Dodekalitten Torrig/ Kragenaes

Denemarken, Nysted

Beste allemaal, dit verslag heb ik gisteravond gemaakt wou het publiceren maar de foto’s hebben een zwarte rand, ben er vandaag mee bezig geweest en het blijft zo. Kan niet verklaren hoe het komt, dus och maar plaatsen.

Wat een rust aan de haven, vogels hoor je en verder niets. Was een prima stek waar we hebben gestaan afgelopen nacht. Heel leuk de havenmeester ziet alles vanuit zijn kantoor. Zodra een camper wegging kwam hij naar buiten om je uit te zwaaien, leuk te zien, wij hebben terug gezwaaid hoor🤪. Overigens er staan ook een aantal picknick sets met aantal BBQ’s erbij maar ook heel leuk plantenbakken de plantjes zijn in zak aarde gedaan, slim.

Zoals ik gister schreef gaan we stuk terug rijden om de Dodekalitten te zien, is een kunst object van aantal beelden in een kring. Ligt vlakbij de haven van Kragenaes waar ook de ferrie vertrekt. Het is een grote bezienswaardigheid, maar staat weinig over aangegeven, bordje hoe je moet lopen, klein stukje door het bos en als je het bos uitkomt zie je het liggen, wel heel speciaal. Wij vinden het geweldig al deze beelden zo in een kring. Wat erg mooi is dat er muziek bij is, dit doet men via de computer. Er zijn stenen waar de muziek onder vandaan komt, ook is het zo dat er diverse soorten soorten muziek gespeeld worden afhankelijk van het dagdeel. Wij vonden het indrukwekkend om te horen en te zien. Zijn nog even naar een grafheuvel gelopen, niet ingegaan te smal voor Opa en Oma🫣. Maar wel gaaf te zien, kom je natuurlijk vaker tegen. Als we alles bekeken hebben gaan we terug lopen via haven daar en gaan naar een winkeltje waar je van alles kan kopen, van vishengel tot wc papier eieren enz.zijn leuk te zien die shops. De taal is nog wel een ding om te praten, lezen gaat wel je herkent de woorden. Lunchen in camper en gaan dan verder. Wilde nog naar de trollen kijken maar dit doen we later ergens anders.

Gaan door naar Nysted naar de camping, is voor de camping een plek voor de campers in het bos, toplocatie met stroom voor 21 euro tjakka sc 82440. Wij blijven paar dagen hier, moet leuk gekleurd dorp zijn aan het water en mooi fietsgebied, op ontdekkingsreis dus. Beetje chillen ook, en mooi weer de komende dagen.

Groet Geert en Ineke.

Hoi die zwarte randen heb ik ook al een poosje maar eenmaal gepost zie je daar niets van. Die beelden zijn inderdaad heel apart grappig dat er ook muziek bij is. Het weer wordt de komende dagen in NL niet best maar ja, we hebben er al veel mooie dagen opzitten dus de natuur vind wat regen ook wel weer lekker.

Paula 2022-06-04 21:40:56

Leuk weer en wat zijn die beelden groot zeg .

Henny de Ruiter 2022-06-04 22:05:46

Wat prachtig en heel bijzonder, die grote beelden.

Ingrid 2022-06-04 22:23:31

Geen enkel probleem op een IPhone. Mooie foto’s!

Henny van Doorn 2022-06-04 22:29:55

Niks zwarte rand …. mooie foto’s ! Fijne vakantie verder en heel leuk om weer mee te kunnen reizen.mdank daarvoor.👋