Sevilla, park Doñana bij El Rocio.

Spanje, Sevilla, Hinojos Parc Doñana

In alle rust zitten we nu, heerlijk park Doñana Camping Huttopia sc 105491 zijn we 6 jaar geleden al eens geweest( in buurt El Rocio). Midden in het geweldige natuurpark mooie ruime plekken. Maar wij treffen het deze ronde niet, veel lawaai omdat er veel kinderen zijn. Veel camperbusjes dus veel schuifdeuren lawaai ook middenin de nacht. Als klap op de vuurpijl muggen heel veel muggen, en ze moeten altijd mij hebben🫣😂🦗. Ga ik vanmorgen douchen geen water in 4 douches niet, oke grrrrrr.als we klaar zijn gaan we fietsen naar Hinojos klein dorpje 7 km verderop. Gedeeltelijk asfalt weg en gedeeltelijk grintweg, na 5 km ja hoor krijg ik lekke band🙈😰. Godzijdank hebben we handige Harry( Geertje😍)dus hoppa aan het werk zijn op alles voorbereid, na half uur fietsen we weer en hoe. 3 maal straatje in 3 maal doodlopend en nee stonden geen borden, moesten vreselijk lachen. In Hinojos heel leuk dorpje wel arm willen we koffie drinken, oude mannetjes op terras zeggen je moet binnen halen, Geert komt met lege handen terug🤷🏼‍♀️geen koffie alleen maar alcohol. Te vroeg zelfs voor ons, stuk verder wel koffie dus opgelost. Koffie nog steeds goedkoop 2 voor€2,40.
Bij de kleine ouderwetse supermarkt doen we paar boodschappen heel gaaf, en gaan terug via andere route. Soms fiets aan hand echt zandpaden, onze calorieën weer verbrand vandaag. Maar dit was vandaag vrijdag, zijn gisteren aangekomen hier gaan dinsdag weer weg, wilde even paar dagen niets. Want niet te vergeten natuurlijk vanaf onze geweldige Finca waar we ook hebben uitgerust zijn we door gegaan naar Sevilla.

Sevilla komen we maandag aan en kiezen voor Parking Caravane sc 19817, waarom deze is bewaakt alles is er schoon nieuw sanitair wel 2 euro een douche. Tarief van cp ook behoorlijk 20 euro zonder stroom. Maar heel belangrijk bus voor de deur naar centrum, en echt voor de deur he. Ongeveer 20 minuten en je zit in centrum. Wij hebben 3 dagen rondgedwaald in deze geweldige stad, weet niet waar te beginnen. Maandag gelijk op bus naar centrum €1,40 pp enkeltje prima, we gaan als eerste de kathedraal bezoeken geweldig mooi zie de foto’s. Wij hebben geluk dat het precies deze week Feria del Abril is oftewel het Flamengo feest dat heel beroemd is. Je ziet dus overal en werkelijk overal dames in die prachtige jurken lopen( heten gewoon Flamengo jurk)en de mannen in pakken, wij hebben dit nooit meegemaakt en genieten dus. Ook wat foto’s gemaakt🙈🫣🥳😂.
Hebben even wat gelopen en drinken wat en gaan terug naar camper, ff uitrusten.

Dinsdag en woensdag hoppa met de bus naar centrum hadden besloten toch maar kaart voor 2 dagen met toeristenbus te kopen a 31 euro per persoon. Wij rijden dan eerst een rondje met de bus en daarna stappen we uit waar we willen. We hebben veel gezien we hebben veel rondgelopen geen benen meer over 32 km gelopen in bijna 3 dagen voor ons pittig. Hebben plaza de España natuurlijk bezocht, wat een pracht wat een sfeer muziek dans en prachtige architectuur. Drinken koffie op een verkeerd terras😡je moet zitten waar hun willen houden wij niet van dus gaan gewoon zitten waar wij willen, laten we zeggen koffie was heerlijk 2 x zo duur als normaal dus voor ons prima. Als we verder gaan komen we prachtig oud cafe tegen dus koffie drinken. Is in de wijk Macarena dus gaan we gelijk de Basilica de la Macarena bezoeken schitterend, zie foto’s. We hebben 2 dagen menu del dia gegeten 1 was goed de ander niet, dus hebben we ook keer ervaren. We bezoeken de Paddestoelen van Sevilla heet Metropol Parasol Setas de Sevilla🙈mooi gemaakt middenin de stad. Is tevens centrum dus dwalen door alle geweldige straatjes, eten ijsje €3,70 voor 1 bolletje😉. Zijn in het park geweest, prachtig allemaal. De Trianen wijk moet je ook gezien hebben, afijn wij hebben van de 25 belangrijke dingen die genoemd worden veel gezien niet alles maar het was schitterend en genoeg. Ons lichaam had rust nodig, maar het absolute top spektakel was om 1x mee te maken het Flamengo festival. Dus zijn we met de toeristenbus naar dichtstbijzijnde stop gegaan, toch nog behoorlijk lopen het is in de wijk Los Remedios, het is een groot feestterrein met meer dan 1000 tenten een grote poort en het feest duurt 1 week. Je weet niet wat je mee maakt en wat je ziet, alleen maar mensen aan feesten eten en drinken en dansen. Wij keken onze ogen uit, bezoekers tussen 5 en 7 miljoen verwacht, wat een sfeer. Maar wij waren het na een drankje zat, zoveel drukte en erg moe dus hoppa bus zoeken en naar camper, met een uur waren we bij camper en chillen maar.

Dinsdag 23 april gaan we naar onze laatste stop in Spanje en wel Isla Cristina daarna door naar Portugal nu al zin in.

Lieve groet Geert en Ineke.

Het verhaal van jullie belevenissen was zoals altijd weer heel levendig en gezellig geschreven ……😍 de foto’s die komen vast nog wel…..liefs van ons!! 🥰🙋‍♀️🌸

Petra Eleftheriadis 2024-04-23 16:58:37

Wat een kleurrijke plaatjes prachtig jullie hebben het inderdaad getroffen met al die feesten