Van Thassos via Sikia, Paralia naar Kato Gatzea

Griekenland, South Pilio Municipality

8 dagen geleden alweer ons laatste verslag, veel gezien en veel kilometers gemaakt. Wij zijn 19 mei van huis gegaan, via vaste land zigzaggend gereden en nu al 7000 km op de teller staan. We zijn er nog lang niet.

We hebben vanuit Thassos weer aantal mooie routes gereden, we wilde naar Kavala, dat heb ik geweten, wegomleiding daar, dus moesten klein straatje in. Blijer kun je mijn Geertje niet maken, wat een ellende, opeens bijna loodrecht omhoog kon net allemaal, gas erop. Niets voor oma hoor, is goed gekomen. We konden camping niet vinden, dus doorrijden maar. Uiteindelijk op heerlijke CP terechtgekomen in Nea Peramos sc55380, geen kosten heerlijke plek aan strand, wel 20km verder, maar zalig die rust. Heerlijk gezwommen ook.

Volgende ochtend gaan we verder, nog even zonsopgang gekeken, wat is de natuur toch mooi. Wij willen naar Sikia het middelste schiereiland Sithonia. Rijden binnendoor de gele en witte weggetjes. Wat een prachtige rit weer, doen natuurlijk ook nog de boodschappen. Komen door Asprovalta waar vrienden een huis hebben, maar ze zijn niet thuis, zitten thuis in Lelystad en zijn wel beetje jaloers op ons 😂. Prachtige omgevig ook aan zee. Dan gaan we naar camping Melissi sc58949, heerlijke camping aan zee alles erop en eraan aan de voet van Sikia. Eigenlijk doen we niet veel, relaxen en zwemmen. Hebben bij de lokale taverne heerlijk gegeten. Na 2 nachten gaan we weg, heel vroeg op, is zaterdag en gaan dorp Sikia in. Kunnen goed parkeren zo vroeg, is markt en we maken leuke wandeling, drinken koffie. Hebben lekker vers fruit meegenomen van de markt dus we kunnen weer smoothies maken. En 5 euries voor leuk jurkje, tjakka. Sikia is oud dorpje, leuk te zien, meer niet.

We gaan verder, wat een schitterend schiereiland is Sithonia , mooie natuur. Het is druk zaterdag, vakantie en weekend. We gaan niet naar Thessaloniki, geen zin in de drukte, rijden er wel doorheen. Dan gaan we richting Palaria, daar is een cp aan het strand. Rijden de kleine weg nr6, prachtig en genieten van alles wat we zien. Natuurgebied, leuke dorpjes en niets. Opeens druk, niet geweten dat het populair gebied is. Hebben cp plek aan de haven, helemaal goed sc 65973. Staan nog paar campers. Mooi strand, dorpje ernaast. Eten in dorp, is erg druk, niet verwacht. Verder relaxen, blijven 2 nachten. Disco tot 3 uur😭😂. Hebben camper voor de nacht op asfalt gezet beetje vooraan, morgen weer aan begin strand staan.

Volgende dag zetten we camper weer aan strand, vooraan is goed hard zand(denken we). Lekker strand dagje, lopen even dorp in drinken koffie halen brood, vanavond in dorp eten. Als we om 18.30 uur camper willen verplaatsen slaat het noodlot toe. Jezus ook dat nog, vast in zand. Pfff wat een toestand, gelukkig lieve mensen die helpen. Lang verhaal kort maken( moeilijk voor mij hoor)na 2 uur eruit. Veel scheppen en scheppen, snel weer op de asfalt ondergrond. Even opfrissen en snel wat drinken en eten in dorp.

Volgende ochtend eerst camper stofvrij maken van binnen enz.dan gaan we verder, richting Volos Pillion.
Ook nu weer binnen door, schitterend ook weer door bergen en een mooi gebied met kloven(Venus gebergte meen ik) schitterend, ik heb foto's gemaakt. Komen bij Volos, rijden stuk erdoor maar gaan snel richting Kato Gatzea. Daar hebben we camping Hellas sc 21480 uitgezocht. CP mag niet meer, dus wij toch braaf als we zijn, gaan we verder. Vinden camping ook wel prettig hoor. 2 aardige dames runnen de camping, klikt gelijk dus blij. Goede plek, lekker ruim, nadeel , pfff 2 oude griekse mensen die ons niet met rust laten. Maar goed, morgen donderdag gaan wij verder. Gaan hier rondrijden en zien wel waar we slapen, moet prachtig zijn dit schiereiland. Gaan het morgen beleven, dit was het weer even, fijne avond allemaal.

Groet Geert en Ineke( On Tour).

Leuk, weer om je verhaal te lezen

Jeannette 2019-08-07 22:23:53

Weer een mooi verhaal!

Jons Smit 2019-08-07 22:32:26

Leuk weer te lezen en mooie foto’s ga zo door kijk al weer uit naar het volgende verslag.

Henny de Ruiter 2019-08-07 22:57:21

Weer genoeg meegemaakt zo voor een week. Mooie foto,s.

Heleen 2019-08-08 08:19:22

Hoi Ineke en Geert, Wat een avontuur weer! Gelukkig zijn er nog behulpzame mensen en Geert had zijn biertje wel verdiend! 🍺 Leuk geschreven, heb je meeste verhalen gelezen, moet alleen Marokko nog. Wij zijn op dit moment in Mytilini, hoofdstad van Lesbos. Nemen morgenochtend vroeg om 6 uur de boot naar Kavalla. Ons avontuur begint te korten, zondag naar Nederland. Groetjes. 🚍🇬🇷😁

Petra Eleftheriadis 2019-08-08 15:25:55

Ik vind het knap wat jullie doen zo veel km en dan ook nog vast in het zand maar dat is op te lossen koste wel een paar uur maar dat hoort er ook bij dat is het avontuur Lief en Gr Hans en Woutje Verbeek