbootjes en alle mensen op strand in zee. Gekleed te water vooral. Jongelui en kinderen hebben wel zwemgoed aan.
Maak natuurlijk foto's, hier ook vele appartementen.

Voor de camperaars onder ons, hier is ook de CP plek aangegeven door o.a. NKC. Gisteren was het bomvol, kon geen auto bij. Er stond geen enkele camper dus ik wou er sowieso niet staan, lekker naar camping.Vandaag helemaal leeg het parkeer terrein, nog steeds geen camper.

Maar goed, we lopen verder, kijken bij de vissersboten en ook daar is verse vis te koop.
Hier heb je o.a.oesters en mosselen. Zien restaurant die het verkopen en gaan daar lunchen, Geert oesters 6 stuks voor 60 dirham, stuk goedkoper dan bij ons. Ik eet ze niet hihi, goede nieuws ze verkopen wijn is wel lekker voor keertje. Daarna vissoep, ook erg lekker. We gaan ons inzetten voor de terug weg, die is pittig het is behoorlijk om hoog klimmen en het is warm.

Uiteindelijk gelukt, lekker uitrusten bij camper even in de zon.
Vanavond maken we zelf eten, lekkere tonijnsalade met alles erop en eraan, even wat anders.
Gisteravond Tajine vd camping gegeten, was heerlijk kwamen ze bij camper brengen lekker wijntje erbij.

Dit was het weer voor nu.

Groet Geert en Ineke.

Ik denk dat de witte vogels Ibissen zijn . Veel plezier

Joke 2018-07-10 16:13:36

Het eten ziet er heerlijk uit! Maar die armoede blijft toch wel indrukwekkend. Leuke strandjes, mooie plaatjes weer. Blijf genieten.

Meriam 2018-07-10 16:15:41

Silver reigers of koe reigers

Willy van 2018-07-10 17:01:50

Oualidia is als badplaats een van de fijnere van Marokko. Armoede is overal maar men zorg in Marokkot ook voor elkaar en ook al ben je arm je hoort er toch bij!