Siena

Italië, San Gimignano

Vanmorgen om 9.30 uur zijn we vanaf de CP in Siena P2 op pad gegaan om de oude stad te bezoeken. Het is woensdag en dan is er markt, men zegt grootste van Toscane. Geen woord teveel gezegd, enorme nonfood gebeuren, alles te koop leuk om over te lopen. Maar na half uur hadden wij het wel gezien, ff bakkie koffie gedronken. Nog even bij food gekeken was niet veel, vis, kaas wat fruit en groenten. Wel voor onze lunch heerlijk broodje Porchetta gekocht, hebben we later heerlijk rustig opgepeuzeld op een bankje. Siena is een mooie oude stad om door heen te lopen, wij hebben vandaag 9 km gelopen, heel veel gezien in Siena en vet genoten van deze prachtige stad. Alles lopend gedaan, van hot naar her. Ik ga geen geschiedenis beschrijven, voor hen die e.e.a.willen weten, even op google kijken. Maar zeker de moeite waard om te gaan kijken, leuk detail na al het lopen dat we met de roltrap naar beneden konden. Naar de cp ongeveer km lopen, naar beneden😜. Vergeleken met Griekenland is het druk, wij zijn en horen hier veel nederlanders, meer dan we in Griekenland hebben gezien onze hele trip.

Beetje gemeen is het van ons, maar soms als wij nederlanders horen praten zeggen wij even niets, dus vanmiddag ook 4 nederlanders samen, dat gaan we niet drinken kunnen we in nederland 4x iets van nemen😂😂🥳. Maar we doen het allemaal op onze eigen manier, dat respecteren wij. Conclusie is wel dat het nog steeds erg druk is in Italië, wij zijn einde van de middag vertrokken naar San Lucia cp ook erg druk oftewel gewoon vol. Morgen gaan we naar San Gimignano, oud stadje. Heb wel weer gelezen dat daar de oudste apotheek van Toscane is, maar ook het lekkerste ijs(zeggen ze allemaal he)😅.

Groet Geert en Ineke.

San Gimignano is een heerlijk stadje om doorheen te lopen, kan erg druk zijn. En inderdaad heel lekker ijs. Heel veel plezier

Carla 2021-09-23 09:49:48

Zo mooi en gezellig, volgend jaar wij ook weer naar Italië.