Laatste stop Frankrijk, Spanje Pals en Palamos.

Frankrijk, Canet-en-Roussillon

Was prima plek waar we hebben geslapen, stroom uitgevallen en pas in de ochtend toen wij weggingen kwam er iemand, tja het was niet anders. Rijden ongeveer 140 km vandaag. Niet heel bijzonder deze route wel binnendoor, maar soms saai. Veel wijnvelden Corbieres o.a.je ziet de omgeving wel veranderen prachtige bomen beetje mediterraans. Daar is de zee, gaan naar camperplaats Aire Olive Grove te Canet en Roussillon sc 81201. Prima plek met stroom voor 1 nachtje, hebben onderweg even een baquete meegenomen dus eerst koffie en lunchen in camper. Daarna gaan we even het historisch centrum bekijken, we treffen het alles is dicht vandaag, het kasteel de kerk. Lopen rondje en terug naar camper. Nu beetje chillen, darten kijken en voor werk voor het verslag doen. Morgen verder en ja hoor Spanje we gaan naar Pals. Daar woont een vriend die we al heel lang niet hebben gezien, maar het is ook een mooi oud historisch dorp.

Donderdag, afgelopen nacht was niet de beste, camper naast ons heeft hele nacht airco aangehad zo’n combi die ook warmte geeft wat een ellende🙈. Maar goed na het ontbijt gaan we weer op pad richting Spanje, rijden weer alternatieve route, mooi en niet mooi. Gaan tanken🙈camper rijd 1op11 dus dat is heel netjes, laatste boodschapjes in Frankrijk er moet weer geluncht worden. Gaan weer verder en rijden mooie route binnen door langs de zee, genieten van het mooie weer heerlijk. Ja hoor Spanje komen via Le Perthus binnen. Veel campers daar aan het rusten lijkt wel, wij gaan even lunchen op de parking. Daarna rijden we verder rijden langs diverse rijstvelden en komen uiteindelijk terecht op CP Costa Brava Area L’Estratit sc 91794 prima plek wel beetje duur €20 voor een nacht incl.stroom. Prima plek hoor, na koffie gaan we het strand opzoeken, heerlijke wandeling gemaakt zalig weer. Maar echt alles gesloten, dat eerste glaasje Sangria moet nog even wachten🙈😎. Morgen gaan we verder naar Pals , nu relaxen.

Vrijdag na ochtendritueel weer verder, gaan naar oude stad Pals heeft historisch centrum, parkeren vlakbij de camper toen nog ruimte genoeg, wij waren ook vroeg. Laters heel erg druk, mooi weer hoppa, lopen, weg met dat luie zweet😂🙈. Het is de moeite waard om te bezichtigen, oud historisch erg mooi vooral de originele paden. Lopen nog rondje in nw gedeelte niets aan😂😎halen een baguete en gaan lunchen in de camper. Daarna boodschappen doen en dan op pad naar een vriend die we 26 jaar niet hebben gezien, woont in Pals Playa jaja. Gevonden het adres prachtig huis 500 meter van het strand🥳😎. Het was een geweldig weerzien, als vanouds nooit weggeweest. Natuurlijk herinneringen ophalen en die zijn er genoeg, kennisgemaakt met zijn man ook dat klikte. Kortom oud en nieuw vieren we samen. De mannen rijden ons naar een plek waar campers overnachten stonden er 6. Voor 1 nacht prima heerlijk stil aan het strand.

Zaterdagmorgen uitslapen ontbijten , was bijzonder stil af en toe het ruizen van de zee. Foto gemaakt om 11 uur van het mooie weer dan gaan we op zoek naar de GP supermarkt. We hebben ons netjes gedragen, een walhalla van wijn en sterke dranken. Alles in div.maten tot 5 liter flessen🙈🍾. Prachtige verse slagerij, aiai. Zoeken daarna plek aan het strand om paar uurtjes te vertoeven voor we naar Ruurd en Sergio gaan, mag even een was draaien erg fijn. Hebben heerijk in de zon op het strand gelegen wat een feest zeg. Niets spannends dus, voor nu tot in het nieuwe jaar.

Het is zondag en we hebben een leuk samen zijn gehad, veel gekletst veel gedronken de wijn smaakt hier net zo goed als in Frankrijk hoor. Er is in Spanje een traditie met druiven om 12 uur, ieder krijgt een bakje met 12 druiven en moet het binnen 1 minuut op hebben, ik ben niet van de druiven ( wel als ze geperst zijn hoor😅) Geert heeft het gehaald. Champagne erbij hoppa, nou moet heel eerlijk zeggen dat zondag niet mijn dag was🙈🤷🏼‍♀️🥂. Gisteravond was ik weer de oude, zo gaat dat he. Zijn vertrokken zondagochtend richting Palamos, staan op cp Empordarea sc 26442 prima stek alles is er. Kijken darten wat was het spannend allemaal. Morgen weer een dag.

Maandag heerlijk geslapen en vandaag camper even onder handen nemen stofzuigen enz.alles weer fris. Op de koelkast na pffff, hij weigert weer dienst. Zo balen dus Geert is er weer druk mee, kunnen spullen uit vriezer wel vergeten. Vandaag dus geen wandeling dorp gemaakt, blijven nog dag doen we morgen maar. Hoop dat Geert koelkast aan de gang krijgt🙏.
Verder weinig te melden op deze dag, morgen dus omgeving en dorp verkennen, oh ja is ook markt ben heel benieuwd.

Tot slot wensen wij jullie allemaal een geweldig 2023 toe in goede gezondheid.

Dan nog even over Polarsteps, ik ben daar experimenteel mee bezig oftewel doe er niet heel veel mee. FB en Pindat nemen al veel tijd in beslag dus eigenlijk wel prima zo. Vanwege de zichtbare route zal ik af en toe iets in het kort plaatsen.

Voor nu lieve groet Geert en Ineke.

Leuk om het allemaal te lezen goede reis

Leen en Willy 2023-01-02 17:37:52

Weer hele mooie plaatjes geschoten!! Genieten maar.

Geja Stevens 2023-01-02 17:38:57

Leuk om weer te lezen en lekker genieten maar.

Rina 2023-01-02 17:53:00

Mooi om allemaal te lezen, wij vertrekken op 26 januari 2023. Wij gebruiken ook Pindat, ik vind het beter te volgen dan Polarsteps...

folkertennel.op.pad 2023-01-02 18:23:38

Prachtige foto’s en van het verhaal genoten🥂

Carla 2023-01-02 18:34:40

Mooi om te lezen, wij zijn ook op Pindat, en er tevreden mee. Momenteel zijn we in Calpe aan het genieten.

Kobus 2023-01-02 18:34:59

Het was weer een feestje …..🥂🙈🥂🙈 om mee te reizen…..en te eten en drinken 😂😂 liefs….🥰🍀

Petra Eleftheriadis 2023-01-02 18:44:31

Voor jullie ook de beste wensen voor een gezond en gelukkig 2023. Geniet van jullie reis en wij genieten mee.

Beppie 2023-01-02 19:33:01

Ben zo benieuwd. Ik wil graag maar mijn man niet. Dilemma