Gythio bosbranden

Griekenland, Mavrovouni

Hallo lieve allemaal, hier even een teken van leven.

Daar wij toch wat berichtjes krijgen van bezorgde mensen ivm de bosbranden in Griekenland, doe ik het even zo.

Wij staan sinds vorige week woensdag op camping Gythio Bay, werkelijk perfecte camping alles erop en eraan. Hier hebben we bewust voor gekozen ivm de hitte, maar ook de bosbranden. Ik kan jullie melden dat wij gisteren voor het eerst een bosbrand in de omgeving hebben, zo’n 18 km hier vandaan. Was veel rook, brandlucht,blusvliegtuigen en later as die vrolijk dwarrelde. Vanmorgen vlogen de blusvliegtuigen nog heen en weer. Verder is het warm, heel warm gister niet te doen 44 graden, je weet niet waar je het zoeken moet. Nu echt nooit meer in deze periode naar Griekenland. Moet er wel bijzeggen dat ik heb gelezen dat het voor het eerst in 36 jaar is, zo’n heftige hittegolf, hebben wij weer😜😂.

Alles goed dus met de Bransjes, en wij zijn alert.

Hoop vandaag klein verslag, maken nie zoveel mee he😂.

Lieve groet van ons.

Fijn van je te horen dat jullie ok zijn! Begon me idd een beetje zorgen te maken… blijf maar zo lang mogelijk lekker bij het zwembad. Ik had niet verwacht dat de branden zo dichtbij jullie zouden zijn…. Liefs, Alie

Vakanties.Alie 2021-08-04 11:19:12

Gelukkig dat jullie geen hinder van branden hebben.temp.zal volgende week gaan minderenn.

Beppie 2021-08-04 11:59:56

Het is nu wel extreem warm. 2 jaar geleden hebben we besloten om uiterlijk begin juli weer thuis te zijn. Zeker als je over land terug rijdt dan ik het ook nog eens heet in Albanië en Kroatië. Bovendien was het overal berenruk in Kroatië, met name door de vele Polen die daar vakantie vierden. Volgend jaar vertrekken we in April.... Maar jullie doen er goed aan te blijven waar je zit. Het is absoluut een uitdaging om nu de weg op te gaan, zeker met die branden. Houdt moed, de ergste hitte duurt nog 2 dagen en dan gaat de temperatuur naar ca 33˚...(volgens de weer app) Geniet van het zwembad!

Henny 2021-08-04 12:12:48

typo's: ik = is en berenruk = beredruk. (automatische spelling stond aan)

Henny 2021-08-04 12:14:48

Fijn dat het jullie goed gaat.

Th.jakobs@upcmail.nl 2021-08-04 12:51:27

Goed aan gedaan om te blijven waar jullie zijn, wat we op tv zien is best hevig. Hoop dat het gauw voorbij is met de bosbranden en dat de temp wat zakt. Geef ons maar een beetje mee !

Jeannette 2021-08-04 13:12:36

Gelukkig, moest veel aan jullie denken. Hoop dat jullie verder (18 km) van het vuur blijven. 👍👍👍👍

Carla 2021-08-04 18:23:32

Gelukkig gaat het goed met Julie wij hebben ook in Spanje een grote brand megemaakt de vonken Daalde neer op ons tent dak en Brande kleine gaatjes in onze voor tent De vonken regen was angstig maar de schade is klein gebleven