Murighiol

Roemenië, Murighiol

We gaan vroeg op pad vanaf onze cp Casa Matei te Berca sc 65146, vlak bij de moddervulkaan. Zal hier niet terug komen, te duur je hebt niets op parking. Rustig, maar bij gebrek aan beter. Willen hier niet wild staan.

Maar goed, we gaan op pad naar de moddervulkaan, smalle wegen en echt vreselijke stukken met gaten en wat zoal. Dan is 10 km lang hoor, haha. Komen aan en het is al druk, parkeren voor 5 lei(€1,05). Dat zijn nog eens prijzen om te parkeren. We gaan naar de kassa en moeten 4 lei (€0,84)p.p.betalen en staan bij de moddervulkanen. Het is mooi om te zien, het is net of je op rubber loopt. We struinen het terrein af, maken best mooie foto's en vinden het mooi om gezien te hebben. Het is al vroeg warm,pffff. Het is niet heel groot, dus na uurtje hebben we alles gezien en peren hem. Lekker koud water drinken in camper, oh ja eerst nog flesje Palinca gekocht bij het oude mannetje van het parkeerterrein. We gaan verder, zijn vroeg 11 uur dus we besluiten toch om 250 km te gaan rijden naar de Donau Delta. Het is veel maar als het goed is zijn het goede wegen(hopen we ook ). Halen even brood voor de lunch onderweg, en gaan op pad. Deze weg is prima, omdat we km willen maken, stappen we van ons geloof af geen grote wegen. Nou grote wegen zoals wij ze kennen zijn dit niet, maar geen hobbel en bobbel voorlopig. Geert kan op cruise control rijden, ook weer even lekker. Stoppen om even te lunchen, zijn hele saaie stukken, maar ook mooie stukken. Veel zonnebloemheuvels, prachtig. Soms oud dorpje, ook mooi te zien. Je komt van alles onderweg tegen.

Maar dan opeens staan we bij begin van een pontje, ga maar terug zeg ik( dr. Bibber😂) tegen Geert. We kijken op de kaart en het klopt, wij hebben niet goed gekeken en deze route moet je met de pont over. Pfff, weet niet of ik alleen zo'n bang typje ben, maar goed. Kopen ticket(44lei)en moeten wachten. Na kwartier mogen we een vlot op, nou zie de foto's dat bruggetje geloof je niet. Spiegels inklappen en we kunnen er precies over, zweten ik, en Geert moet rijden haha. Afijn daar gaan we, gelukkig klein stukje, maar ja als we er zijn weer dat bruggetje, haha. Dan zijn we er nog niet hoor, stuk grintweg, hoppa. Eindelijk weer asfalt goed te doen, cruise control aan, ff bijkomen. Na dit avontuur, kost meer tijd loppt de klok door. Dan rijden we de Donau Delta binnen, er zijn weinig wegen hier dus je kan niet met de auto echt de Delta in. We gaan door genieten van wat we zien, richting cp Laguna Albastra campercontact sc 42729 ook bij pension maar dat is grasveld met en zonder schaduw. Weet dat de groepen van acsi,nkc hier ook komen met de rondreizen. Prima stek lekker op gras, zijn alleen. Restaurant, zwembad, sanitair gebruik is bij zwembad, minimaal maar is er. Toilet legen mag in toilet daar, speciaal gevraagd omdat we niets konden vinden. Dat is min punt, ook vuilwater kun je niet kwijt. Maar alles was geen probleem 50 lei pn.dus acceptabel voor wat je krijgt. Snel tv aan om dames voetbal te kijken, uitslag weten jullie. Wij gaan koken, geen zin in restaurant moe en we hebben eten, zo klaar. Lekker bijkomen en dan slapen.

Maandagmorgen nu, we hebben klusjesdag vandaag, allemaal kleine dingetjes doen. Even wat berichtjes enz. Kleinkids hebben rapport gekregen dus even heen en weer mailen, leuk hoor. Ze doen het alle drie zo goed, trots op ze. Verder relaxen dus, komen vragen of we boottocht willen doen door Delta, pelikanen kijken o.a.kosten 350 lei dik 75 euro. Maar wij hebben vd week pelikanen gezien, die boottochtjes kennen we langzamerhand ook wel. Dus we laten het schieten, de vakantie is nog lang en we komen nog van alles tegen. Na de lunch gaan we rondje lopen, maar het is beperkt veel afgesloten. Geert nog even de tondeuse gebruikt, was nodig hoor. Morgen gaan we verder, rijden nog wat door de Delta en dan gaan we naar zee. Wij gaan weekje vakantie vieren in Navodari op camping S. Aan zee, strand, zon even chillen joehoe.

Voor nu dus denk ik even weekje rust met de verslagen, tenzij er iets echt leuk is om te schrijven.
Daarna Bulgarije, langzaam komen we richting Griekenland.

Lieve groet Geert en Ineke On Tour.

Mooi verslag weer. Wij stonden op camping Muddyland. Bezochten vanaf p plaats de parcele mici en vanaf de camping de parcele Mari. Nu lekker genieten aan de kust. Rijden jullie via de kust naar Bulgarije? Het plaatsje Nesebar is de moeite waard.

Nel Boersma 2019-07-08 21:38:07

Nel Boersma 2019-07-08 21:38:24

Mooi daar in die modder ik ben daar geweest in de jaren 80 niks geen toeristen.Met ons alles goed maar nog veel klus werken in het huis gaat het goed alleen de zolder is nog wel een rommel maar de bad kamer is het ook goed Her nog veel plezier in de balkan landen. hebben nu wat tijd voor andere dingen . groetjes