Van Kalo Nero via de bergen en Dimistana naar Katakolo

Griekenland, Katakolo

Na 8 geweldige dagen in Kalo Nero ons paradijsje, zijn we maandag vertrokken voor een nieuw avontuur.
Het luieren is mooi geweest, nu weer even zweten in de bergen ,nou dat heeft oma gedaan hoor. Maar niet voordat we bij de Lidl zijn geweest, alles was op, dus een lege koelkast enz. Heerlijk vroeg bij de Lidl, nog niet druk en dus ook nog heerlijke warme ham-kaascroissants, wat een feest zeg. Opa en oma zijn weer voorzien dus we gaan rijden.

Gaan stukje kust nog omhoogrijden en dan bij Kreslana gaan we de bergen in, op naar avontuur. En dat hadden we, eerste stukje ging redelijk toen kwamen we in dorpje mijn god, oud grof asfalt met gaten natuurlijk camper ging net. Maar dan de bochten, jezus nog aan toe wat een toestanden. Mijn chauffeur heeft het weer geweldig gedaan, balkonnetje oeps, auto bij de bocht enzenz. Het was billenknijpend, maar wat was het mooi. Hoogste punt bijna 1700 meter, Lousioskloof prachtig,prachtig. Wij kunnen zo genieten van die mooie bergen, vol olijfbomen, fruitbomen, cipresses enz.genieten. Opeens zaten we op ander weggetje pfff, dacht echt ga nu maar terug, moet je keren hahaha,niet mogelijk. Geert gaat verder en we komen op iets betere weg, volgens google maps waren we aardig van het padje, mooi wit weggetje. Hoog in een dorpje waren de mensen stomverbaasd ons te zien, snap ik ook wel hoor. Bij Kokkopas klein kerkje in/tegen de burgen, prachtig. Maar de kloosters hebben we gemist, ergens niet goed gegaan, ja kan gebeuren. Wie weet volgende keer, we wilde niet terug rijden. Bij Dimitsana gestopt boven op het uitzichtplein, je kijkt dan zo op het dorpje. Daar dus geluncht en mooie foto's gemaakt. We rijden de prachtige route verder en komen in dorp aan, ligt ook prachtig tegen de rotsen. Drukdruk overal auto's, rijden door hebben geen zin om buiten dorp camper te zetten, volgende keer beter. Komen er vast nog wel eens. Hebben besloten terug naar zee te gaan, en wel CP Marina te Katakolo sr 49570 op de punt soort schiereiland waar ook de cruiseboten in de haven komen(waar anders,haha). Nog 80 km dus te doen, na 40 km gaat de weg over in heerlijk asfalt, yes.

Als we in haven aankomen zijn we de enige camper, veel boten dus veel volk ziet er gezellig uit. Ondanks de mixparking zetten we camper vooraan bij de boten, prima en gratis. Voor 5 euro kun je stroom en water krijgen. Vuilnisbakken staan er, is een toilet en een douche. Installeren ons en lopen rondje. Zetten niets buiten, politie langs geweest, havenmeester no problem. Gaan eten in dorp en bij terugkomst ontmoeten we eerst Peter en naderhand komt Annelies erbij. Nederlands koppel dat al jaren op de zeilboot woont en leeft, dus ook geniet van wat de reizen hun brengen, en net als wij met camper soms even thuis. We drinken even wat bij ons en spreken af om morgen koffie te drinken op de boot, kunnen wij die van binnen zien. Geert vindt natuurlijk de technische kant leuk. Pfff oma op de boot, we hebben een feestje haha, over zo'n dun plankje lopen, ben benieuwd.
Gaan slapen, tot morgen.

