Boza beach /Monemvasia

Griekenland, Monemvasia

Daar zijn we weer, gezond en wel hoor, kreeg al berichtjes of alles goed was met ons. Ja gelukkig wel, zoals ik in laatste verslag schreef waren we erg onder de indruk van alles wat er gebeurde. Gek om dat mee te maken ook.

Wij zijn dus naar Boza beach vertrokken, heerlijke stek onder de bomen, dus schaduw. Niet druk 6 campers, heerlijk restaurant zeker niet duur. Water douches in restaurant naar toilet. 30 meter lopen en je was op het strand.
Hebben dus gewoon 5 dagen niets anders gedaan dan, zwemmen luieren eten drinken en tegen elkaar zeggen dat we maar boffen dat we dit kunnen doen. Vooral willen doen ook, er zijn genoeg mensen die het kunnen maar niet willen. Maar goed, uiteindelijk vonden we het mooi geweest, na 2 ochtenden om 7 uur opgestaan om te gaan zwemmen in de zee, wat een feest. Helemaal alléén nog, prachtige zonsopgang strakke zee. Baantjes zwemmen even goed voor de body.

We hebben besloten om naar Elafonisos te gaan, eiland dus met pont over. Woensdag 11 augustus vertrekken we van onze geliefde stek Boza Beach en gaan weer op pad, zoeken eerst de supermarkt op, alles was op. Dan gaan we verder, en uiteraard is het weer een mooie route, langs de grillige kust, door de bergen. Komen in het dorpje Vinglafia waar boot vertrekt, smal en druk. Kunnen vrij snel over, iedréén achteruit de boot op, wij hoefde niet. Gingen bij aanmeren Elafonisos achteruit de boot af, pfff wat ben ik blij met mijn chauffeur😍. Hebben besloten om naar camping Simos te gaan, hebben al gelezen en vernomen grote camping massa maar voor paar dagen ook wel weer leuk. Het zijn prima plekken, zonnescherm boven camper ook lekker scheelt altijd. €32 per nacht incl.alles. Niets van te zeggen voor het hoogseizoen, aan zee. Veel jongelui, gaaf te zien hoe ze met elkaar om gaan, alles is te huur. Kleine tentjes bedjes luchtbedden koelboxen enzenz.
Je kan wel zien gericht op massa, mijn god cafeteria restaurant zelfbediening. Alles plastic, dus in de rij voor eten en drinken, wij denk ik zo’n beetje de enige met mondkapjes binnen in de rij. Wilde het allemaal wel eens meemaken, voor 1x prima hebben gelachen en voor 12 euro van een plastic bord gegeten. Ik pasta carbonara €5😅😅😱ik heb ze slechter gehad, maar ook beter😍. Afijn allemaal ervaringen, naar strand geweest, leuk te zien maar snel weg wezen. Wat een mensen massa, parasols en mensen en lawaai, niets meer voor Opa en Oma. Zeker als je net van Boza Beach komt😍. Er steekt storm op, niet zo’n beetje ook, overal vliegt alles door de lucht. De nacht was vreselijk storm storm, niet fietsen dus volgende dag. Zijn maar luie dag gaan houden(haha)en besloten om vrijdag weg te gaan, het was goed zo. Vrijdag met camper rondje eiland gereden zo ver als kan, mooi met diverse gezichten. Prachtig gekleurd water, komen lekker precies door centrum havenstadje😱geen feest pffff. Grieken zijn niet allemaal vriendelijk dan hoor. Ticket voor de boot weer kopen, best aan de prijs 2x 28 euro, maar goed dan zit je ook wel 10 minuten op de boot(of in de boot🤫). Achteruit de boot weer op, geen probleem voor mijn mannetje.

We doen wederom weer mooie tour, genieten van de uitzichten het landschap en de kustlaan. Rijden naar Neapoli, nieuwe oude stad. Gaan terug willen kerkje van Aghio Fokas bekijken, mooie route. Als je hoog uit de bergen komt zie je het zo in zee liggen, met op de achtergrond Monemvasia.

Bij het kerkje is een camperplaats, wij slaan deze over(sorry Henri😎) terwijl het er geweldig uit ziet, rust en verder niets dan mooie uitzichten. Heel leuk om het kerkje, ook van binnen te bekijken, kleine begraafplaats erbij. Niet druk, ongelooflijk zo stil als het is. Nederlanders zitten hier absoluut niet.
Vervolgen onze prachtige tour en strijken in de haven van Monemvasia neer, als enige, let wel vrijdagavond. Zijn hier al 1 keer geweest, morgen gaan we oude dorp in. Nog steeds storm en warm. Hebben buiten de deur gegeten, bij terugkomst stonden er nog 4 campers Italianen. De boten in haven gaan tekeer door de storm, af en toe een luik wat er af rukt. Geert loopt stukje langs boten breekt mast af, godzijdank precies voor zijn voeten, tja zo kan het verkeren.

Nu zaterdag, en de storm gaat liggen, gelukkig want slechte nacht gehad.
Vanmorgen onszelf verwend met ontbijten buiten de deur, aansluitend hebben we het oude Monemvasia bezocht. Het blijft indrukwekkend, ook al zie je het voor de 2 e keer. Ik ben niet van het schrijven over de geschiedenis en ontstaan van plaatsjes, dat laat ik met liefde over aan Petra Groen Eleftheriadis die dat zo mooi kan, natuurlijk doet Henri ook vaak een duit in het zakje. Ieder zijn stijl he, en mijn stijl is te lang schrijven,haha.

Maar goed, heb natuurlijk weer veel foto’s, denk dat ik album maak van Monemvasia,kijk wel even. Dit was het weer even, morgen gaan we verder, straks gaan we bepalen waar naar toe enz.en nu staan we al met 6 campers, is dan ook zaterdag he.

Goed weekend allemaal,
Lieve groet Geert en Ineke.

Heel leuk Geniet ervan

Gerry 2021-08-14 16:19:08

Super verhaal weer door jullie ben ik ook begonnen met Pindat wil je me volgen kijk dan op Lees mijn nieuwste reisverslag 'Vertrek' op mijn reisblog Janenhenny.deruiters.travels

Henny de Ruiter 2021-08-14 16:37:49

Het voor de zaterdag weer leuk verslag. Wat een werk. Prettige vakantie verder. Groetjes Theo

Th.jakobs@upcmail.nl 2021-08-14 17:05:39

Ja die druktes, pfff....daarom gaan wij toch liever in het laagseizoen weg. Mooie foto's

Camperikelen 2021-08-14 17:21:03

Goed verhaal weer en mooie foto's

Ingrid 2021-08-14 17:26:58

Aaah fijn te horen dat t goed gaat daar! Mooie fotos weer

Daphne 2021-08-14 18:43:36

Leuk weer om te lezen en te volgen gelukkig geen branden daar veel plezier goede reis