Op weg naar Griekenland

Italië, Desenzano del Garda

Onze reis is dan eindelijk begonnen, we hadden toch nog wat obstakels te verhelpen, met name van Geert natuurlijk. Maar alles is opgelost, dus wij konden eindelijk op reis. Afgelopen zaterdag 19 juni zijn we vertrokken.

Voorzien van alle apps.over Corona info, medisch paspoort, bewijs van vaccinatie, paspoorten en PLF formulieren, zo wie maakt ons wat, kom maar op🤣. Helemaal nergens controle gehad, ze kijken niet naar je om, nergens niet. Dit had ik overigens van diverse kanten al gehoord. Het is echt zo, maar beter mee verlegen dan om verlegen.

Hadden besloten om 2 dagen door te rijden via de snelweg, even kilometers maken. Zaterdag 650 kilometer gereden, snelweg saai maar heel rustig op de weg prima te doen. Hebben in Nurtingen op CP geslapen, zijn aan het verbouwen, maar samen met een Belg toch gestaan daar😱. Dit is de 3 e keer daar, per ongeluk terecht gekomen in 2017. Zit heerlijk Italiaans restaurant, met de meest heerlijke pizza’s, lekker glas rosé erbij Tjakka.

Wat zijn we blij mat onze maxfan, Geert medio vorig jaar geplaatst, door Corona niet kunnen testen met warm weer, nu uitproberen. In de nacht zachtjes aan, werkt perfect. Ook het zonnescherm van het dakraam is ideaal, blij met Geert en wat hij heeft gemaakt.

Maar goed zondag weer verder, ook snelweg 1e gedeelte regen gehad, daarna weer zon, prima reisweer ook niet druk. Scheelt ook geen vrachtverkeer op de weg. Onderweg al wat leuker, Oostenrijk de bergen, mooie landschappen. Zijn gestopt onderweg wilde Max Verstappen kijken, helaas het lukte niet, stonden bij prachtig verlaten hotel, zo zonde, dus weer verder gereden. Heb meeste foto’s onderweg gemaakt vanuit auto.
Hebben de Brennertunnel genomen, volgende keer de pas. Ook was er een weg in aanbouw zo’n hoge, prachtig gezicht.

Hadden camping uitgezocht tussen de fruitbomen en de wijnroute🤪, moe en zin in wijntje biertje kregen we te horen dat hij vol was, tuurlijk. Gelukkig had hij alternatieven, 11 km verderop aan meertje camping St.Josef. Ja hoor plek, heerlijke plekken ook. Prima sanitair, alles naar buiten en heerlijk biertje en wijntje. Later in avond veel muggen, jammer. Waren te moe om een wandeling te maken bij het meer. Reizen is vermoeiend hoor, hebben ongeveer 540 km gereden. Camping lag ook prachtig, wat ons ook opviel zijn de prachtige fietspaden, toch maar eens een hele vakantie in Italië plannen. Heerlijk gedoucht, lekker slapen onder de koelte van de maxfan.

Vanmorgen buiten ontbeten en weer op pad, camping moesten we 32 euro betalen, tja nog voorseizoen he. Maar goed heb ze veel duurder gezien. Gaan weer op pad, nemen de alternatieve route naar het Gardameer. Nu hebben we vakantie alles rustig aan en genieten van alles om eens heen. Dat is gelukt, schitterend door de bergen, wijvelden, kleine meertjes enz.je weet niet wat je ziet, de natuur heeft zijn best gedaan. Dan komen we bij Riva aan, vanaf daar de kustweg, hum. Prachtig prachtig, maar ook spannend spannend😂, vrij smalle wegen maar vooral sommige stukken de rotsen, pas op voor de spiegel dus. Veel tunnels, maar wat een prachtig uitzicht, we hebben genoten. Onderweg ook niet echt druk, ook hebben we gedeeltes van het nieuwe fietspad gezien die rondom het Gardameer gaat, met een lengte van 170 km.daar was het met fietsers en wandelaars druk op. Op sommige stukken hangt het pad aan de rotsen😜. Aangekomen bij de uitgezochte camperplaats La Spiagghia Desenzano 18 euro excl.stroom, prima. Net Nederlands voetbal beetje gekeken, nu gaan we eten, dan even naar het Gardameer lopen, zijn uitgerust dus even in de benen. Het is bloedheet, kunnen we vast wennen voor Griekenland.

Dit was de start, ben vast wat vergeten. Wij wensen jullie allemaal ook een geweldige zomer toe, vakantie of thuis, geniet van het leven want het duurt maar …….

Lieve groet Geert en Ineke( weer On Tour)

Het eerste verslag gelezen, op naar het volgende.

jons smit 2021-06-21 21:10:56

Mooi om weer met jullie mee te reizen!

Vakanties.Alie 2021-06-21 21:22:29

Leuk verhaal weer,😄 fijn dat jullie weer op pad zijn hoop het ook weer snel te gaan doen .ga jullie weer volgen vind de verhalen altijd heerlijk om te lezen. Veel plezier en veilige kilometers 🏝🚙

Henny de Ruiter 2021-06-21 21:31:00

We are really happy knowing that you are on the road again! Enjoy it!

Marti & Merce (Spain) 2021-06-21 22:47:54

Jullie door de tunnel, wij over de pas. Inderdaad ook schitterend. Reizen is zeker vermoeiend, wij zijn kapot 🤪😘. Ook nergens iemand bij de grens gezien, maar om Kroatië binnen te komen dat is een ander verhaal. Maar jullie pakken de boot geloof ik. Heel veel plezier nog en heerlijk dat het weer kan. Groetjes van Rob en Paula

Paula Schuring 2021-06-22 07:00:20

Leuk om jullie weer te mogen volgen. Fijne en veilige vakantie

Beppie 2021-06-22 08:24:57

Wat een leuk verhaal ga jullie weer volgen geniet er van het kan zo over zijn jullie genieten dat zien we fijne vakantie

Leen en Willy 2021-06-22 09:03:06

Ik heb via Ellen en Frits gelezen dat jullie naar Griekenland gaan. Dat willen wij ook graag doen en daarom zou ik het leuk vinden om jullie te volgen. Goede reis

Gerdie 2021-06-22 12:00:02

Wat leuk Gerdie dat je ons gaat volgen, er zullen altijd tips in zitten waar je iets aan hebt. 1 juli gaan we over met de boot, je leest het wel. Groet Geert en Ineke On Tour

Ineke 2021-06-22 13:27:11

Leuk om jullie weer te volgen. Wij willen over land naar Griekenland.....maar of dat lukt weten we nog niet. Landen als Montenegro en Albanië blijft een vraagteken. Hebben jullie een boot geboekt?

Nel Boersma 2021-06-22 14:12:24

Hoi Nel, wij hebben de boot geboekt ja, Camping On Board ideaal. Ook wij wilde over land, maar alles zo onzeker dus op safe gegaan. Hoop wel de terugreis via land, is begin oktober dus kans dat alles redelijk normaal is. We wachten af, eerst vakantie nu. Groetjes

Geert en Ineke On Tour 2021-06-22 14:52:43

Fijn dat ik jullie mag volgen.Hoop wat mooie ideeen op te doen.

Wilma 2021-06-22 15:47:11

Reizen is vermoeiend idd, je moet toch geconcentreerd blijven, en de de indrukken nog. En je moet er ook even weer ,,inkomen” Fijn Dat jullie anderen weer mee laten genieten.