Vinaròs, Peniscola en door.

Spanje, Vinaròs

We hebben echt vakantie gehad op deze geweldig gelegen Finca Mi Alma sc 104395 te L’Ampolla. Voor de camperaars onder ons als je tot rust wil komen aanrader. Heel aardige eigenaar helpt met alles, geen sanitair maar wel water en wc legen. Even whatsappen of er plek is, maar er liggen 3 FINCA’s bij elkaar daar. Wij uitgerust, schaduw zon wat je maar wilt. Stevige wandeling gemaakt door het prachtige gebied.

Zondagmorgen en we gaan weer op pad, genoeg gerust gaan eerst wassen hebben wasserette gevonden in Deltebre 16 km rijden, erg druk maar binnen 2 uur gewassen en gedroogd hoppa alles weer schoon. Dan het is niet te geloven tanken a €1,39 per liter diesel, was ook voor €1,34 mogelijk maar ons pasje werd niet geaccepteerd. Nou €1,39 vonden wij ook prima, vergeleken met Nederland Frankrijk een verademing. Daarna door naar Vinaròs waar we voor 1 nacht op parking aldaar staan sc64639. Lekker stuk gewandeld koffie gedronken en chillen in camper kijken hoe vol de camperplaats loopt.

Maandag richting Peniscola, onderweg zien we Fiatgarage dus stoppen, moeten nog steeds een elektrisch motortje hebben voor watersproeier ruitenwisser is stuk. Gelukkig kunnen ze het bestellen 50 euro maar we moeten het toch hebben. Woensdag 20 maart ophalen, prima. Rijden door naar Camperplaats La Brisa sc 103640, voor 2 nachten prima alles is er. Vorig jaar hebben we hier op de camping gestaan, en begon het drama met Geert. Godzijdank goed afgelopen, verder doen we weinig vandaag, morgen oude stad in.

Dinsdagochtend lekker ontbijtje en om half 11 de benenwagen naar het oude centrum. Prima te lopen, oude huisjes maar vooral veel planten en bloemen overal, natuurlijk foto’s gemaakt. Klimmen naar boven naar het kasteel, behoorlijk gerenoveerd. Er zijn hier paar films op genomen El Cid Game of Thrones bijv., de kenners weten er vast meer🤪. Gaan het kasteel bezoeken, oud worden heeft paar voordelen je krijgt korting in museums en bijv.kastelen voor €3,50 pp mogen we naar binnen. We hoeven ook geen bewijs te laten zien dat we ouder dan 65 jaar zijn, zo slecht zien we er toch niet uit🤨. Het is mooi gerestaureerd, mooi uitzicht ook. We hebben al 2 dagen bewolking dus uitzicht is niet bijzonder voor nu. Mooi om te zien buiten staat staat nog een prachtig bronzen beeld van Papa Luna oftewel Benedicto Xlll heb er foto van gemaakt. Zoeken restaurantje uit om een Menu del Dia te eten, dat is gelukt was heerlijk en dat voor 16 euro pp. Voorgerecht gegrilde sardientjes, daarna Geert gegrilde inktvis en ik tong, creme de catalana en glas wijn erbij. Voldaan gaan we teruglopen naar camper, even chillen. Dan gaat Geert even op gasflessen tikken, oeps bijna leeg dus toch maar 5 kilometer gaan rijden om gas te tanken, geen risico we hebben geen stroom hier. Getankt en terug naar CP, andere was vol. Nu lekker chillen straks kaasplankje eten, morgen richting Valencia nadat we ons motortje hebben gehaald. Daar ontmoeten we een oude vriend van Geert van vroeger moet zeker 55 jaar geleden zijn denkt Geert dat ze elkaar hebben gezien. Genoeg weer, nu foto’s uitzoeken, zware taak voor mij heb er altijd teveel vooral van Peniscola en kasteel, zal me inhouden😅.

Lieve groet Geert en Ineke.

Ja er zijn heel veel finca’s waar je tegenwoordig kunt staan. Wij hebben er ook meerdere gehad deze reis. Lekker kleinschalig. Bevalt ons wel. En leuk de bekende beelden uit Peniscola weer even terug te zien. En zo zie je maar 1 jr verder en weer terug 🍀👍

Paula Schuring 2024-03-19 19:51:09

Het gaat wel goed allemaal als ik het zo lees jullie zijn goed bezig

Hans en Woutje 2024-03-20 11:58:22

Leuk verslag en prachtige foto's!

Ingrid 2024-03-20 12:08:17

Altijd weer leuk om jullie verhaal te lezen en de foto's te zien

Jeannette 2024-03-20 12:11:12

Leuk verhaal en mooie foto's. Groet