Laatste stop Griekenland, dan Albanië

Albanië, Orikum

Tja bijna zijn we Griekenland uit, genieten nog even van het mooie land en de prachtige natuur. Zijn dus nog woensdag in Ammoudia gebleven, en wat weer leuk was dat iemand ons herkende van FB ons blog. Herman en zijn vrouw kwamen even praatje maken, leuk hoor. Zo ver weg en toch zo dicht bij, FB. In de avond hebben we voor €9,50 een menu gegeten. Verse Dorade gegrild(voortreffelijk)heerlijke verse salade en brood, kwart liter wijn p.p.zalig gegeten. De locatie van deze cp is prima, is dus duidelijk een gedeelte onder de bomen, en een gedeelte aan de pier. Totaal deze ronde stonden er zeker 40 a 50 campers verdeeld over de 2 plekken. Morgen doonderdag gaan we verder, laatste Griekenland stop.

Het plan was Parga te bezoeken, prachtige weg weer gereden, maar het was zo stervens druk bij en om Parga. Dubbel parkeren, geen doorkomen aan, zeker niet met camper. Dat is soms het nadeel, maar we proberen het volgende keer weer. Dus we rijden op ons gemak verder. Kiezen voor Sivota, is mixparking sc67062 voor centrum. Nou voor 1 nachtje doen we dat maar, €6 als je blijft slapen. Onder de olijfbomen, water aanwezig verder niets. Staan er prima met 4 andere campers, leuk om centrum in te gaan, boulevard. Zat winkeltjes en restaurantjes. Lunchen aan boulevard, wandelen en siësta houden. Voor we gaan eten naar haven voor de zonsondergang kijken, zo mooi. Omdat het griekse eten wel ons neus uit komt, besluiten we Italiaans te gaan eten. Velen met ons hadden dit plan, gelukkig nog plekje achterin. Zalig gegeten, overheerlijke pasta Carbonada, Geert een heerlijke pizza, glaasje wijn stokbroodje met olie, helemaal goed. Bij de ijswinkel ijsje gegeten, wat een feest. Wat is het druk zeg, wel gezellig. Gaan terug, krantje lezen en slapen, dat dacht je😠de eerste muggen melden zich. Zo'n hekel aan, moeten altijd mij hebben. Na paar moordpartijen gaan we slapen, haha niet dus. Vreselijke nacht geweest, geen flauw benul waar ze vandaan kwamen, maar het was een vreselijke nacht. Om 2 uur rustig in centrum, heb je die K muggen.

We staan niet fris en fruitig op, helaas. Vanwege de muggen, maar ook we gaan ons geliefde Griekenland verlaten. Geen Lidl eerst, niet in de buurt, ook goed. Op naar Albanië, in Igoumenitsa drinken we koffie lopen rondje en gaan verder. Tanken gas en diesel, fles motorolie voor camper dus zakgeld is op.

Bij de grens is het niet druk, Griekenland uit snel. Albanië in viel mee, snelle controle alle papieren. Kwamen niet binnen kijken, apart , .overal wel. We rijden door, herkennen alles van 2 jaar geleden. De bergen zijn behoorlijk kaal, hoog dat wel. Vallei, goede wegen doorgaans, dorpen vol armoede. Het communisme heeft huis gehouden hier, soms wordt je stil en triest van wat je ziet. Ze rijden als gekken hier, mercedes is nr.1 hier. De bochten snijden ze compleet af, helemaal gek. We kiezen camping Sunset sc43676, aan zee 2 jaar geleden ook geweest. Toen €10 en nu €15, niets veranderd voor nachtje goed. Na kleine pauze lopen we naar centrum, koop toch even simkaartje en data. Albanië geen eu, dus mobiel en tablets uit met, onze abonnementen. Geld pinnen, wat een gedoe , nu weer de lek, na Hongarije, Roemenië, Bulgarije ben ik er wel klaar mee. Gelukkig heb ik een goede app gevonden(Currency) waar ik ieder land kan invoeren, hij doet het rekenwerk dan. Zeker als je de 1e keer uit de muur moet halen. Wil je 5000,10.000, 15.000😂😂😎, dat bedoel ik. Data kaart werkt, wij blij, krantje lezen communiceren, spelletje enz alles kan door gaan. Gaan eten op camping, tja redelijk €19 euro incl halve liter wijn. Het is druk, maar rustig, wij gaan voor het eerst sinds tijden weer even tv kijken,op voetbal na dan. Mijn favoriet Veronica Insite is er weer. Tot morgen.

Heerlijk geslapen, oh ja we moesten de klok een uur terug zetten haha, dus we zijn vroeg weg voor ons doen.
Gaan verder, zien wel waar we stoppen. We hebben weer een prachtige route, bergen, vallei, dorpjes, langs de zee. Dan komen we bij richting de berg die ons is bijgebleven van 2 jaar geleden, hoog 1027 meter valt mee, omdat het kale berg is en de weg er mooi om heen draaid lijkt hij hoger😛. Heb paar foto's gemaakt van schitterende uitzicht. Als je bovenop bent ( lunchtijd)en je gaat naar beneden, kom je in een andere wereld, bos bos en nog eens bos, prachtig om te rijden. Je eindigt in een dal en aan zee. Er staat een behoorlijke wind, we kiezen een cp aan zee uit neet Camper Plazh te Orikum sc 64875 €10, zijn de enige, zijn vroeg half 3 maar vinden het mooi voor vandaag. Golven klotsen over de kade, zetten de camper met de neus in de wind, prachtig uitzicht.
Lekker relaxen verder, verslag maken vergt ook weer tijd. Eten vanavond in restaurant hier, schrijf dan nog even hoe het was. Tja, heerlijk gegeten kan niet anders zeggen, maar wel het duurste alle tijden. Gemengde salade, patat 2 gegrilde vis(dorade) halve liter wijn voor 40 euro. In Ammoudia exact hetzelfde voor 19 euro. Je kan niet alles met elkaar vergelijken maar dit is to much, jammer.

Morgen gaan we laatste stop Albanië doen , Shkoder.
Voor nu welterusten, Geert en Ineke ( On Tour)

Sorry, de foto's worden steeds door elkaar gegooid.

Afwisselende mooie foto’s, en het eten ziet er fantastisch uit. Griekenland wel is waar verlaten maar het eind is nog niet in zicht. Kijken uit naar het volgende verslag. Rij veilig👍

Paula Schuring 2019-09-14 22:37:43

Leuk gelezen.

Jons Smit 2019-09-15 10:19:33

Ik las jullie verhaal nog een keer na, Facebook was eerder aan de beurt. Mooi die olijfbomen hé! Zo oud, wat zullen ze veel gezien hebben🤔 Ik zag de foto met de pizza, prompt honger natuurlijk! Ons huis is bijna leeg, nog een weekje en dan ons eerste nachtje in de camper. Nou, nu tijd voor een pizza en een vino! Ciao 🍕🍷😁

Petra Eleftheriadis 2019-09-15 18:21:53

Hier alles goed het is al wat kouder aan het woorden Nu moeten we allen nog de punten op de I .zetten ========= Mooi verslag en weer mooie foto,s

Hansen Woutera 2019-09-17 17:20:38

Hallo Ineke & Geert , mooi verslag (en dan zeg jij dat ik lange verslagen schrijf !?). Die mercedessen in Albanië dat zijn allemaal gestolen auto's.... er vaart daar nog een mooie boot rond van ons ģestolen op Koffie lang geleden ~> te lang verhaal. ~~> dus voorzichtig daar! Parga lukt nooit om daar te parkeren ~> camping en stevige wandeling ... groetjes v. Rie& Ilse