Transfagarasan tot Carta( de Oude Wilg camping)

Roemenië, Cârța

Verslag van woensdag 3 juli.

Na het ontbijt vanmorgen, zijn we gaan rijden. Heerlijk weer en we gaan via Horezu naar R. Valcea, vanuit daar gaan we naar Curtea de Arges. Daar gaan we recht omhoog en start de TRANSFAGARASAN route. Voor de liefhebber het is wegnr.7c naar boven. We rijden gelijk langs leuk recreatie meer, en tot onze verbazing zijn daar Pelikanen met jongen. Helaas door de lichtval zijn deze foto's niet mooi, plaats hen wel.

Gelijk is het al mooi, mooie weg prachtige rotsen en goed te rijden. Dat moet je overigens niet te hard zeggen, dan heb je gelijk stuk rot weg. Het is niet anders, we raken eraan gewend. Denk ons campertje niet, maar Geert stuurt zoveel om gaten heen, als kan. We genieten van de natuur, heerlijk geen steden met alle drukte van dien.

We komen langs het grote stuwmeer, mooi maar alles staat vol geparkeerd dus rijden we door. Vanuit camper maar foto gemaakt, hebben wel vaker stuwmeer gezien, dus zo erg is het ook weer niet. Ergens halverwege het meer parking en daar stoppen we om te lunchen. Heerlijk even chillen en nieuws lezen, daar doet onze 4 G het nog. Lopen zwerfhonden over de weg, dat is toch wel een ding hoor. Heel heel veel zijn ze hier, in de nacht als ze beginnen met blaffen is het niet leuk. Wat kun je eraan doen he, na onze pauze gaan we verder. De weg is bijzonder goed te doen nog steeds, ik ben nog steeds niet bang, laat staan dat ik het eng vind. Heel goed te doen dames.

Maar dan lieve allemaal, wat denk je wat. We gaan een bocht om, aan de linkerkant van de weg staat auto stil en op onze baan gelijk voor ons, echt waar daar staat een echte BEER. Ik verzin het het niet, je gelooft het niet en het is helemaal waar. Perplex zaten Opa en Oma in de auto elkaar aan te kijken, de beer ging zitten en keek ons recht in onze ogen aan, echt waar. Fototoestel fototoestel, paar foto's gemaakt, hij gaat lopen en komt naast camper staan. Geert snel foto van zijn gezicht gemaakt. Ongelooflijk, dit maak je nooit meer mee. Wij gaan verder, napraten over de beer natuurlijk.

Het blijft mooi, hoger en hoger komen we. Donkerder en donkerder gaat het worden. Oh jee, onweer in de verte, oh jee het begint te spetteren. En net als wij het laatste stuk in gaan zetten van 1600 meter naar 2134 meter, barst helaas het noodweer los. Stortregen niet te kort, maar ook hagels zo groot en daar hebben we heel slechte ervaring mee. De weg is prachtig, velen haarspeldbochten, het gaat goed Geert heeft alles onder controle. We genieten, maar helaas kunnen we niet stoppen door het noodweer voor foto's. Probeer vanuit camper e.e.a. te schieten(foto's he, niet de beer😂). Route is super, we zijn helemaal boven, gaan niet in de stromende regen naar de souvenir kraampjes. Ik ben deze ronde totaal niet bang geweest, gister enger laatste stuk Transalpina.
Beide routes verschillend, en daarom beide mooi. En echt hoor als we beneden zijn wordt het droog, gaat de zon schijnen, jammer dan. Blijft mooie ervaring, kan het jullie aanbevelen. We hebben besloten naar de Oude Wilg te gaan in Carta code 8364 campercontact he. Na half uurtje komen we daar, mogen plek uitzoeken en na 18 uur inchecken. Heerlijke camping, dacht dat hij kleiner was maar er is ruimte genoeg. Alles ziet er goed uit, leuk hoe het eerste gedeelte is met toiletten, doucheruimtes, bbq hoek, zithoek heel knus. Maken kennis met Manette bij het inschrijven, nederlands dus lekker makkelijk. Alles geregeld, en we krijgen een welkomsdrankje mee. Frambozenlikeur(frambozen uit eigen bio tuin)en Palinca, zalig beide.

Wij gaan nu koken, hoop vanavond foto's te kunnen doen. Het is er niet van gekomen de foto's overzetten ,dus donderdag doen we foto's en plaatsen verslag. Hebben besloten donderdag hier te blijven, even rustdag hier. Lekker relaxen, morgen gaan we verder, we willen naar Sighişoara.

Groet Geert en Ineke On Tour.

Leuke fotos gr. Daf 😘

daphne 2019-07-04 17:19:22

Wie is die daklozen die aan het afwassen is. Ook aan je eigen schoonheid denken zwager.

Leo 2019-07-04 18:06:18

Hallo wel even geduurd maar hier zijn we weer ik ben avonds te moe om de pc te pakken ik heb hem van daag maar gepakt wij denken wel aan jullie en de trip die Julie aan het doen zijn van daag rust dag voor ons de serre is klaar en in huis rest ons de zolder daar lijk het wel of er een bom is gevallen ver der alles goed wel moe maar wat een verslag mooi hoor het doe me wel denken aan mijn Caper tyd geniet maar lekker liefs H&W