Rondreis vanaf Kato Gatzea naar Mouresi 1e dag, Mouresi naar Volos, Delphi 2e dag

Griekenland, Hrisso

Deel 1 rondtrip Kato Gatzea, Trikari, Mouresi Pilliongebergte.
Deel 2 rondtrip Mouresi, Pilliongebergte, dwars over naar Volos.

Het feit dat ik gelijk een verslag maak van een trip zegt al wat. Vanmorgen( donderdag) bijtijds gestart 9.30 vanaf camping Hellas. Hebben de dames bedankt, was prima verblijf hier. Gisteravond nog even van alles moeten aanhoren van de 2 oude griekse buren, hadden ook een leenhond die maar bleef blaffen maar goed.

Wij dus donderdag morgen op weg naar Trikari, helemaal in het zuiden van dit schiereiland. Compleet verrast door het prachtige landschap, dorpjes, uitzichten wat zaten we te genieten. Ieder rade ons aan om alleen gele weg te rijden, hebben we ook gedaan. Zelfs deze was af en toe spannend, bochten,bochtjes, klamme handjes(oma he). Hoog, hoger, nog spannender, pfff waar zijn we aan begonnen. Maar mijn mannetjes love this, kortom onderweg koffie gedronken, geluncht, weer verder. Trikari klein dorp vol auto's, dus gekeerd(gelukt) en niet met bootje over om ergens te eten. Dat weet je, met camper lukt niet alles. De uitzichten maken alles goed.
Vooral de bochten hoog, heel hoog dat je denkt ploeps daar gaan we😨.

Wij kiezen voor camping Papa Nero in Mouresi, dus weer verder en dan rijden we door het Pilliongebergte. Smallere weg, veel bochten enz.maar die natuur mijn hemel zo mooi. Niet te bevatten, weer mooie kloof, wij genieten, ik nog steeds misselijk van al die ontelbare bochtjes. Uiteindelijk komt de camping in zicht, knappe afdaling, veel auto's dus knap stuurwerk van mijn mannetje. Camping Papa Nero Mouresi sc 57172, prima plek en nu bijkomen. Drinken in bar Tsipouro, straks in dorp eten. Was gezellig klein boulevardje met wat leuke knijpjes waar je wat kan eten. Dat laatste liep niet lekker bij ons. Ik gyros schotel, Geert lamskoteletjes, wij hebben apart gegeten, dat zegt genoeg he. Doodmoe naar camper en bed. Morgen deel 2, van Mouresi naar Volos, door het andere gedeelte van het Pilliongebergte, heel benieuwd wat dat ons brengt.

Vanmorgen om 9 uur rijden we weg, alles vol en geleegd dus we kunnen weer. Vroeg omdat we cht kruipdoor sluipdoor moeten, vreselijk slecht voor mijn hart hoor. Maar mijn goede chauffeur heeft het weer voor elkaar. Dan gas erop en gelijk klimmen weer, bochtje hier, bochtje daar het is adembenemend de uitzichten dit keer helemaal vol met bossen prachtig. Maar smal en hoog, hoger pfff 1600 meter en dan zakken we weer. Zien dan vanaf de top tijdens de afdaling, de stad Volos liggen. Prachtig wit dorpje lijkt het, wij weten beter. Na 1 uur en 3 kwartier staan we in Volos, rijden erdoor om op de e75 te komen. Wat een avontuur, de conclusie is voor de camperaars onder ons: als je niet bang bent uitgevallen, je rijd rustig en beheerst, dan is het prima te doen. Ik ben trots op mijn mannetje, hij heeft een biertje verdient. Wij hebben besloten naar Delphi te rijden, zijn we 2 jaar geleden ook geweest, hebben alles gezien, gaan nu 2 dagen relaxen en de route voor de komende tijd bekijken. Denk dat we richting Patras gaan, door wederom prachtige bergpassen via e75 komen we op de camping Delphi sc19179.

Aardige eigenaar en zonen, hebben 1e klas plek aan balkon kijken over de vallei en zien Itea liggen.
Nu uitrusten, kon gisteravond door slechte wifi en 4 g dus geen verslag plaatsen. Vandaar nu alles bij elkaar.

Tot de volgende keer, fijn weekend alvast.

Groet Geert en Ineke On Tour.

Gelukkig hebben ze een vangrail hé! 😳 Veel bochten en stijl maar zo mooi de Pilion. Leuk om te lezen 🇬🇷🙋🏻‍♀️

Petra Eleftheriadis 2019-08-16 17:57:58

Super verslag weer 👍🏻

Henny de Ruiter 2019-08-17 09:24:31

Weer mooie foto's en een mooi ver haal wij zijn er nu ook even tussen uit en staan nu in de Beemster we blijven 10 dagen staan het is allemaal water hier . Dit is voor ons wel lekker fietsen en en kletsen met d2 schoon zusters en een vriend van Woutje ook nog wat fietsen we gaan ook naar de Zaanse scans echt Hollsnd . Gr Hans