Palamos, Pineda de Mar, Barcelona en Benissanet(Ebre/Ebro) Deltebre tot Peniscola.

Spanje, Palamós

Daar ben ik dan weer, jullie missen een paar dagen verslag in het geheel. Dit heeft te maken met familie omstandigheden, maar ik pak de draad nu weer op.

Het is nu woensdag 11 januari hebben dik 2300 km gereden en zijn op weg naar Valencia.
Wij verblijven nu in Peniscola op camping El Cid sc 88452, acsi tarief 15 euro incl.alles, super schoon en nieuw sanitair alles is er top. Restaurant niet al te duur dus de vakantie kan beginnen. Vandaag woensdag Paella dag flink bord voor 5 euro met glas wijn of biertje hoppa de Bransjes hebben gegeten daarna in de zon siësta houden. Veel wind vandaag maar blijft goed weer.

Morgen op de fiets naar Vinaròs 15 km verder is donderdag markt. Verder beetje wandelen en fietsen.
Vrijdag gaan we Peniscola oude stad bezoeken op afstand vanaf strand mooi gezicht.

Hieronder staan verslagen die ik al klaar had. Oh ja de koelkast is net een knipperlicht🙈😂gaat goed gaat minder goed spannend iedere keer vooral omdat op sommige plekken de spanning(volt)heel laag zakt. Gister hadden we 130 volt dus hoppa op het gas zetten.

Dinsdag na een heerlijke rustige nacht op deze cp staan we op, wat denk je🤷🏼‍♀️koelkast doet het opeens evenals de vriezer. Geert gister hele middag mee bezig geweest, paar uur uit gestaan niets. Vanmorgen vriezer op min 20 gr.😂😂🙈. Wij snappen er niets meer van hoor, even afwachten hoe hij zich nu houd. Er is markt in Palamos dus na ontbijt op pad, ontdek je plekje😂🙈. Bijzonder grote markt, prachtig weer maar niets gekocht . Wel fruit en voor de lunch, koffie gedronken €1,25 espresso niet verkeerd. Wij concluderen nu al dat Spanje goedkoop is. Terug bij camper gaan we onze reis bekijken vanaf woensdag, richting Barcelona, donderdag hebben we afspraak met vrienden waar we zijn uitgenodigd voor het diner. Kunnen bij school daar camper parkeren en slapen. Na onze bezigheden gaan we weer lopen, is prachtig weer dus op naar de beach en oude stad. Heerlijke wandeling af en toe pauze ivm mijn rug, terrasje gepakt biertje en een sangria😍. Terug lopen naar de cp, het was genoeg. Wij hebben 10 km gelopen vandaag , zoveel heb ik na mijn operatie nog niet gelopen. Voor vandaag is het mooi geweest, net gegeten morgen weer verder, Barcelona here we come.

Woensdag na ontbijt gaan we op pad, niet ver deze ronde ongeveer 60 km.naar Pineda de Mar aan het strand is een cp Area Pineda de Mar sc 45984 is tussen de huizen prima plek verder bijzonder aardige eigenaar. Trein naar Barcelona om de hoek.
Lastig is dat er bord aan de poort hangt complet en dat je moet bellen, bleek plek zat. Heerlijke wandeling gemaakt niet zo groot als gister even in de zon gezeten, niet te lang mag niet meer van de dokter. Helaas loopt de temperatuur van de koelkast weer terug, pffff. Geert maar weer op koelkasten jacht op internet. Verder chillen, eten in camper opmaken wat we hebben. Is al teveel weggegooid. Morgen Barcelona, gaan kijken wat het ons brengt.

Donderdag is het nu en na een goede nacht en ons ontbijtje weer op pad. Richting Barcelona, koelkast gaat nog mee niet optimaal maar goed. Gaan onderweg boodschappen doen niet teveel al zoveel weggegooid. Komen bij giga Carrefour gaan eerst koffie drinken en een heerlijk broodje Iberische ham eten wat een feest. Lopen watertandend langs de visafdeling en vers vlees wat een zaligheid, niets meenemen eten vanavond bij onze vrienden in Barcelona. Nog even op zoek naar het tankstation voor LPG, ook gelukt dus hoppa Barcelona we komen eraan. Hebben besloten om deze ronde niet het centrum van Barcelona te bezoeken hebben beide niet zoveel zin in de drukte. Zijn ook al 4 x geweest en heel veel gezien. Moeten nu in buitenwijk Sant Just Desvern zijn gaan dus om de stad heen. Rustige wijk kunnen praktisch voor de deur staan en slapen daar ook. Leuk weerzien, drinken koffie en gaan stukje lopen staat prachtig appartementen complex en daar naast een prachtig huis van de architect Ricardo Bofill heeft in Den Haag ook iets ontworpen. Vanavond ook optocht 3 koningen laten we aan ons voorbij gaan, het is borreltijd geworden dus pakken terrasje. Nou dat kun je hier rustig doen 3 bier en 1 rode wijn €8,80 niet te geloven he. Naar huis en daar hebben we het gezellig, cava biertje wijntje heerlijke ovenschotel en vervroegd de
3 koningentaart. Ja hoor oma is de koningin🙈😂. Wij vertrekken naar de camper en lekker slapen na een fijne dag.

Vrijdag morgen even ontbijten, beetje onrustig geslapen maar is niet anders zoveel geluiden. Gaan even een koffie drinken bij Marti en Merce en dan weer op pad. Afscheid van elkaar genomen en tot de volgende keer, misschien in Nederland. Wij rijden uiteraard weer de binnenwegen, prachtige stukken via Tarragona stukje binnenland weer. Is 3 koningen dus rustig op de weg maar ook alles dicht even vergeten, geen eten ja noodmaaltijd zakken soep😂😂. Dan een dorpje waar bakker open is, snel voor de lunch brood halen en crema croissant😍. Ook nog een rotisserie open dus hoppa lekker gegrilde kip voor vanavond.
Uiteindelijk komen we door de bergen op de N420 richting Falset waar veel mist/ bewolking blijft hangen prachtig maar kouder en kouder scheelt 10 graden waar we vandaan komen. Gaan naar Benissanet La Campaneta sc 104234 prachtige locatie tussen de bergen, gelukkig plek blijven 2 dagen morgen wandeling maken. Inclusief stroom douche alles maar € 13,- per nacht, heel aardige beheerders. Hebben rondje gelopen nu verder chillen zijn moe.

Dan is het alweer zaterdag.

wat leuk om jullie weer te volgen. wij willen in juni naar Marokko. wat is jullie naam op polarsteps fijne reis nog

Helene 2023-01-11 18:17:09

Ik miste het reisverslag al. Gelukkig kunnen jullie de reis weer voort zetten. Hoop dat het met de ijskast nog lukt. Herkenbare foto’s 😀👍🏻 . Kijk weer uit naar het volgende verslag. Veilige kilometers 👍🏻

Carla 2023-01-11 19:04:16

Gelukkig, we werden al ongeust. Jullie zijn weer on-line.

jons smit 2023-01-11 19:27:01

Heel leuk weer en succes met de koelkast !!

Henny de Ruiter 2023-01-12 00:24:59

Goedemorgen! Geniet maar van het heerlijke weer…..hier storm en regen…..🙈weer leuk om te lezen, “lekkere” foto’s 😂 liefs 🥰🌈

Petra Eleftheriadis 2023-01-12 08:13:19

volgens mij wordt dat weer smullen voor jullie als ik dat zo zie veel plezier Hans en Woutje