Romantische Strasse

Duitsland, Bad Wörishofen

We zijn weer op pad, cp Nördlingen was prima en dat voor 3 euro. We zoeken de borden van de Rom.Str.weer op en eindelijk hebben we in onze belevenis een leuk stukje route. Kleine oude dorpjes, maar authentiek nog. Smalle wweggetjes, vind mijn wederhelft leuk om te rijden. We genieten, opeens een burcht, ziet er prachtig uit maar we gaan niet naar binnen. Rijden door en komen bij dorpje Harburg, heel gaaf en oude brug naar dorp. We stoppen en gaan stukje lopen. Uiteraard over de brug lopen, we drinken koffie en nemen vers brood mee. Bij de slager halen we lekkere dingen voor op brood, wat een feest.

Gaan weer verder en komen in Augsburg aan, gelijk naar de cp aldaar, ook van nkc 8432, prima plek 8euro. Staan aan/bij het water, wat lekker tekeer gaat, ben benieuwd met slapen. Vind het niet zo fijn dat geklots,maar goed. We gaan gelijk de paden op de lanen in, naar centrum van de stad. Toch bijna 2 km.lopen heen en dus ook weer terug. Bij VVV stadsplan gehaald, we hebben de belangrijkste dingen bezocht, raedthuis prachtige zaal met gouden plafond. De dom, indrukwekend. Maar de zeer aparte Moritzkirche, zo strak wit alles van binnen, minimaal wat er hangt en staat, heel apart en ook wel mooi. Verder ook weer veel modern, vele winkels. Na paar uur houden we het voor gezien. Gaan terug, zijn bekaf en nu even rusten. Vanavond niet koken eten buiten de deur. Hebben uiteindelijk in Duits restaurant gegeten, waar ze mixgrill hadden, zoals wij vroeger bij de joegoslaaf aten. Heerlijk was het, ws Balkan restaurant ooit geweest. Daarna relaxen, morgen richting Bad Wörishofen.

We vervolgen de rom.str. en gaan naar Bad Wörishofen, daar is een Wellness centrum waar we naar toe willen.
Aangekomen is de cp plaats al aardig vol, maar plek genoeg. Ook van nkc 2187, prima plek en 9 euro incl.stroom. wel toeristenbel.betalen. kijken even in Wellness centrum en gaan daar zondag naar toe. Verder lekker relaxen.

Zondag om 10 uur zijn we in Wellness centrum, het is zeer kostbaar maar voor 1 keer moet dat kunnen. Kaart van 4 uur gekocht, het is zalig, zwemmen,sauna,turks stoombad enzenz.we hebben genoten. Terug in camper lekker relaxen en autorace kijken. Balen Verstappen met strafsecondes, maar goed. Koken straks lekker zelf. Morgen gaan we naar Fussen en dan zit de rom.strasse erop. Geen spijt van, maar het is niet wat we gehoopt hadden. Na Fussen verder naar Oostenrijk, Hongarije. Hongarije is helemaal nieuw voor ons, daar hebben we zin in, ben heel benieuwd hoe dat zal zijn. Hoop op wat spannende verslagen dan. Voor nu fijne avond.

Groet Geert en Ineke (On Tour).

Leuk verslag. En ben benieuwd hoe jullie Hongary vind

Theo 2019-05-26 19:39:26

Als je van kastelen houdt vergeet dan niet naar Neuschwanstein te gaan of in ieder geval de buitenkant gaan bewonderen, het is werkelijk een sprookje. Veel plezier, goede reis!

carla 2019-05-26 21:33:57

Leuk verslag. Denk bij Hongarije aan dat je als je van de snelweg gebruk maakt je van tevoren je tol betaald moet hebben. Als men controleert, dan doen ze dat op de oprit van de snelweg...Tol kun je online betalen.