Gythio verslag 4 augustus.

Griekenland, Mavrovouni

Daar zijn we weer, staan sinds vorige week woensdag op camping Gythio Bay( niet beach,haha). Heb toen mijn laatste verslag gemaakt, als je reist onderweg bent beleef je echt veel meer hoor.

Als je ons nu zou zien, in schaduw heel gelukkig met beetje wind, fles water op tafel dan zijn we niet veel waard. Hangen in onze luie stoel, alle bedjes bij zwembad bezet, zoals overal moet je er vroeg bij zijn met reserveren. Het is vreselijk warm, wij hebben prima plek op een hoek beetje schaduw en windje. Vandaag windje dus, gister drama dag maar dat had ik al geschreven in update bosbranden.

Hebben wel gefietst 2 dagen naar Gythio, erg warm in ochtend vroeg weg, met electrische fiets prima te doen(Alie)is beste klim maar gaat prima,vaak stoppen om water te drinken. Je wordt beloond met mooie uitzichten, in en om Gythio. Door de haven gefietst, lag prachtig zeilschip. Ook mooie beelden op de muur van de haven. Oude boot die echt geen meter meer vaart. Bij de restaurants zie je octopus aan lijntjes hangen, ze willen je wel naar binnen trekken. Maar heel stil, misschien in avond wat drukker, overdag zijn de toeristen er niet veel. Geert is naar de barbier geweest, voor 10 euro hoofd kaal en baard weer weg. Nou dat lukt je in Nederland niet hoor.

Overigens ondanks de hitte, maar op fiets altijd wind, is het heel gaaf om al die straatjes door te fietsen. Je komt op plekjes waar je anders niet komt.

Zijn zelfs op de fiets naar boven gereden, heel gaaf oude huisjes, mooi kerkje, mooie uitzichten ook op schiereilandje waar vuurtoren staat en kerkje. Ook gaaf die oude versleten stenen trappen die nog langs sommige huizen staan. Uiteraard drinken we koffie, Geert moet 5 ampere zekering hebben, bij garage gekocht wel 7,5 ampere was niet anders. Komen aan overkant bij camping bij piepklein supermarktje daar verkopen ze volop 5 ampere zekeringen, echt lachen. Dus voorraadje nu, hebben op de camping prima restaurantje, paar keer gegeten.

Zoals jullie zien, geen spannende dingen, wel wat leuke foto’s.
Oh ja waterpompje stuk, maar gelukkig reserve bij ons, oude pompje ook gerenoveerd dus we kunnen weer.

Wij gaan vrijdag hier weg, temperaturen gaan vanaf morgen dalen. Gaan kijken bij Boza Beach , Neapoli en Elafonissos ook de verloren stad Pavlopetri staat op lijstje, ben benieuwd.

Dit was het weer even, lieve groet van ons.

Dat hoofd van Geert doe ik gratis met standje 0 op de tondeuse :-)

Peter 2021-08-04 15:34:28

Prachtige foto's weer 👍😉

Deprez nicole 2021-08-04 16:40:06

Prachtige foto’s weer. En dat met deze extreme hitte.

Carla 2021-08-04 18:24:47

Blij dat het goed gaat ,daar in dat mooie Griekenland. Bijf op veilige afstand van de bosbranden, het kan snel gaan.

Ingrid 2021-08-04 18:26:53

Weer leuk om te volgen wees voorzichtig met de branden

Leen en Willy 2021-08-04 19:41:56

Leuk hoor die dag verslagen en bedankt voor de mooie foto's,hopen ook gauw dat we weg kunnen .