Sighişoara, Bran, Berca

Roemenië, Pârâul Rece

Nadat we donderdag heerlijke rustdag hebben gehad op de camping, zijn we vrijdagochtend weer vertrokken. Op het progamma staat Sighişoara, schijnt een prachtig oud centrum te hebben met gekleurde huisje, wegen origineel van keien, klokken/poppenkerktoren, citadel enzenz.niet te vergeten het geboortehuis van Dracula.

Uiteraard nemen we weer de witte en gelen weggetjes, niet altijd fijn te rijden maar wat een prachtige natuur. We rijden van Carta binnendoor Chipar, Aginta, Bradeni en dan Sighişoara. Schitterend en je ziet van alles, paard en wagen natuurlijk, huisjes origineel, kar met hout en bovenop een schaap😂. Kerken, maar ook gekken op de weg. Ze zijn echt niet normaal die Roemenen met rijden, levensgevaarlijk halen in terwijl het bijna poging tot doodslag is. Maar goed hadden tip van een volger van ons gekregen zet je auto bij de lidl neer, links af brug over, gelijk rechts lidl. Dan loop je zo centrum in, klopt helemaal hoor en met dank nog...... Wij beginnen onze tocht, hier houden wij van, oude wegen dus, gekleurde huisjes enz enz we dwalen door de straten bekijken de div.bezienswaardigheden, mooi om te zien. Dan gaan we in een van de vele restaurantjes heerlijk goulash eten, dat was zalig zeg. Daarna gaan we langzaam naar beneden, zijn helemaal boven geweest. Terug naar camper en hij staat er nog. Blijft altijd spannend, bij lidl boodschappen doen en weer verder. Willen naar camping Cheile Rasnoavei te Rasnov campercontact 49644, is wel even rijden maar om 18.30 komen we aan. Heerlijke tussen de bergen weer, ziet er goed uit. Snel installeren en verder niets doen, glaasje wijn, biertje, dan stokbroodje met lekkere kaas en beetje worst. Makkelijk vanmiddag immers goulash gegeten. Uiteindelijk besloten toch naar kasteel van Dracula in Bran te gaan, half uurtje rijden. Daarna naar de moddervulkanen/baden, drukdrukdruk.
Zo lekker slapen, tot morgen.

Zijn vanmorgen vroeg weggegaan, waren om kwart over tien in Bran, op groot parkeerterrein kon camper staan, voor bussen en campers. Moesten 20 lei betalen,prima. Loopt al veel volk, drukdruk. Wat een toeristische attraktie zeg, sterft van de toeristenwinkeltjes, mijn god. Maar goed, wij slaan over en kopen tickets voor het kasteel Dracula niet duur pensionada😂30 lei, is 6,30 euro pp. Vreselijk druk al, je loopt achter elkaar aan pfff. Hoe ziet dit eruit met vakanties binnenkort. Kortom, leuk gezien te hebben, voor ons niet meer dan dat. Mooi gerenoveerd en onderhouden. Zie de foto's verder. Gauw naar camper om uit de drukte te gaan, als we wegrijden enorme files om te parkeren enz. Wij gaan naar Berca, eerlijk gezegd zijn dit de minst mooie stukken die we hebben gereden. We stoppen bij een giga Carrefour, Geert moet tondeuze voor zijn haar kopen, moet echt even kaal koppie krijgen. Gegeten, paar boodschapjes en verder. Komen in Berca, nemen cp bij pension CasaMatei code 65146, duur maar prima voor 1 nacht, veilig daar gaat het om. Is bijna niets hier, staan aan zijkant prima, stroom alles goed. Wijntje biertje, bijtijds slapen, morgen moddervulkanen ben benieuwd. Daarna richting Donau Delta natuurgebied, gaan naar CP Laguna Albastra Murighiol campercontact code 42729.

Voor nu fijne avond.

Groet Geert en Ineke (On Tour).

Weer leuk zoals altijd om te lezen

Beppie 2019-07-07 00:14:42

Ben weer bij , heb alles gelezen van de afgelopen weken , waren zelf op vakantie. Weer prachtige verhalen en mooie foto's Genieten is wel jullie code, dat doen wij ook.