Reisdag: Op naar El Jadida.

Marokko, El Jadida

Na 2 heerlijke dagen op camping Ocean Bleu, waar we alle was lekker hebben kunnen doen. Waren 2 machines dus prima, schoon bed en alles schoon in de kast, heerlijk.
Verder weinig tot niets gedaan, was niet het mooiste gebied. Geen mooie stranden, veel nieuwbouw. Dit wisten we overigens, wel bijzonder aardige mensen.

Vanmorgen zijn we weer op pad gegaan, een reisdag van ongeveer 130 km.
Wij gaan helemaal langs de kust naar El Jadida, via Casablanca, oftewel groot stuk door Casablanca rijden we. Wat een drukke stad, en wat een contrasten van arm en rijk.
Als we eindelijk Casablanca uit zijn, komen we uiteraard weer door een armenwijk. Je weet weer niet wat je ziet, en wordt er soms wel beetje verdrietig van hoor. Anno 2018 en dan deze tafrelen nog zien. Ik weet ook dat het nu eenmaal zo is, maar toch. Dan stoppen we om wat te eten aan het strand, lekker verse jus en samen eten we een Tajine met kip en groenten. Gaan weer verder langs kust, mensen blijven zwaaien, erg leuk.
Komen aan op Camping Internationaal in EL Jadida, ook hier niet druk en alles simpel. Geen wifi.
Morgen gaan we naar oude dorp lopen, half uur. Het is de portugese invloed die het mooi maakt.
We gaan het zien, meeste foto's die ik nu plaats zijn vanuit de auto genomen.

Oh ja Frankrijk is door, net laatste paar minuten voetbal gezien.
Nu België nog, leuk Frankrijk tegen België.

Lieve groet Geert en Ineke.

El jadida leuke stad waar je ook nog bier kan drinken en op de camping kun jij goed eten meschein loopt de Pauw ook nog steeds rond daar

Willy 2018-07-06 19:12:46

El jadida zijn we ook op een leuke camping geweest met zwembad. Leuk stadje . Leuk foto.s van die flat met schotels. Veel plezier nog