Marrakech

Marokko, Marrakesh

Na een paar rustdagen op camping Des Oliviers in Ounaghan, gaan we dan eindelijk op weg naar Marrakech.
Het is een afstand van ongeveer 160 km, en eigenlijk is het ook 1 lange weg door het land.
We hebben het op de camping prima naar ons zin gehad, niets doen is ook fijn en eten wordt aan de camper bezorgd. Vakantie dus, heb ook paar foto's van camping gemaakt voor hen die overwegen die kant op te gaan.

De tocht door het land was zeer zeer divers, prachtige landschappen maar ook gewoon dor de omgeving.
Mooie dorpen gezien, maar ook natuurlijk niet mooie dorpen en dan weet je weer niet wat je ziet.

Zijn door gebied gereden met alleen maar leemhuizen en ommuurde dorpen hiervan.

Onderweg gestopt omdat er geiten en bokken in de bomen zaten. Wel betalen he voor de foto's hihi in niemandsland. Onderweg koffie gedronken en brood gekocht. Hebben in camper broodje gegeten.

We gaan weer verder en blijven genieten van alles wat we zien, het blijft een feest.
We naderen Marrakech, het verkeer wordt meer dus het weggedrag van de Marokkanen gaat er niet op vooruit.
Zit af en toe stijf in de camper, pfff. Maar wat ben ik trots op mijn liefde, die de camper rustig overal langs rijd en zich niet gek laat maken. We hebben camping Ferdaous gevonden, aan de rand is helemaal niemand. We rijden door en gaan eerst bij Marjane boodschapen doen, lekker grote winkel dus prima. Eerst naar Maroc Telecom telefoon MB's kopen, gelukt dus ik kan weer. Uiteindelijk op CP plek bij moskee beland, weer de enige camper maar goed we staan. Zijn best moe van zo'n dagje, ben benieuwd hier, niet mijn ding alleen staan maar het is nu niet anders. Voordeel is dat we Marrakech gelijk bij avond zien. Overigens zijn we ook langs de gevangenis gereden, boven op een hoge berg geheel ommuurd. Denk niet dat je daar weg komt.

Na uurtje rust even in camper, gaan we op pad. Niet zo moeilijk welke kant we op moeten lopen hihi. Mijn god wat is het druk, overal mensen en verkeer. Geluid toeteren enz enz, ik ben het echt niet meer gewend merk ik. Echt even wennen, dan zijn we op het plein en weten niet waar we moeten kijken. Ook wil iedereen wat verkopen aan je of dat je komt eten, help.

We gaan nu het plein bekijken en willen eten, lopen rondje nou ja rondje en kijken onze ogen uit. Waar we voor gewaarschuwd zijn gebeurd natuurlijk wel. Maken foto en men wil geld, oké hoort erbij.

Uiteindelijk gaan we ergens eten, kan niet anders zeggen dat we heerlijk gegeten hebben op het plein.
En ook hier genieten we van wat er allemaal om ons heen gebeurd, water en thee jaja de familie Brans geen biertje en geen wijntje haha. Maar goed, we gaan terug naar camper, zijn doodmoe en de drukte is mooi geweest. Zijn zo bij de camper, daar staan veel auto's die op en aan rijden dus ook druk. Maar wel even lekker lui zitten, ramen tegen elkaar open en lekker een baco die we wel verdient hebben.

Hoop dat ik beetje kan slapen, we gaan het beleven allemaal.
Morgen verder Marrakech ontdekken, voor nu welterusten. Is hier overigens een uur eerder he.

Groet Geert en Ineke.

Wat een avontuur weer. Een reisdag met heel veel indrukken. Prachtige foto’s waardoor we weer mee kunnen leven met jullie ervaringen. Blijf voorzichtig en geniet van jullie reis.

Meriam 2018-07-17 08:23:36

Heel mooi verslag en foto’s van jullie reis .

Beppie Plate 2018-07-17 09:38:24

Geerts. Het is leuk dat jullie mooi weer hebben, maar 40 graden is wel erg van het goede. Volgende week verwachten dat het hier ook zo warm wordt. Groetjes. Theo

Theo Jakobs 2018-07-17 15:12:55

Hebben jullie extra sloten op de camper sls je hem zo alleen laat staan?

nolleke 2018-07-17 18:18:20

Pppfft wat warm moet er niet aan denken. Nog een vraagje jullie eten vaak buiten de deur zijn jullie daar nooit ziek van ?

Maddy Verburg 2018-07-18 20:25:54

Zo mooi allemaal.super wij zijn nu i Slovenië