Overtocht

Marokko, Tanger Med

Diversen stukjes ivm overtocht, geplaatst op FB op 30 augustus.

Sniksnik, dag mooi Marokko, tot gauw.
Nu in de giga rijen bij de boten.

Nou lieve allemaal, wij staan nog steeds waar we 8 uur geleden ook stonden, compleet gekkenhuis hier. Duizenden auto's en er komt maar bij. Denk dat er 4 boten heen en weer varen, Geert net met iemand gesproken van hier kan nog wel 6 uur duren. 😭Overal liggen mensen, slapen mensen, wat een ervaring. Voorlopig dus nog in Marokko.

Op de boot,joehoe wat een feest. Precies 12 uur na aankomst, maar het leed is voor veel mensen nog niet geleden. We hoorde net dat alle toegangswegen vast/vol staan, wij kunnen het zien vanaf de boot. Alle parkeervelden zijn niet bij elkaar te zien, dit is een gedeelte. Die duizende wachtende, ik val in herhaling ongelooflijk dit. Echt nog nooit meegemaakt, alleen maar auto's auto's. Heb geen andere camper gezien, weer de enige haha. Zometeen dik anderhalf uur varen, en dan ergens slapen, we zijn moe😉😴maar varen nog steeds niet. Groet echt de laatste voor vanavond.

Ja hoor, het is ons gelukt om Marokko te verlaten. Wat een toestand, wij zijn om 2 uur aangekomen in Algecira, toen nog douane ook weer uur. CP plek is 5 km verder dus snel daar naar toe, 1 camper staat er. Gordijnen dicht, lekker afzakkertje en dan zo slapen. Ondertussen half 4, maar we kunnen uitslapen. Staan tegenover de Carefour dus lekker boodschappen doen, biertje halen voor mijn geweldige chauffeur. Trusten.😍😴