Op weg naar de transalpina route

Roemenië, Horezu

Daar zijn we weer, pittige dagen achter de rug. Heerlijk genoten van de rust bij Lucia en Nico in de Oude Walnoot. Heerlijke mensen, en we konden het goed met elkaar vinden dus lekker samen wat gedronken. Lucia gaf ons tips voor een mooie route, die hebben we dan ook gereden. Zijn pas zondag weggegaan dat moest ook wel want de NKC groep kwam.

Zondag zijn we al om 9.30 uur weggegaan, de route die Lucia gaf was tussen door weg via Rimetea door echte roemeense dorpjes. Wij zijn het kerkje en klooster tegengekomen waar een dienst was, gestopt en mochten naar binnen, ik moest wel rok aan en hoofddoek om. Wat een pracht en wat een ervaring. Heel speciaal was dat je binnen kaarsen kocht, en buiten staan soort huisjes waar je ze kan aansteken. Het heet Manastirea, Seantul Ioun Botezatorul, echt gaan als je daar bent. We rijden door en beleven van alles, echte roma's die in oude huisjes leven. Je wil niet zien hoe het eruit ziet, verbazing alom. Omdat wij op onze manier reizen, gaan we niet overal naar toe wat misschien zou moeten. Soms zijn we de steden zat, en willen lekker relaxed rijden , kijken en rusten. We zijn zeker verliefd op dit mooie land, prachtige natuur. Jammer dat de wegen nog zo minimaal zijn van tijd tot tijd. Je schrikt je soms te pletter, opeens gaten in de weg, of geen weg. Maar we overleven, gënieten van alles wat we tegen komen. Zigzaggen beetje, onlogisch maar daar ho uden wij van. Hebben Aiud gehad, Abrud, Brad, Deva. Ook zijn we naar Rosia Montana geweest, goudmijnen, niet naar mijn geweest camper te groot. Wel door dorp gelopen, doen, top. Er zijn niet zoveel campings dus we gaan naar camping La Danut code 29229 te Garda La Sus, prima simpel, rustig , alles is er. Wat een genot, heerlijk gegeten in restaurant ernaast.
Lekker slapen, morgen weer verder.

Goede nacht gehad en weer vroeg op pad, wederom de binnen door wegen genomen, prachtig. In Brad boodschappen gedaan. We genieten van de route en gaan naar camping Aurel Vlaicu code 11194 te Aurel Vlaicu. Tja het veld en omgeving prima, middenin de natuur, meer hebben wij niet nodig. Jammer dat Dennis en zijn vader Evert niet meer tijd en aandacht besteden aan de dingen erom heen. Zwembad bijv.sanitair schoon maar alles in minimale staat. Wij hebben zoiets ff maandje buffelen en alles i s acceptabel. Maar goed, het pu nt is geen alternatief dus ja, men komt toch wel. Lekker slapen nu, morgen vroeg op.

Dinsdagochtend zijn we bijtijds op om de Transalpina route te gaan rijden, verlaten de camping en gaan in Sebes nog even wat boodschappen doen. Dan starten we DE route, van Sebes naar beneden via de 67C Transalpina route naar Novaci. Ohohoh, wat een prachtige route door het natuurgebied, je komt van alles tegen. Prachtige bossen, smalle wegen, goede wegen, slechte wegen. Mooie dorpjes, we genieten met volle teugen. Klimmem beetje, wegen goed, dan weer minder goed. Drinken koffie onderweg, lachen jongen heeft 3 jaar in nederland gewerkt praat goed nederlands. Gaan weer verder, komen bij stuwmeer, stoppen maken foto's en gaan voor het eerst Logans eten. Heerlijk maar ik kan het niet op, oliebollendeeg, creme fraiche schapenkaas en geraspte koeien kaas met knoflook. Er is ook een railly van tjechen, lachen komen we overal tegen. Bovenop auto bijv.badkuip, stoel met wc bril enz.zie foto's. Maaaaar we komen steeds hoger, Oma krijgt zweethandjes, geen bomen meer dus hoger dan 1700 meter jaja. Wegen worden smaller, mijn god. Veel motor rijders die inhalen daar waar je dit niet wilt. Dan op een K punt slaat de motor af, ook dat nog😨maar ben zo trots op mijn mannetje hij zorgt dat we weer verder gaan. Stoppen op div.punten voor de foto's, ik moet jullie zeggen dat de werkelijkheid niet in foto's is te beschrijven. Op het hoogste punt 2200 meter was ik echt bang, geen railing niets en Geert moet gewoon op het juiste punt in de bocht aan het stuur draaien(haha logisch,ja doe het maar). Moet dan aan mijn schoonzusje Coby denken, die zegt Ien godsklere jullie zijn niet wijs. Ik dacht aan die woorden toen we door een stel malloten(Tjechen)werden ingehaald toen motor stil viel. Maar goed, het was een geweldige ervaring, en voor onze camper vrienden, DOEN.

Beneden gekomen hebben we voor camping Casa Horezeana te Horezu code 46799 gekozen. Klein,simpel maar prima voor 1 nacht. Goede douches, electra 35 lei,tjakka. In restaurant erbij gegeten, redelijk.
Straks lekker slapen, morgen gezond weer op. Dan gaan we de andere pas rijden😨de Transfagarasan nou die is net zo erg begrijp ik. Hoop dat ik het nog kan na vertellen haha.

Tot slot voor de oplettende mensen, ik plaatse onze blogs ook op Kamperen in de Oostbloklanden. Wij zijn daar op het verzoek van het beheer mee gestopt(na 4 weken) de groep was daar niet voor bedoeld. Wij zijn verwijderd, jammer dat dit zo verlopen is. Klaar, geen discussie en welkom bij Geert en Ineke On Tour.

Lieve groet Geert en Ineke On Tour

Genoten van je verhaal.

Lettie Clarisse 2019-07-02 23:00:27

Weer mooi verslag en prachtige foto's

Marjan 2019-07-02 23:09:24

Knap hoor

Beppie 2019-07-03 09:57:43

Mooie verhalen steeds, ik volg ze op de voet. Goed idee voor ons volgend jaar.

Jons Smit 2019-07-03 10:32:07

Het is wel een heel lang verhaal daar ben je wel even bezig. Maar leuk. Groetjes

Theo 2019-07-03 19:54:42

Oh wat geweldig allemaal. Ik schreef al eerder dat wij 2 jaar geleden in Roemenië waren en nu is het alsof we daar ook weer rijden. Roemenië is een een heerlijk vakantieland maar je moet wel een beetje durven ... zoals jullie dus. Die Transfagaranroute is een belevenis hoor! Geniet verder met volle teugen van deze reis. Wij genieten weer mee.

waar.is.bella 2019-07-03 21:32:04

Super👍🏻 Weer genoten van het verhaal en de foto’s