Frederikshavn Tars

Denemarken, Frederikshavn

Vrijdag, wat een geweldige plek was de haven van Handsund, heerlijk stil vannacht. Na ons ochtend ritueel vertrekken we wederom onze route veranderd, 80 km verder is gas te krijgen(hopen we dan ook) daar ook dit gasstation in het weekend niet open is besluiten we Aalborg ook niet te bezoeken, gas is nu prioriteit. Als we dorp uitrijden zien we warme bakker, die is voor ons lekker brood voor de lunch en iets lekkers bij de thee vanmiddag, is gelukt maar oh wat een prijzen, wel lekker. We hebben weer een stuk M route stuk langs de zee, heerlijk om zo te toeren niet echt bijzondere dingen. Zijn met de pont weer over geweest bij Hals, blijft gaaf. Verder met de route naar Tårs, echt spannend en ja hoor bij een camper bedrijf hebben ze een gasstation wat een feest. Wel de hoofdprijs €2,05 een liter maar we hebben gas meest belangrijke. Gaan verderop even in camper lunchen, brood was heerlijk en weer verder. Onderweg gestopt en heerlijk verse aardbeien gekocht bij oud mannetje, jammie. Uiteindelijk zijn we bij Frederikshavn Marina cp sc 79 terecht gekomen, behoorlijk druk kijken over de zee, naast de haven staan we prima. Helaas regen blijft tot vanavond. Morgen mooie dag dus gaan we fietsen door de havn in de stad, zin in. Nu lekker chillen beetje admie, ff wat sociaal gebeuren je kent het wel whatsup.😉

Zaterdag vanaf gistermiddag tot in de nacht regen regen, gisteravond vanuit camper leuk te zien alle lichtjes in de haven, door de regen geen foto kunnen maken misschien vanavond. We zijn verkast naar de echte haven, meer beweging daar maar vandaag erg veel wind en ook nog koude wind, wel droog en zon. Na ontbijt en koffie pakken we de fiets en beginnen met een toertje door de haven. Stena Line vertrekt hier naar Zweden en Noorwegen, liggen uiteraard vissersboten, maar helemaal achterin een boten opslag die niet meer varen. Oude ontlede duikboot, booreiland, vrachtschepen enz.wel een machtig spookachtig gezicht. Komen bij het strand, prachtig witte strook, is ook palm beach maar die laten we even voor wat het is. Gaan verder en gaan stad in, maken her en der wat foto’s alles redelijk modern. Het is niet druk, hebben rondje gelopen gaat net met mijn rug en eten onze eerste hotdog in Denemarken, smaakte prima. Pakken fiets en gaan de boel verkennen verder, maar wij krijgen niet het wow gevoel wat we in Kopenhagen hadden, evengoed weer leuke toer. Terug naar camper voor de koffie.

Zondag, ongelooflijk hoe rustig het hier is ook in de nacht, goed geslapen dus. Behalve mijn liefje, er is waarschijnlijk een probleem met de koelventilatoren, doen het niet. Geert wil eerst dat er naar gekeken gaat worden, op internet gekeken en er is hier een fiat garage het toeval wil op zondag tussen 13 en 15 uur open. Na ons ontbijtje en de afwas gaan we op de fiets die kant op, klein half uurtje fietsen en we zien nog wat. Garage gevonden en zeer behulpzaam, morgenochtend om 7.30 uur moeten we er zijn en gaan ze gelijk kijken. Jaaaa 7.30 uur 🙈🫣, niet normaal😂alles voor het goede doel. Hopen dat het meevalt, dus extra dagje hier. Stukje gefietst, paar boodschappen, lunchen in camper. Daarna stukje over dijkje langs de haven wandelen, achteraan staan de vissers gaan even kijken, gaaf dat er net iemand een vis ving snel foto maken. Even later ging hij met zijn zoon de vis schoonmaken, heb net opgezocht hoe de vis heet is een Geep. Hij wou ons 2 schoongemaakte vis mee geven, heel aardig maar helaas kon dat niet. Voor de zondag is het overal zo rustig, echt ongelooflijk.

Dit was het weer even, in afwachting wat er morgen uit komt(of in🙈)bij de garage.

Oh ja de foto met de haven en de lichtjes is gisteravond om 23.15 uur genomen, haha.

Fijne avond allemaal,

Groet Geert en Ineke.

Heerlijk verhaal weer en eindelijk gas … nu weer relaxen en geen stress hoor 😎

Henny de Ruiter 2022-06-19 20:14:40

Wat een mooi verhaal weer in verleden veel naar Noorwegen geweest bij die haven over gevaren naar Noorwegen

Leen en Wlly 2022-06-19 20:53:04

Tja, je wilt niet zonder gas komen te staan. Ken het gevoel. Ook in Noorwegen deze ervaring. En zelfs van het voorjr in Frankrijk pas bij pomp 4 bingo. Verder toch weer mooie foto’s van het oude havengedeelte “ weer eens wat anders” .

Paula 2022-06-19 21:56:15

Succes in de garage! Komt vast weer goed. En dan weer verder met genieten.

Geja 2022-06-19 23:09:18

Wij hebben het twee keer gehad dat de ventilator van de motor het niet deed. Temperatuur liep op tot bijna rood. Ondanks de warmte de kachel aan maar niets hielp. Garage zowel in Nederland als in Polen konden niets vinden. Gooiden het erop dat een ‘pijlstok’ niet goed functioneerde. Wij zelf hadden het idee dat het door ‘verkeerde’ brandstof kwam. Daarna alleen maar de betere kwaliteit getankt en nooit geen last meer gehad. We spraken iemand die hetzelfde had meegemaakt. Garagehouders zeggen dat het niet kan maar wij houden het nu maar erop dat onze Bella gewoon een gevoelig typje is 🙄😂 Dus wordt er niets gevonden…. goede brandstof tanken en het is over! Fijne reis verder.