Lleida en door naar El Maisrog

Spanje, El Masroig

Na een onrustige nacht dat heb je toch met wild kamperen hoor, om half vier hoor je een auto stoppen en dan gaat mijn hartje echt wel even harder kloppen. Maar goed we zijn vertrokken en gaan verder met onze tour.

Door het binnenland niet zo heel ver op naar Lleida prachtige route. Vlak voor Lleida zie je kasteel boven al staan, schitterend gezicht. Wel even lastig om je camper kwijt te raken maar we hebben een plek gevonden op 15 minuten lopen van centrum.

Eerst even lekker koffie gedronken met wat lekkers en dat voor 5 euro, dat kan allemaal onderweg.

Centrum doorgelopen, mooie gebouwen kerken gezien maar eerlijk gezegd is het niet onze stad.
Gaan dus door naar kasteel, lopen en lift naar boven erg prettig.

Ook fijn om pensionada te zijn, korting op de entree en voor 5 euro pp ben je binnen.

Het klooster is adembenemend mooi, wij houden daarvan heel veel gebeurd in div.oorlogen maar toch weer gerestaureerd en hoe. Het heet Turo de La Seu Vella, historical monuments complex. Hebben film gezien daar hoe het eruit zag na bombardementen o.a. soms zie je nog kogelgaten. De kerk is ook prachyig met zijn nissen maar verder wel sober. Helaas was het castle gesloten tot 16 uur en 2 uur wachten vonden we teveel.
Was mooi geweest, terug naar beneden gelopen en bij een tapas restaurantje wat gegeten.

Wel lachen hadden heerlijke croquetjes die zijn zo lekker en een tortilla callos, wij dachten dat het speciale uien waren. Maar niets is minder waar het was pens, daar mijn liefje alles eet geen probleem maar ik heb bedankt. Ooit geprobeerd maar niet mijn ding, de saus erbij was heerlijk tortilla ook. Pens zat er los op dus.
Kopje koffie en terug naar camper, altijd weer fijn als je ziet dat hij er nog staat en dat er niet is ingebroken.
Ondertussen half vijf dus op naar een CP daar er geen campings zijn in buurt waar we naar toe gaan.
We gaan ook niet naar wijnboer waar ik gister over schreef te ver van onze route af.

Op naar El Maisrog ook aan oude dorpen route, daar is een CP van de wijncoöperatie mag je staan. Wel even bij de wijn winkel naar binnen. De riute is vreselijk mooi kan het jullie aanbevelen hou de C12 aan en je ziet vreselijk mooie landschappen en oude dorpen. Lastig vanuit de auto foto's te nemen.

Is plek op de CP staat nog een nederlandse camper en verder rustig. Snel naar wijnwinkel sluit om 19 uur, leuk winkeltje wijn geproefd en ja natuurlijk e.e.a. mee genomen.

Nu lekker in camper wijntje biertje en wat lekkere kleine tapas eten.
We hebben weer genoeg water dus zo even lekker douchen.

Morgen verder met de mooie route op naar Miravet.

Lieve groet Geert en Ineke

Wij zijn voorlopig thuis. Maken jullie er een fantastische reis van.

Fam.Tjeerdsma.op.cruise 2018-05-15 21:03:53

Haha eindelijk marokko😉😉.... Veel foto s maken exrta mooie 😘😍 En natuurlijk genieten!