Miravet en dan L'Ampolla

Spanje, L'Ampolla

Na weer een onrustig nachtje vanmorgen gezond weer op, we gaan naar Miravet en hebben daar veel zin in. We nemen afscheid van onze nederlandse buurtjes die de terug reis gaan inzetten. Nemen nog schoon water mee, vuil water eruit wc legen en we gaan weer verder.

Miravet is mooi oud dorp, bovenop de berg een oud kasteel waar ook hier in de spaanse oorlog veel gebeurd is maar ook de 1e wereld oorlog. Wij rijden op ons gemak weer via de C12 door de prachtige gebieden met olijfbomen, wijngaarden en fruitbomen kersen abrikozen alles zie je.

Als je aan komt is al een prachtig gezicht vorm van oude dorp prachtige daken kasteel boven op en dat alles aan de rivier de Ebro. Onder de indruk, nu al. Camper moesten we beneden parkeren is goede ruimte voor. Maar ja ik zag de bui al hangen, jaaa lopen naar boven haleluja. Eerst beneden koffie gedronken, en dan te voet naar boven.
Lopen door oudste gedeelte heel mooi langzaam omhoog, valt niet mee dan loop je dorp uit en moet je toch stukje klimmen over wat rotsen en dan weer een soort van pad. Ik heb het gehaald maar was blij dat ik er was.
Hoog joh pfff, ook hier weer pensionada prijzen de toegang 2,50 pp met boekje.

Afijn het complex zelf staat er prachtig bij, redelijk gerestaureerd maar het is niet mijn kasteel eerlijk gezegd.
Maar wel de moeite waard om het geheel te bezoeken, de combinatie met het prachtige dorp aan de Ebro.
Wij gaan via de auto weg terug naar beneden lopen, ivm mijn rug. Personen auto's kunnen er wel rijden.

Terug beneden heerlijk op terras weer wat tapas gegeten 1 glaasje wijn koffie en ja weer verder.

Wij gaan nu even naar zee 5 a 6 dagen denken we, moet weer gewassen worden en even uitrusten. Lekker even in de zon en langs het strand wandelen. Wij gaan naar L'Ampolla, daar is ook een natuur reservaat en gaan we flamingo's spotten. Zijn aangekomen hebben een heerlijke plek en gaan nu relaxen.

Oh ja mocht je in de buurt zijn vergeet Miravet niet te bezoeken.

Tot de volgende keer allemaal.

Groet Geert en Ineke

Leuk verhaal weer. Misschien een idee, om ook de coƶrdinaten van de overnachting erbij te zetten. Wanneer jullie langs Santa Pola komen, zie je ook veel flamingo's. Veel plezier.