Huelva Muelle del Tinto, naar Badajoz

Spanje, Badajoz

Na nachtje lekker geslapen in Mazagon, gaan we weer op pad. Staat niet veel op progamma, gaan naar Huelva naar de Muelle del Tinto. Rijden op ons gemak door mooi en minder mooi gebied. Het park zelf blijft prachtig, een groot gedeelte blijft mooi. Olijfbomen kleine bergen en een mooie slingerweg door dit alles heen. Af en toe een foto. Huelva grote moderne stad zien we al, we rijden via de navigatie naar de oude spoorbrug. Moeten even rondje rijden voor parkeerplek, is aan de haven en de boulevard is nieuw. Ziet er allemaal perfect uit, de camper staat en we lopen de mooie nw boulevard over. Drinken eerst even koffie, en genieten van de dag. Lopen naar de oude spoorbrug, mooi om te zien, niet heel spectaculair overigens. Helaas zijn ze net met het nw stuk boulevard daar bezig, dus we kunnen er niet over heen lopen. Maken foto's en besluiten verder te gaan, eerst even boodschappen doen. Melk en bier is op, haha, ook weer gedaan lekker broodje meegenomen dus gelijk even lunchen. We willen naar Badajoz, en besluiten onderweg een cp plek te zoeken of camping. In het komende gebied is niets, dus kijken verder. 1e cp plek is niets bij benzine station, gaan verder naar Freganal de la Sierra is vlakbij, ook dat nog regen, wel lekker fris. Hier gaan we staan, bij loopbrugje naar oud dorpje, brandweer en busstation. Niet perfect, maar voor 1 nacht prima, ik voel me goed bij deze plek. Is van NKC sitecode 30282. Paar vrachtwagens, dus die zullen vroeg weg gaan.

Gaan even dorp verkennen, leuk oud dorpje, maar helaas maandag en alle horeca hier dicht. Jammer, we gaan zelf wel wat maken. Als we terug bij camper zijn maken we wat brood met lekkere dingen, prima voor keer. Glaasje rosé, tjakka. Kijken voor het eerst sinds weken weer even tv, mijn favoriet, Veronica Inside heet het nu. Dan lekker slapen, hopen we, morgen weer verder. Kleine 100 km naar Badajoz.

Hebben best goed geslapen, doodstil vannacht, vanmorgen vroeg gingen vrachtwagens weg. Prima overnachting dus. Kan het jullie aanbevelen. Gaan bij cafe busstation koffie en toast eten om vervolgens verder te gaan. Is dus kleine 100 km, in Badajoz is ook een cp plek, heeft zeer goed recensies, gaan daar even kijken. Anders naar camping, wij zijn niet zo van de cp plekken, maar ook hier ligt bij oude centrum. Dus prima te lopen.

Ook nu weer schitterende route, bossen,olijfbomen en bergjes. Veel dieren, het is de N435, gat over in de N432.
Prachtig, ook de wijnvelden komen aan de beurt. Hoeven geen boodschappen te doen, dus zoeken gelijk de cp plek op. Het is echt zo mooi als men zegt, bij de oude brug, water en een park voor je neus. Afgeschermd, er mo gen alleen campers komen. Wel hek erom heen, maar dat stoort hier niet. Kijk naar het prachtige park met palmbomen. Blok voor wc,waterlozen en water tanken. Kosteloos, prima locatie, NKC sitecode 45870. Wachten even met lopen, nu 14 uur, siësta tijd, dus winkels dicht en heel heel warm. Nu siësta tijd voor Geert, ik maak verslag. Onze belevenissen van straks en morgen , denk morgenavond verslag.

Lieve groet Geert en Ineke.

Mooie foto's weer. Wij hebben dit jaar de Rio Tinto bezocht meer noordelijk. Daar was die echt heel rood. Zo mooi. Is ook bij Huelva nog te zien dat de rivier echt rood is? Bij Sevilla nog wel.

Roze-Riet 2018-09-18 15:33:45

Leuk en mooie foto's

Rina 2018-09-18 15:47:52

Weer heerlijk om te lezen. Mooie foto's!

Patricia 2018-09-18 16:43:24

Hoi Ineke en Geert, ik heb erg genoten van jullie verslag van jullie reis in Marokko. Het heeft mij ervan overtuigd dat ik het aandurf om in februari as ook naar Marokko te gaan met onze camper. (Wie weet komen we elkaar ergens tegen). Ik heb wat vragen over het internet daar: hoe deden jullie dat? Je vertelde dat je daar heel voordelig data kunt kopen, waar zet je die data op? Een soort mifi zoals je dat in europa kunt gebruiken (in Marokko kun je mifi niet gebruiken las ik ergens). Of gewoon op een (oude extra) telefoon die je dan als hotspot kunt gebruiken.. dank verder voor alle info die je al gegeven hebt en ik wens je nog een fijne trip noordwaarts! Groeten, Alie

Vakanties.Alie 2018-09-19 13:41:49

Alie ik heb geen emailadres van je, en voor pindat heb je code nodig. Hoop dat je dit leest en even je email geeft, kan ik je antwoorden en tips geven. Gr.Ineke.