Stevns Klint en vuurtoren

Denemarken,

Na een rustige nacht, lekker ontbijtje gaan we weer verder. We gaan naar Stevns Klint krijtrotsen en 2 oude kerkjes. Rijden stukje Margriet route , af en toe wijken we beetje af omdat het beter uitkomt. Vooral binnendoor met de specifieke huisjes en het plattelands gevoel is fijn. Maar ik had al eerder geschreven sommige stukken niets aan, sorry.

Onderweg boodschappen gedaan, gaat ook door he. We komen aan bij Stevns Klint, gelijk valt het meest oude kerkje op, vandaar zie je de krijtrots ook het mooist vanaf het balkonnetje van het kerkje. Het kerkje is 800 jaar oud je weet niet wat je ziet , ik was helemaal onder de indruk van deze puurheid. Store Heddinge ik zal het nooit vergeten. Er is nog een kerkje met begraafplaats, vonden wij minder. Staan routes uitgezet voor de wandelaars heel gaaf helaas gaat dat niet met mijn rug, dus slaan we over. Wij gaan verder en 5 km verder is de vuurtoren oude en nieuwe, hebben even rond gelopen mooi te zien niet heel speciaal maar hij hoort er ook bij. Is vroeger militair gebied geweest is goed te zien aan de soort gebouwen. Tijd van de koude oorlog, is ook nog een militair fort te bezichtigen voor de liefhebber.

Wij lunchen in camper en gaan richting Kopenhagen, daar zullen we paar dagen blijven. Wij nemen de route langs de kust, heerlijk rustig rijden veel te zien. Naarmate we dichter bij Kopenhagen komen is het drukker en drukker zijn we niet meer gewend. Wij hebben cp Kastrup aan haven sc 99687 uitgezocht, als wij aankomen propvol. Er is een veld naast waar paar campers staan, Geert vraagt havenmeester of we daar mogen staan, geen probleem wel betalen 160 kronen is ook stroom.
Prima plek voor 2 a 3 dagen en we zijn toch op pad, al snel meer campers. Je kan pasje nemen betalen 60 kronen douchen water enz.krijg je ook soort borg terug als je weg gaat. Vraag me wel af hoeveel mensen hier betalen hoor, maar goed. Na het eten hebben we wandeling gemaakt rond haventje, goede locatie hier. Helemaal ten opzichte van de route naar centrum Kopenhagen. Vandaag zijn we naar centrum Kopenhagen geweest op de fiets geweldige stad en route, morgen doen we het
2 e gedeelte Kopenhagen, dan maak ik een verslag van Kopenhagen.😍

Voor nu fijne avond,

Groet Geert en Ineke

Went snel hè, die rust 😉. Geniet nog van Kopenhagen.

Geja Stevens 2022-06-09 22:51:46

Mooi geschreven weer hoor ! Geniet ervan

Henny de Ruiter 2022-06-10 09:06:39

Leuk verhaal en foto's.suces in Kopenhagen.

Theo 2022-06-10 10:18:59

Wat geweldig wat jullie allemaal zien en beleven mooi hoor