Van Marrakech naar Taroudant

Marokko, Taroudant

Nou eerst maar weer even klagen😂, wij waren gisteravond om 23 uur terug bij camper.
Barstensvol met auto's zoals iedere avond, meeste gaan pas weg als het grote plein leegloopt. Toen wij aankwamen was er een jonge hond aan het blaffen, gaat door merg en been. Geert gaan kijken hond zat met touw aan bus vast(marokkaan), niemand te bekennen. Om 12 uur gingen we naar bed, nog blaffen, om 1 uur weer uit bed nog blaffen. Gaat door merg en been, zo zielig voor hond ook. Om 3 uur naar bed, stil joehoe.
Om 6 uur zat hond nog vast en weer blaffen, zieligzielig. Je kan niets doen, wij willen niet in problemen komen.
Komt man uit die auto notabene, gaat op zijn kleedje en na water aan de hond te hebben gegeven was hij weer weg. Ja natuurlijk hond weer blaffen, wij reden om half negen vanmorgen weg. Waren beide kapot bijna niet geslapen, om 1 uur nog 30 graden haha maar we hebben het leuk hoor.

We zijn vrij snel Marrakech uit, heerlijk rustig op de weg en mooie grote wegen de stad uit.
We gaan onze tocht door het hoge atlasgebied beginnen, hebben er zin in. Het is de R 203 die we gaan rijden.
Via Tahanaoute, Asni, Ijoukak genieten wij van alles wat we zien. Stoppen maken foto's, genieten van alles om ons heen. Eerst dacht ik valt mee allemaal, maar dat had ik beter niet kunnen denken.

Mijn god wat hoog, niet naar beneden kijken Ien hihi. Uiteindelijk was de pas daar op 2090 meter hoog,
De Tizen Test, over de weg ik heb foto's gemaakt oordeel zelf. Maar adembenemend is het. We hadden brood onderweg gekocht en nu stoppen even lekker lunchen in camper, in de middle of nowhere.

We gaan verder, en blijven genieten van alles wat we zien, geiten,schapen lieve mensen alles komt voorbij.
We hebben dus de daling ingezet, ja hoor recht lekker strak bergwandje naar beneden haha. Overal mooie lemen dorpen hoge bergen, mijn maag heeft wat last met al die bochten steeds. Weg is op een gegeven moment alleen gaten en cement, maar Geert gaat als een profesionele bestuurder de weg over. Komt er ook nog een bus aan, pfff wel lachen(soms). Uiteindelijk hebben we de wit/gele weg gehad en gaan we over op de rode weg. Dit is bij de afslag die naar Taliouine gaat. Een verademing, maar niet voor lang hihi. Naar beneden is net zo mooi als naar boven hoor. Uiteindelijk komen we richting Taroudant, het is nu 18 uur. Was lange dag, vooral voor Geert maar hij heeft tussen door een uurtje geslapen was zo moe. Daarna ging het weer prima, oh ja de bochten heel hoog zonder vangrail zijn ook niet mijn favorieten hoor. Maar goed, zoeken de camping op, even geen cp meer, gewoon lekker in de natuur tafel en stoelen buiten, krukje onder de benen en genieten van de buitenlucht. Licht windje dus helemaal zalig, 80 dirham inc.electra. camping Le Jardin, helemaal goed voor ons aardige ontvangst. Zijn met nog een italiaanse camper die we al eerder ontmoet hadden onderweg.

De eigenaar heeft geregeld dat er zometeen eten gebracht wordt, lekker hoor(hopen we).
Koelt nu heerlijk af, helemaal blij. In de bergen vanmiddag ook 39 graden, die warme wind jakkes.

Maar goed, dit is wel weer genoeg voor vandaag. Zal mooie foto's uitzoeken en hoop dat jullie het weer leuk vinden. Marokko is de moeite waard, doe rustig met alles en het komt allemaal goed. Oh ja, morgen dagje Taroudant, is 4 dagen feest ben benieuwd.

Lieve groet Geert en Ineke.

Prachtig. Wij hebben vroeger ook de Tizn test gereden met V.W. busje. Ik zie dat de weg nog slecht is hier en daar. Dacht dat hij was opgeknapt paar jaar geleden. Maar het is idd wel een hele beleving. Prachtige foto's!! Taroudant hebben wij een slechte herinnering aan. Maar hopelijk gaan jullie nog veel genieten in het zeer mooie land met hele lieve mensen. En het heerlijke eten.

Annie 2018-07-21 00:00:56

Taroudant hebben wij ook gestaan bij het kasteel , vriendelijke mensen en wij zijn met een koetsje rondgereden, was leuk, naar de camping is een smalle weg en was in 2017 niet gezellig en nergens schaduw dus hebben daar niet gestaan.

Rina 2018-07-21 00:21:43

Schitterende foto's. Lijkt me zo'n mooie reis. Staat nog op mijn verlanglijstje :) Geniet er van