Moulay Indriss en Meknes

Marokko, Fez-Meknès

Na een goede nachtrust en een lekker ontbijtje gaan we weer op pad, op weg naar Moulay Idriss en Meknes.
Na dat we hebben afgerekend rijden we het dorp uit, zitten gelijk op de goede weg richting Kenitra onze 1e stop.

Overigens de naam van deze camping was Camping Caravaning Internationaal NKC. Nogmaals prima camping de plaatsen, maar sanitair niet voor ons, restaurant gesloten, geen wasmachines meer enz.
Locatie en plekken perfect, inclusief de trap met 89 treden.

Maar goed we zitten al snel op de juiste weg, richting ons nieuwe avontuur.
En we komen gelijk weer in een hoop armoe terecht en niet zo'n beetje ook, mijn god het blijft wennen als je het allemaal ziet. Heb weer lollies uitgedeeld aan kindertjes onderweg, zo lief zwaaien en merci Amigo(jaja).

Bij Kentira gaan we het land in, rijden door bergen en de wegen zijn soms echt dramatisch, bijna niet te berijden.
Hebben 35 kilometer in 2 uur gereden pff.

Kwamen door dorp waar juist markt was, ongelooflijk wat je ziet, we moesten met camper er dwars door heen rijden. Vanuit de camper heb ik wel goede foto's kunnen maken. Ook zien we als we verder het dorp(Sidi Kacem) door rijden, vlees gewoon buiten aan haken voor winkel hangen. Ondenkbaar bij ons.
Verbazing als je ziet hoe hoog de vrachtwagens met bijv.hooi word en geladen, levens gevaarlijk.
Verder komen we bananen kassen tegen, zonnebloemvelden massaal.

Uiteindelijk komen we op een kruizing met de mogelijkheid naar de tolweg te gaan, dat doen we. Is wel even mooi geweest deze rit vol armoe, nog maar niet te spreken over de weg. We moeten nog 40 km tot aan de camping. Tolweg 21 dirham, en Geert kon even uitrusten.

We hebben de camping gevonden, heet Camping Zerhoun Belle Vue van NKC en de groepsreizen overnachten hier ook. Vanuit hier Moulay Indriss, Meknes en Volubilis bezoeken. Zou bus stoppen hier naar Meknes.

Camping is prachtig, niet groot maar vol met bloemen heel mooi.
Sanitair, beste wat we tot nu toe hebben gehad. Zit toiletten, hete douches, welliswaar met gordijn maar de douche ruimte heel groot dus je hoeft niets aan te raken. Verder ziet het er n iet uit, maar we hebben de camper. Kunnen hier laden en lossen hihi. Geen restaurant, alleen als vol is zegt eigenaar. Zwembad al lang geleden overleden, erg jammer van deze leuke locatie.

Improviseren zelf maaltijd, daar er geen restaurant is, komt helemaal goed.
Kijken voetbal en dan lekker slapen maar weer. Morgen weer een dag.

Groet Geert en Ineke.

Er is helemaal niets veranderd daar in 1975 heb ik soortgelijke foto's en films gemaakt de typ stat daar stil .....liefs Hanse Woutje