Les Cabannes reisdag via Andora naar Ripoll(Spanje) reisdag.

Spanje, Ripoll

2 mei

Na een lekker nachtje slapen, ontbijtje en opruimen gaan we weer verder.
Besluiten nog 1 nachtje in Frankrijk te slapen kunnen we rustig aan doen, het weer is niet super maar droog dat is al fijn. Weer even langs de auchan boodschapjes doen en weer verder, onderweg even lekker vers stokbroodje gegeten. Het is weer een prachtige route die we rijden weg van de snelweg via Mazeres, Pampiers,Foix en dan onze eindbestemming Les Cabannes omdat daar een super mooie CP plek is vvoor 5 euro. Staan met 10 campers mogen er 30 staan ruime plekken. Heerlijk rustig, hebben na installeren wandeling door dorpje gemaakt echt Frans dorpje en toe even koffie gedronken in de zon op het pleintje zoals het hoort in Frankrijk.
Verder lekker gegeten in camper en de avond doorgebracht. Trusten.

3 mei

Wat een K nacht sorry hoor, is gisteravond om 22 uur gaan regenen en het heeft de hele nacht gegoten vreselijk en niet zachtjes hoor gegoten. Heel slecht geslapen beide, na ontbijt weg richting Andorra nog regen om 11uur is het droog geworden. Ook weer heerlijke weg van de snelweg route, het was super lekker stokbroodje gehaald voor de lunch ons kan niets gebeuren. En dan opeens zien we auto's met verse sneeuw op hun auto rijden.
Ik lachen waar komen die vandaan, nou dat wisten we heel gauw grens Frankrijk Andorra echt waar het sneeuwde alles wit nee witter dan wit ongelooflijk ik heb het nog nooit mee gemaakt wat een sneeuw. Zo fijn om mee te maken en zo mooi natuurlijk foto's maken en die zijn gelukt. Wat een geweldige ervaring, was overigens een beste col. Niet opgelet hoe hoog het was, te druk met de sneeuw. Heel mooie route.

Aangekomen in Andorra gelijk diesel tanken 1.02 euro scheelt wel even.
En ja we waren er toch dus even drank ingekocht, 9.80 liter Bacardi erg prettig en in Marokko niets dus wat inslaan he. Lekker geluncht en weer verder.
Uiteindelijk hadden we weer een col te pakken best hoog 1790 meter, maar prachtig en ook wel weer spannend.
Door naar de grens en ja hoor wij mochten aan de kant, had nog zo tegen Geert gezegd vergeet je niet te scheren(hihi). Alles moest open en wij dachten nu zijn we de ..., maar gelukkig na inspectie mochten we door pff. Ondertussen zweet overal, we zagen mensen met tassen vol met sigaretten het douane kantoor ingaan betalen zo jammer.

Verder naar Ripoll (Spanje)wederom CP plek gratis, prima te doen voor 5 campers.
Geen camping in de buurt dus prima we hebben een spannende dag gehad.
Misschien blijven we hier morgen is leuk stadje, zien het morgen wel.
Staan heerlijk straks lekker eten, nu wijntje en biertje A votre sante.

Groet Geert en Ien

Wij zijn ook te volgen via Pindat dit is de link.

Oh jullie hebben een enerverende dag achter de rug maar wel geweldige plaatjes weer.Nu lekker relaxen en voor straks lekker slapen.

Marjan 2018-05-03 20:02:53

Wat een avonturen hebben jullie weer beleefd. Gelukkig alle met goede afloop. Nu weer heerlijk verder en hoop dat het zonnetje snel komt.

Meriam 2018-05-04 08:27:23

Wij wilden pas geleden ook door Andorra. Totdat we van velen hoorden, dat er grote kans inzit, dat je alles moet uitpakken. Mooie foto's.