Rustdag Tighmert

Marokko, Asrir ⴰⵙⵔⵉⵔ اسرير

Geen beter leven dan een goed leven ., zegt men dan wel eens, nou dat kunnen wij be amen. Wat zijn we lui zeg, komen uit bed wanneer we willen, alles op ons gemakje. Beetje cleanen, beetje opruimen, koppie koffie lekker broodje maken met de lunch. Weer afwassen😂, de was gedaan in een heel ouderwetse machine. Heb er foto's van gemaakt lachen hoor maar ja het werkt wel. En Geert was even van de straat hihi. Dus nu hangt de was lekker te wapperen op de speciaal bedoelde waslijnen, wat willen we nog meer.

Gistermiddag hebben we een wandeling in de buurt gemaakt, prachtig palmbomen gebied met veel verlaten huisjes. Alles van leem, sommige bewoond nou ja voor zover je daar van kan spreken dan. Zijn wel afwatering geulen gemaakt want het kan hier dus best regenen. Ook proberen ze daar waar kan aandacht aan onderhoud te doen. Mensen blijven aardig, komen naar je toe, geven een hand en vragen hoe het gaat. Dit alles natuurlijk in het Frans. Hebben gisteren 1 maal meegemaakt, klein jongetje, denk 5 a 6 jaar die om dirhams vroeg. Met pijn in mijn hart zeg je nee, je kan er niet aan beginnen, het lost niets op. Verder rust, lekker wat op de gas BBQ gegrild, salade erbij en wijntje nog steeds. Het kampvuur ging weer aan en mochten daar weer zitten, gezellig, wel vestje aan want avonden koelen wel af. Dan komt er een Marokkaanse familie van ongeveer 12 mensen, allemaal om kampvuur zitten. Wij willen weggaan maar dat willen ze niet, praten frans en engels dus dat is erg leuk. Kortom geslaagde avond. Nu lekker slapen.

Het is vanmiddag een koude middag, geen zon veel wind en wolken zelfs een paar spatjes. Heb wel buiten gezeten, maar nu om 18 uur lekker naar binnen daar is het beter. Buiten 22 graden, hihi en wij maar lezen dat het overal tropisch is. Maakt niet uit, klein toertje hier nog even gedaan. Hadden nog niet alles gezien hier, maar een geweldige ontvangstruimte met leuke originele muurschilderingen. Dan gaan we naar boven en is het super romantische restaurant, wat mooi gedaan allemaal. Ze verhuren ook kleine gezellige kamers. Maak natuurlijk weer leuke foto's voor bij verslag. Straks gaat de BBQ weer aan, worstjes gegrilde aardappel met creme fraiche en salade, dus ach kan er mee door.

Morgen gaan wij verder, wij hebben nog heel wat op het progamma staan. De 8 weken welke wij in gedachten hadden redden we zeker niet, nu al 6 weken hier. We zien het wel, hangt dus ook van de warmte af die we tegemoet gaan. In ieder geval is onze volgende stop Tafraoute, las net dat het 38 a 40 graden gaat worden daar vanaf morgen. We zien het wel, dit was het weer even.

Lieve groet voor allemaal,

Geert en Ineke.

Prachtig verhaal en weer volop mooie foto’s. Zie deze plaatjes liever dan al die vorige/in armoede. Blijf genieten en delen

Meriam 2018-08-01 20:20:36

Heerlijk de verhalen die je schrijft👍🏻En de foto’s erbij top.Rustige dag😉vinden jullie toch aardig wat gedaan.Fijne avond.groetjes van ons

Ineke 2018-08-01 21:11:48

Prachtig wat jullie doen , zo tussen de bevolking , ik heb dat gedaan in Turkije , een tour gemaakt met alleen Turken op sites waar de bustoeristen niet komen en ook elke sag te voet . Van Antalya tot capadocie en kleine dorpen en bij Koerden geslapen was in 1989 toen was ee nog geen oorlog . Ik vind Turkije mooier dan Maroc , meer cultuur en beschaafder . Maroc is veel krottiger , de Marocanen in Maroco zijn anders dan in Belgie want ik ben Belg , goede reis verder. Heb 35 jaar moterhomes gehad , nu woon ik tegen Mojacar , je weet wel want je bent daar gepasseerd . Groetjes Herman .

Herman Wuyts 2018-08-01 22:14:02

Veel plezier in Tafraoute. We zijn nieuwsgierig hoeveel campers er in het Keteldal staan. Ga zeker eten bij 'cafe Marrakesh'. De tajines zijn hier heerlijk. Er is ook een nieuwe hamam, waar het heerlijk vertoeven is. Als wij even stroom of een wasautomaat nodig hebben, gaan we naar camping 'Le Granite Rose'. Omar (de beheerder) is een prima vent. Doe hem de groeten van ons als jullie er komen. Lees nog even https://www.toesjoeranroet.nl/2018-1/2018-marokko/nog-een-week-tafraoute/ Het zal nu echt anders zijn als 's winters. We genieten van de foto's met alle volle stranden met Marokkanen. We kijken uit naar de volgende post. Lieve groet uit Leerdam