Van Mojacar naar Los Escullos(Nijar)

Spanje, Andalucía

Daar ben ik weer, na ons vertrek zondag vanuit Mojácar zijn we door het binnen land verder gaan reizen. Niet zo heel ver ligt Los Escullos. We komen weer via een prachtig gebied natuurlijk zien we weer heel heel veel kassen. Het blijft ons verbazen die hoeveelheden, maar het hoort erbij.

Onderweg kunnen we gelukkig gas tanken aan de pomp dus 6 euro en hij is weer vol. Grappig gas is hier goedkoper dan in Nederland. Dan zien we dat ze een wasgelegenheid voor vrachtwagens hebben, hoppa Geert gaat camper even onder handen nemen prima stek ervoor. Half uur later en 3 euro armer🤣is de camper weer schoon. Is ook service punt dus hoppa alles weer gedaan. Dan hebben we koffie verdient met wat lekkers erbij.
Is uiteindelijk ook nog eens zondag. We gaan onze mooie route vervolgen, bergpas en dan komen we bo ven aan en zien de zee met prachtige rots partijen. Wat geweldig, helaas auto's achter ons dus we kunnen niet stoppen om foto's te maken. Dus rijden we verder, uiteindelijk komen we bij de campjng aan. Acsi camping Los Escullos prima camping 19 euro inclusief alles zwembad zelfs sauna sportactivuteiten enz. Mooie ruime plek en heerlijk tafel en stoelen buiten zetten. Dat mis ik echt op een CP plek, maar goed beetje afwisselen. Uiteindelijk moet er weer gewassen worden, lekker schoon bedje houden wij van. Op camping fish and chips gegeten, was prima de wijn niet te pruimen maar je kan ook niet alles hebben.

Verder 2 dagen lekker relaxed door gebracht, gewassen camper weer even opgefrist en heerlijk niets doen verder.
Om half vijf weer even de zon in, zalig.
Vandaag zijn we wezen lopen naar zee, is ongeveer 2 kilometer lopen. Leuke tocht komen langs 2 vulkanen die al zo oud zijn. Bij zee naar rotsen gelopen heel divers, andere kant opgegaan en over de zandrotsen gelopen. Niet echt iets voor mij maar wel gedaan. Prachtig mooie blauwe zee, blauwe lucht langs soort hippie complex gelopen nu nog gesloten maar gaat wel open nog. Dan via oud fort waar je niet in kan terug lopen naar camping. Al met al hebben we toch 8 kilometer gelopen, joehoe terug op camping heerlijk weer in zon half vijf.
Lekker BBQ vanavond, hebben afgewassen en de route bekeken voor de komende dagen.

We zitten natuurlijk in het natuurpark Gabo de Gata, het is heel wisselend en wat wij niet verwacht hadden heel droog,dor. Maar prachtige stukken zitten er zeker in. Morgen woensdag gaan we naar plaatsje Gabo de Gata daar is een NKC CP plek die we voor 1 nacht nemen. Is heel dicht bij maar rijden stuk door park beetje genieten van alles. Daarna morgen meer denk ik.

Fijne avond nog allemaal.

Groetjes Geert en Ineke

Oh ja voor de kleinkids, kusjes van Opa en Oma, love you.

CP plek in Gabo de Gata ziet er niet verkeerd uit. Ruime plekken, dus lekker genieten😍😘🍻🍷

Fenny 2018-06-05 22:20:58

Hele mooie foto's de blauwe zee en de blauwe lucht de mooie dorpjes gezellig prettige reis verder !!!

Verbanck Liliane 2018-06-06 05:54:21

Wat een mooi gebied. Het is er vast nog heel rustig, weinig toerisme. Geniet en blijf mooie plaatjes sturen zo gezieten wij weer mee natuurlijk.

Meriam 2018-06-06 07:55:38

Weer leuk om te lezen goede reis

Willy 2018-06-06 08:03:00

Prachtige foto's weer van een van mijn favoriete gebieden. Het puntje bij Cabo de Gata is ook prachtig. Als je een kleine camper hebt kun je wel naar boven rijden, wij hebben het met de fiets gedaan. Prachtig uitzicht. Veel reisplezier weer.

Roze-Riet 2018-06-06 13:44:53

Als je nog eens terug in Cabo de Gata bent (niet Gabo dus ...), ook eens naar La Isleta del Moro gaan. Je kan er heel mooi wandelen.