Tussen Sierra Nevada en Ronda

Spanje, Ronda

Daar zijn we weer, laatste verslag al weer even terug maar kreeg afgelopen maandag bericht dat een zeer lieve ex collega tijdens haar vakantie is overleden. Dat kwam behoorlijk aan dus even rust.

Onze reis ging natuurlijk wel door, maar maak er niet te lang verslag van.

Vanuit Almeria zijn we door de prachtige Sierra Nevada getrokken, een waar genot deze mooie route, wij genieten met volle teugen van de bergen en de vele wijn gebieden maar ook de olijfbomen die in grote getalen aanwezig zijn. Prachtig om te zien, wij rijden door naar Embalse de Beznar(Lecrin). Dit is een CP plek aan het stuwmeer werkelijk prachtige plek zonder faciliteiten. Maar met prachtig uitzicht, NKC 54471 is de site code.

Volgende ochtend verder, op naar Antequera wederom CP plek vlak bij centrum en winkels en service station erg prettig. NKC sitecode 26374 hebben er 2 nachten gestaan, overdag best drukke weg maar 's-nachts stil, een enkele auto, niet storend. Maar wat is Antequera een leuk stadje, typisch spaans zeker de binnen stad met zijn 32 kerken en kathedralen. Leuk met toeristentrein rondrijden, uitstappen, instappen bij haltes net als de toeristenbus in grote plaatsen. Natuurlijk ook de graftombes bezocht, wat je ook niet mag vergeten is natuurlijk het kasteel op de top te bezoeken. Prachtig om te zien, met een mooi gezicht over het dal de bergen het stadje zelf. We hebben ook heerlijk gegeten in typisch spaans restaurantje. Kortom genoten van dit leuke plaatsje wat zeker de moeite waard is voor een bezoek.

Vanuit Antequera vervolgen wij onze reis, het is ondertussen woensdag 13 juni en gaan we naar Ronda.
Wij zijn hier 3 jaar geleden geweest, vond het super hadden toen regen en nu hebben we zon.
Naar zelfde Camping El Sur, prima camping, vernieuwd, nog steeds heerlijk rustig. Nu aanbieding 3 nachten voor 60 euro. Na een paar nachten vrij staan is dat geen probleem hoor.

Hebben heerlijke plek en heerlijk rust.
De was alweer gedaan, grote wasmachines dus handig. Nu verder rust, ook mooi zwembad dus lekker zwemmen.

Morgen vrijdag gaan we naar Ronda lopen, ongeveer 2 kilometer lopen geen bus verbinding wel taxi. Maar afstand prima te lopen leuke route.

De prachtige foto's met zonsondergang zijn bij het stuwmeer.

Voor nu fijne avond allemaal.

Geert en Ineke

Heel mooie foto's ,spijtig te horen van uw ex collega . Hopend op mooi weer voor jullie verdere reis

Verbanck liliane 2018-06-14 23:08:14

Wat erg van je ex collega sterkte .. mooie foto s en van alle mooie dingen genieten 😘

Cisca V d linden 2018-06-15 07:03:55

Prachtige foto's! Wat een mooi gebied en inderdaad leuk plaatsje. Wij terug uit Budapest hebben het geweldig gevonden, mooie stad en veel gezien en gelopen uiteraard. Nu weer thuis het fort bewaken, komt goed! Jullie alweer twee maanden op pad. De tijd gaat snel. Blijf genieten. Groetjes.😍