Kopenhagen 2 dagen

Denemarken,

Kopenhagen wat een stad, je raakt niet uitgekeken en wat geweldig om dit op de fiets te kunnen doen. Het is met mijn rug onmogelijk alles te lopen. Voor ik het vergeet te zeggen, als je kan bezoek Kopenhagen met al zijn mooie bezienswaardigheden. Je komt ogen te kort, wij dus 2 dagen gefietst vanaf de camper plaats 4 km fietsen heen en terug 8 kmx2=16 km. Wij hebben 52 km gefietst dus 36 km in Kopenhagen gefietst, snappen jullie het nog🤪🙈🤣. Wij hadden het in 2 gedeeltes verdeeld de stad, gister dus vooral alles in centrum gedaan. Prima te doen, tourist info begonnen om kaart te halen. Daar was ook gelijk Tivoli het pretpark, foto gemaakt niet naar binnen niet aan ons besteed. Daarnaast was de Lego winkel wat een keus zeg, voor Annelies foto gemaakt. Museum de zwarte diamant langs water gezien is de bibliotheek. Kerken in geweest, o.a. de marmer kerk, fonteinen gezien de zeemeermin wel een beetje klein hoor🙈.

Wat nergens staat beschreven is het kunstenaars gedeelte gek en bizar, maar zo gaaf om door te fietsen. Kaarsje gebrand(waxine lichtje) voor al onze dierbaren die we al zijn verloren. Rob je was erbij schat🥂, Loes we denken aan je😍.
Tja naarmate we ouder worden komt het meer voor dat je dierbaren verliest, het is het leven he.

Alle openbare gebouwen van universiteit tot Amallenborg palace, museum, de oude pakhuizen welke nu zijn omgebouwd tot kantoren appartementen het is geweldig om te zien. Heb paar foto’s gemaakt van plattegrond. Geweldig is de foodplace, ga er echt naar toe mocht je daar komen. Vlakbij de brug naar Nyhavn, zo gaaf te zien en iets te eten van vis tot…..wij mexicaans was zalig.

Nyhavn gister een rondvaart gedaan van 1 uur , helemaal geweldig wat je ziet allemaal. Heel lage bruggen, hoofd naar beneden. Leuk te horen dat Remco Koolhaas de nederlandse architect ook hand heeft gehad bij paar ontwerpen, die nederlanders toch. Lopen over de kade met al zijn restaurantjes en sfeer top. Wij hadden 2 dagen het weer mee, niet heet maar gewoon heerlijk stadweer.

Langs het water van alles te doen, educatief voor kids vangnetten en daarna ontleden wat je hebt gevangen. Zeilen, subplanken kano’s wat hebben wij genoten.

Gister op terug weg kwamen we druk restaurantje tegen, kleine keuken kon je kijken alles vers gemaakt dus hoppa Geert pasta met zeevruchten, ik pasta Carbonara het was super. Tja ik kan wel doorgaan hoor, maar het is mooi. Hoop dat jullie kunnen concluderen dat wij Kopenhagen geweldig vonden. Oh ja Mik reken jij even uit of die 30.000 stappen van jou en Debora overeen komen met onze fiets kilometers🤷🏻‍♀️😂.

Ik heb een proef gedaan op FB met een album Kopenhagen, zoveel foto’s niet te plaatsen. Op Pindat lukt het niet helaas dus minder foto’s. Je kan wel als je wilt lid worden op FB Geert en Ineke On Tour.

Voor nu fijne avond, morgen gaan wij verder met onze reis.

Groet Geert en Ineke.

Complimenten voor de mooie diversiteit aan foto’s en leuk dat ook jullie genieten van 🇩🇰 Denemarken.

Willy 2022-06-10 22:20:02

Wat een mooie stad, en jullie zijn vast ook heel veel van de fiets afgestapt om dat allemaal op beeld te zetten. Wij hebben meegenoten 😊 thanx