Van Roemenië naar Bulgarije ( Obzor)

Bulgarije, Obzor

Daar zijn we weer, 8 juli heb ik het laatste verslag geschreven omdat we weekje vakantie gingen vieren aan zee. Dan gebeurd er natuurlijk weinig tot niets, wij zijn aangekomen op Camping S te Navodari sitecode 54288 campercontact. Staan waar plaats is, wij vinden prima plek pal aan het strand, hier gaan wij het wel uithouden.

Op het strand kun je bedjes huren met matrasje erg lux maar voor keer wel gedaan. Verder kun je prima eten op de camping, is klein winkeltje en wij hebben weinig tot niets gedaan. Kilometer verderop supermarkt Kaufland, dus lopend met rugzak boodschappen doen. Heerlijk in zee geweest, beetje gesproken met de mensen om ons heen. Kwamen spontaan eten brengen van die kleine gefrituurde visjes, heerlijk. Dan komt de dag dat we weer wat aktie willen, dus na weekje verlaten we ons rustoord.

Op dan naar Bulgarije, nieuw avontuur, wij kiezen voor deze keer een rode weg, we gaan 240 km rijden willen dit in 1 dag doen. Gaan richting Contanta, dan E675 door wat leuke dorpjes richting Varna grote brug over. en dan naar beneden Obzor. Maar het grote obstakel was de file voor de grens bij Bulgarije, eerst dachten we ongeluk maar het was de grensovergang. Wat een toestand zeg, 2 uur precies over gedaan om de grens over te komen. Wat voor grens, papieren van camper nakijken, binnen kijken en paspoorten natuurlijk. Verder oude smerige meuk, maar we mochten door. Borden welkom in Bulgarije, heel anders gelijk haha, oude wegen maar wat gelijk opviel de lavendel velden, heerlijk om te zien tussen de zonnebloemen. Wat opviel de arme dorpen, echt oud vervallen huizen en armoe. Mensen lopen daar van A naar B, maar goed het is niet anders. Eerste de beste pinautomaat in dorp is voor ons, weer ander geld weer wennen. Zijn wel bij de eu, maar hebben geen euro net als Roemenië. Vinden de camping Zora te Obzor sitecode 26623 ziet er prima uit, in centrum dorp, gezelligheid voor keer. Zijn geinstalleerd, lopen rondje dorp en komen terug bij camper. Wat denk je wat , ik doe er een foto bij hoe groot het terrein is en hoe leeg. Precies schuin voor ons, weg uitzicht een Sloveen die zijn camper neer zet. Hoe verzin je het grrrr, omdat het al avond is zeggen we maar niets, soms snap ik de mensen niet. Gelukkig volgende ochtend weg. Wij gaan weer rustig aan doen, zon,zee strand. Heerlijk uit eten, tussen 20 en 25 euro met zijn tweetjes incl.wijn en bier, heerlijk gegeten al 2 dg, Geert o.a.perfecte lamsvlees stoofpot. Vanmiddag naar de kapper geweest, €7,50 wassen, knippen en drogen, zit nog goed ook. Gaan vrijdag hier weg, morgen nog stranddag. Dan Griekenland, ws nog een stop van 1 nacht in Bulgarije. Dit verslag is ook niet echt spannend, maar dan weten jullie hoe zwaar wij het hebben, oftewel we genieten volop. Straks in Griekenland gaan we weer cultuur happen.

Tot over paar dagen, tja de foto's zijn nu ook mager he.

Lieve groet Geert en Ineke (On Tour).

Een week geen bericht, we werden al ongerust.

Jons Smit 2019-07-17 20:53:42

Zeer arm land

Th.jakobs 2019-07-17 22:51:29

Jammer dat er geen zonnebloemen zijn, voor de rest ziet het er mooi uit luitjes.