Dinsdag, wat een nacht, dat heb je op de mixparking allemachtig van alles kwam voorbij vannacht. Behalve Klaas Vaak haha. Maar goed, lekker ontbijten relaxen en uur of 11 naar Peter en Annelies koffie drinken. Nou die loopplank pfff, maar Geert houd me goed vast. Daar sta ik dan op de boot, prachtig hoor wat een ruimte, 12 meter lang. We hebben leuke verhalen over en weer. Het lijkt best op elkaar, camperleven en bootleven. Leuk om ervaringen te delen met elkaar. Oeps 2 uur , terug camper even broodje eten en rust uurtje. Er komen hier dus giga cruise schepen aan, wat een circus, taxis,bussen alles voor de gasten. Er is hier een winkelstraat gaan alleen open als de schepen er zijn, ongelooflijk. Zo inmens groot zo'n cruise schip niet te geloven, leuk te zien.
Eten een gyros schotel aan de haven, snel terug Ajax voetbalt, ben benieuwd. Peter van de zeilboot komt ook kijken, nounou sorry hoor, maar wij drietjes waren het wel met elkaar eens dat het kindervoetbal was. Werk aan de winkel boys. Lekker slapen al middernacht hier, uur later he.

Woensdag, wat heb ik goed geslapen vannacht. In tegenstelling tot maandagnacht was het zo rustig, zalig. Na ons ochtendritueel gaan we naar de haven koffie drinken. Maar niet voordat we postzegels hebben gekocht voor wat kaarten voor de kleinkids. Postcontainer( echt hoor)is open van 11.00 tot 12.30, dat zijn nog eens werktijden. Na onze klus dus snel koffie drinken, op terras met wifi, jaaaa dus snel foto's van de camera halen voor verslag. Dat zal weer wat worden, heb zoveel foto's gemaakt onderweg en hier. Maar goed, de cruiseboot is er ook weer. Het ritueel van bussen en taxi's die de mensen overal naar toe brengen gaat gewoon door. Iedere dag weer, tot seizoen over is. Wij staan nog steeds als enige camper hier, grappig.

Peter gaat ons even helpen met wat telefoon dingen, gaat morgen met Geert even naar Pyrgos sim kaart enz halen. Dus we blijven nog gezelig een dagje, maar vrijdag echt verder. Moet nodig gewassen worden en camper wil ook even sopje hebben(๐Ÿ˜ข)nou ja, moet dan maar he๐Ÿ˜‰. Maar wij hebben vanavand wel schone frisse lakens op bed, Peter en Annelies hebben wasmachine aan boord, mocht alvast was draaien, lief hoor en graag.

Het is toch weer een lang verhaal geworden, maar ja het lukt me niet om het kort te houden, hihi.

Lieve groet Geert en Ineke On Tour.

Wat een prachtig reis maken jullie! ร‰n leuk omschreven ! Veel plezier nog! , hgr Greetje.

Greetje 2019-08-21 17:16:07

Echt op avontuur!

Henny 2019-08-21 18:04:25

Geweldig ๐Ÿ‘๐Ÿป

Henny de Ruiter 2019-08-21 18:27:00

Die witte weggetjes, zijn wel de mooiste weggetjes weten wij uit ervaring.๐Ÿ˜๐ŸšAlleen die camper hรฉ, die is zo groot! ๐ŸšŒ Het was weer genieten van jullie belevenissen.Leuk plekje in de haven, heel veel plezier en groeten van ons.๐Ÿค—๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜

Petra Eleftheriadis 2019-08-21 19:33:05

Mooi avontuur weer, maar kan mij voorstellen dat die weggetjes ook wel eens voor wat bibberde zorgen. Super leuk zo die ontmoetingen, dat maak je thuis niet mee. Wij genieten stilletjes mee hoor.๐Ÿ‘

Paula Schuring 2019-08-21 21:21:29

Ik geniet weer van je verhalen , wat heerlijk om te lezen

Jeannette 2019-08-21 21:47:03

Wij zitten nog op de Camping in Uit geest na tourlij even naar de Zaanse schans was reukmorgen naar Alkmaar de kaas markt Heerlijk fietsen in de Duinen jullie gaan goed wel lange verhalen gr Hans en Woutera