Overtocht naar Denemarken

Denemarken, Faldsled

Maak toch maar even een verslag, wat hebben we al een geweldige dag gehad, helemaal happy dit is zo ons ding. Reizen, genieten en ontdekken. Wij zijn vanmorgen om 10.30 uur op pad gegaan vanaf onze cp bij Citti market. Moesten tanken en dan moet je toch even slikken 161 euro pfff niet normaal. Wetende dat per 1 juni de benzine prijzen in Duitsland met 50 cent worden verlaagd🫣🙈, het is niet anders. Wij gaan op pad richting Denemarken, grappig wel paspoort controle bij de grens. Het eerste wat ons opviel toen we Denemarken binnen kwamen dat alles schoon is, onderweg een oorlogsmonument nog bezocht, Dybbøl Banke een park. Op weg naar de veerboot, daar aangekomen info gehaald en kaartje kopen uit de automaat werkt prima. Half uur wachten boot van 14 uur, om 15 uur zijn we op onze bestemming de Funen heet dit gedeelte. Wij hebben besloten om gelijk naar onze overnachtings plek te gaan, even wennen en de route voor de eerste dagen uit te zetten.

Wij hebben een haven uitgezocht cp Faldsled te Millingen sc 48767 € 17,50 excl..stroom. Rijden prachtig stuk, mooie huisjes, op cp zijn we de eerste volgen nog 2 busjes. Prachtige locatie, gaan nog even wandelen door klein dorpje mooie specifieke huizen. Bij de rieten daken zitten soort houten spiesen op de nok van het dak om het riet bij elkaar te houden, bijzonder om te zien.

Was supermooi restaurant met grote tuin met michelin ster. Mocht foto maken van buiten binnen terras🙈😎prachtige bomen met gele regen. Let wel menu’s vanaf 2000 kronen, 100 kronen 13,50 dus reken maar uit niet normaal. Geen idee wat de wijn dan wel moet kosten🫣. Wel prachtig om te zien, leuke gekleurde huizen ook.

Lekker bij camper gegeten, buiten beetje winderig maar niet te koud. Net afgewassen, nu lekker binnen zitten verslag maken en dan natuurlijk even VI kijken en naar bedje. Morgen staat onze eerste toer op het progam, proberen zoveel mogelijk de margriet route te rijden.

Voor nu fijne avond,
Groet Geert en Ineke.

Leuk hoor om weer te lezen geniet altijd van jullie verslagen .. hoe lang duurde het varen en mag ik vragen wat een ticket op de boot kost ?

Henny de Ruiter 2022-05-31 22:28:10

Hoi Henny, de overtocht is ongeveer 50 minuten, de ticketprijs is omgerekend 45 euro enkele reis, meen 310 kronen. Vergeten erbij te vermelden🙈🙋🏻‍♀️

Ineke 2022-06-01 09:47:45

Mooi oma!!!

Feline 2022-06-01 12:27:15

Leuk verhaal, succes met de reis

Theo 2022-06-01 18:58:01

Ohh, mooi land toch hè! En die vele witte kerkjes, prachtig! Genieten!