Citiva di Bagnoregio

Italië, Siena

Vanmorgen om 9.00 uur dus op pad om dit geweldige dorp te bezoeken, vanaf de cp een 20 minuten lopen. Ik heb een klein stukje van internet gekopieerd voor wat info, bij deze. Civita di Bagnoregio ligt in het noorden van Lazio, iets boven Viterbo en Montefiascone. De grond in deze regio bestaat uit zacht vulkanisch gesteente waardoor de grond niet heel veilig is. Er zijn maar weinig middeleeuwse dorpjes die zo uniek en merkwaardig zijn als Civita di Bagnoregio. Het waren de Etrusken die meer dan 2500 jaar geleden de stad stichtte op een turfsteenrots die jaar na jaar steeds verder afbrokkelt.

Wij hebben genoten, hebben 7 km gelopen, kan je wel vertellen dat het laatste stuk voor je bij de poort bent heftig was, allemachtig bijna recht omhoog lopen, pfff. Maar alles wat je ervoor terug krijgt is het dubbel en dwars waard. Ongelooflijk het uitzicht, de bergen, het dorp wij hebben genoten en alles intensief beleefd. Gaaf dat veel in originele staat is nog. De kerk ongelooflijk, gedeeltelijk gerestaureerd maar zo puur en origineel. Was pittig wat lopen betreft maar zo blij dat wij het hebben gedaan. Bij deze dus foto album van deze geweldige plek. Echt doen als je in de buurt bent, zeker de moeite waard. Wij om 14 uur doorgegaan, naar Siena, daar zijn we nu staan op cp P2, wel 20 euro maar lekker centraal. Morgen woensdag, grote markt en in middag Siena bekijken.

Lieve groet Geert en Ineke.

In één woord Geweldig! Prachtige foto’s…..de sfeer spat eraf…..Geniet en wij genieten mee! 🥰

Petra Eleftheriadis 2021-09-22 06:51:52

Leuk weer hoor

Henny de Ruiter 2021-09-22 08:29:56

Oh wauw!! Altijd weer verbaasd wat de mensheid ooit heeft kunnen bouwen op dit soort onmogelijke plekken!

Geja Stevens 2021-09-22 10:06:21

Echt heel gaaf!!

Ingrid 2021-09-22 11:05:04

leuk te lezen, staan nu boven Florence. route aangepast en rijden ook naar civitta di Bagnaregio. dank je voor je leuke verhaal.

bas 2021-09-23 21:41:16

Bas daar krijg je geen spijt van, even pittige wandeling maar dan in andere wereld. Enjoy groet.

GeertenInekeOnTour 2021-09-23 23:02:55

Wij zijn hier nu en gaan morgen de brug over. Ben zeer benieuwd. Heb net alles gelezen van je