Reisdag en Valencia

Spanje, Valencia

21 mei

Vertrokken uit Ampolla, hebben het daar heerlijk naar ons zin gehad was echt vakantie leuke eigenaars.

Nu weer in de benen want we gaan naar Valencia, ben erg benieuwd horen toch wel verschillende dingen erover.

Maar eerst gaan we op zoek naar gas, de lpg fles moet gevuld worden, nou dat viel nog niet mee hoor.
We hebben de app waar we lpg kunnen tanken, maar dun bezaaid. Uiteindelijk gevonden en naar mijn idéé goedkoper dan in nederland €0,65 p ltr. We zijn dik 4 weken onderweg dus is netjes volle tank €7,70 daar houden we van. Wat ons betreft het investeren waard geweest. Kost wel wat dat moet je niet vergeten.

Gelijk maar even een supermarkt ingedoken dus we kunnen er weer tegenaan.
Op naar de camping, ook weer prachtige route door de rijstvelden. Heel speciaal hoor nooit verwacht dat hier zoveel rijst verbouwd zou worden. Mooi gezicht al die vlakken, ook veel artisjokken gezien en de sinaasappels niet te vergeten.

Uiteindelijk camping gevonden, Acsi camping Coll Vert te Pinedo voor 15€ incl.alles.
In gids staat hij voor 17€, anders om wat we op andere camping hadden.
Het is een heel heel simpele camping, maar voor ons prima overdag weg en we kunnen douchen, toilet is er.
Maar pluspunt voor de ingang bus naar Valencia, wat wil je nog meer.
Min punt ligt aan weg, maar ja je kan niet alles hebben.

Nu wat drinken, straks eten maken en dan morgen naar Valencia.

Gr.Geert en Ineke

22 mei

Na een redelijke nacht wel wat lawaai bijtijds opgestaan, willen busbvan 10.30 naar Valencia hebben.

Dat is gelukt net 3 minuten lopen naar halte heerlijk, als we terug komen met bus stopt hij precies voor ingang camping. Kaartje voor bus kost €1,50 pp, dus voor 6 euro ben je samen heen en weer. Daar kun je met de auto niet voor rijden, het is een kwartiertje rijden dus ook prima. Zijn overigens ook mensen die het fietsen, zou ongeveer 6 km.zijn. Wij hebben de fietsen niet mee, maar hou er ook niet van op de autoweg te rijden en dat doen ze hier.

Wij zijn uitgestapt bij de moderne gebouwen/ mooie architectuur, het zijn verschillende museums er is een oceanografic. Wij hebben eerst alle gebouwen bekeken foto's gemaakt ziet er geweldig uit, één modern gebouw wordt nu gerenoveerd en heet de thee muts ziet er echt zo uit. Is in mens groot alles is daar indrukwekkend, de haven kom je langs ook vreselijk groot. Prachtige nieuwe brug, we besluiten één museum in te gaan en dat is het museum van de wetenschap. Ook weer pensionada prijzen, love it.

Overigens zie je op een foto een plein met alle soorten zonnewijzers, heel bijzonder en ze kloppen ook nog.

Het museum zelf is zeer mooi van architectuur van binnen, in 2000 klaar en was er een wereld tentoonstelling.
Het heet Ciutat De Les Arts I Les Ciencies.
Er is van alles binnen, ruimtevaart, dinosourissen, op gebied van testen, doolhof met spiegels, wetenschap te veel om op te noemen. We hebben er dik 3 uur rond gelopen en toen was het fraai. Ook in spiegel zaaltje foto's gezien die werden geprojecteerd wat door alle spiegels een speciaal effect geeft heel bijzonder hoor, heb er foto van gemaakt.

Uiteindelijk ergens even lekker gegeten en terug naar camping met bus van 16 uur, begon mijn rug wel te voelen.
Nog snel even vers fruit voor de blender gehaald, morgen ochtend lekker verse smootie.
Blijven morgen ook nog, dan gaan we het oude gedeelte van Valencia lopen en bezichtigen. Goed uitrusten dus.

Nu lekker luieren, thee gedronken foto's overgezet en verslag maken.
Straks lekker simpel stokbroodje vanmiddag warm gegeten, ideaal.
Net wat regen gehad, nu klaart het weer op. Was verder prima weer vandaag.
Oh ja hier op de camping is een overdekte BBQ schuur, lachen heb er foto van gemaakt geen gek idéé.

Voor nu lieve groet,

Geert en Ineke.

Herkenbare foto's zijn wij vorig jaar geweest museum van werenschap en ook oceangrafic wat ook geweldig is prachtige aquariums .