Nidri baai en Vassiliki

Griekenland, Vassiliki

Nadat we uit Lefkas stad zijn weggegaan, was onze eerste stop 3 km verderop, jaja de Lidl( haha).

We hebben onze kasten weer gevuld met alles wat nodig was, geeft toch altijd goed gevoel. De lokale supermarktjes zijn toch vaak beperkt, maar we kopen er graag. We nemen de beloofde boodschappen voor Peter en Annelies van de zeilboot mee. Dan zoeken we de cp op, het is net voorbij Nidri in Vlicho bij de botenclub
( park4night)gratis.Tja we gaan er staan, leuke plek aan water heel veel te zien. Maar rustig zal het niet zijn, ligt aan de weg. Daar wij met Peter en Annelies hebben afgesproken gaan we er staan, we hebben het er voor over.

Wij relaxen een beetje, lopen een stukje en zien onze vrienden met de boot aankomen. Even water tanken en dan gaan ze ankeren in de baai. We krijgen de uitnodiging om woensdag een dag mee op de boot te gaan zeilen. Wat een feest, lijkt ons helemaal te gek. Ik wel beetje bangepoeperd, als ik maar niet zeeziek wordt, haha.

Woensdagochtend om 10 uur haalt Peter ons met rubberbootje op, oma is niet zo soepel dus beetje schommelend stap ik rubberbootje in, die vaart ons naar de boot Skadi. Heerlijk weerzien met elkaar, we gaan er een leuke dag van maken. Ik krijg een pilletje om zeeziekte eventueel tegen te gaan, het werkt. Nergens last van gehad. Hoe leuk is het om dit mee te maken, weinig wind , in de middag kwam er meer wind. Tussen de Ionische eilanden door gevaren, wij hebben langs Meganisi gevaren, mooi eiland(iemand had ons dat al als tip gegeven)niet erop geweest dus, wel er langs gevaren. Stond op de punt een prachtige villa, prive strandje erbij. Ik denk een belletje ergens, dat als je wat wil eten of drinken het gebracht gaat worden. Hadden wij op de boot trouwens ook, we zijn in de watten gelegd door Peter en Annelies. Heerlijke lunch aan boord, glaasje wijn enzenz. Is een klein eilandje daar wat van Onassis is geweest, nu woont er een rijke rus.

Wij ankeren bij Sparti Lefkados, in een baai met prachtig blauw water, heerlijk zwemmen. Daarna gaan we terug, er is wind dus zeilen, helemaal top. Geert mag sturen, is helemaal blij, heeft weleens gezeild, en is bij de zevenkenners geweest haha. Hij heeft genoten, terug in de baai nog wat gedronken en om 20 uur waren we terug bij camper. Fantastische dag gehad, met dank Peter en Annelies⛵. Wij gaan even lekker voor de camper zitten op een krukje, nagenieten, maar ook de bedrijvigheid bekijken, op en om het water.

Donderdag gaan we verder, redelijk nacht gehad ondanks het verkeer. Hele dag op water is goed voor de nachtrust. Wij gaan naar Vassiliki, naar camping Vassiliki Beach sc53225 staat ook bij Acsi, geen kortingcamping. Met stroom €22,-, er moet gewassen worden en beetje luxe ook wel lekker. Is maar klein stukje dus we zijn er zo. Overigens is Lefkas een prachtig groen eiland, het zijn maar kleine stukjes die je steeds rijd. We zoeken een mooie plek, heerlijk koel, installeren ons en hup relaxen.
Wij staan soms op een cp vanwege een locatie, maar een camping is toch ook heerlijk hoor. Wel lachen, geen wasmachine haha. In dorp Laundry, tja slepen met tassen naar dorp zie ik ook niet zitten, wij gaan zelf wassen. De voorzieningen prima hier, alles even schoon, goede ruimtes met speciale wasbakken, vrijdag wasdag.
Gaan naar dorp, drinken wat aan de haven, lopen rond en terug naar camper, gaan BBQ aansteken(gas).
Klein restaurantje hier, niet duur. Terwijl Geert de kipdrumsticks grilt, loop ik 3 meter verder naar restaurantje. Koop een griekse salade voor 4 euro, alles erop en eraan, krijg nog vers brood erbij ook, hoppa. Heerlijk gegeten.

Best wel druk op de camping, gedeelte gereserveerd voor vrijdag, komt een groepsreis van Acsi binnen(nederlands).

Heerlijk geslapen, donker, niet te warm super dus. Vandaag wasdag, nou het gaat prima hoor alles zo droog. Handdoeken duren wat langer, morgen laatste dingen wassen. Lakens bewaar ik voor de volgende camping waar wel een wasmachine is. Vanavond eten we buiten de deur, kijken we voetbal(Nederland). Blijven het weekend hier, maandag gaan we naar Porta Katsiki voor een dagje. Nu relaxen en nog 1 was ophangen.
Maar ook mensen kijken op de camping, dat is zo leuk.

Allemaal goed weekend alvast.

Groet Geert en Ineke(on tour).

👍😀

Beppie 2019-09-07 19:36:13

Het zeilen nog niet verleerd zie ik.

Jons Smit 2019-09-08 11:33:57

Zo te zien alles goed met jullie Met ons ook gr H&W