Uitrusten

Spanje, Tarifa

Het is alweer een paar dagen geleden dat ik een verslag heb gemaakt. Maar ik heb wat kleine berichtjes geplaatst op FB, ivm het lange wachten voor de overtocht en de aankomst. Die korte stukjes heb ik net op Pindat bij 31 augustus geplaatst. Om mijn boek compleet te hebben.

Wij hebben nu heerlijk een vijftal dagen op camping Valdevaqueros gestaan, laatste nacht augustus 34 euro en nu 17 euro p.n., op 1september gaat de acsi kaart hier weer in. Wij vinden het een prettige camping, ruime plaatsen goede sanitaire voorzieningen. Vooral de warme douche en warm water voor de afwas. Maar wij hebben het prima gedaan allemaal in Marokko, voor alles was een oplossing.

Hier op de camping leuk, de ANWB vertrekt hier vandaan met groepsreizen naar Marokko. Eerste groep is nu weg, alleen caravans. 8 september volgende groep zijn de campers, die gaan verder. Leuk om met sommige van deze mensen te hebben gesproken. Jammer van het beeld dat Marokko onveilig is als je alleen reist. Maar goed, ieder zijn ding, wij blijven lekker reizen in ons eigen tempo en kunnen op die manier meer zien ook.

Wij hebben heerlijk geluierd, uitgeslapen, alle dagen lekker zelf gekookt. Het restaurant hier op de camping is echt waardeloos. Verderop wel Italiaan kun je prima eten, hebben we vorige keer gedaan op de heenweg.

Gister hebben we de camper gewassen, is hier een wasstraat, echt perfect. De euro's vliegen er door heen maar hij is weer als nieuw. Wat een stof en rood zand kwam er overal vandaan, ongelooflijk. Alles lekker opgepoetst, van binnen alles gedaan, heerlijk ziet hij er weer uit. Trots trots, vandaag 3 wasmachines gedraaid. Alles weer schoon alles hangt lekker te wapperen en wat dingen in droger. Heerlijk idéé, schoon bed, schone kussens, alles schoon in kast voor het laatste deel van onze reis. Gek idéé dat we al vanaf 20 april van huis zijn. Zie nog veel lieve buren buiten staan om ons uit te zwaaien.

Morgen woensdag 5 september starten we weer, we gaan als eerste naar Barbate de tonijnstad, en dan langzaam omhoog naar Cadiz. Daarna bekijken we weer wat de volgende stop gaat worden, is genoeg te zien.

Er zijn maar paar foto's, niet echt interressant, die komen wel weer. Alhoewel dat zeker totaal andere foto's zullen worden, dan die van Marokko.

Voor nu fijne avond en tot de volgende keer.
Groet Geert en Ineke.

Leuk dat jullie op deze camping zijn wij vertrekken daar ook 18 februari 2019 nu al zin in fijne thuisreis 😎👍

Corry 2018-09-04 19:18:27

Wij hebben dus die reis van de Anwb in het voorjaar gedaan. Ik vond het geweldig. Wij spreken geen Frans dus ik vond het erg fijn op deze manier en erg gezellig. Maar vanwege de veiligheid hoef je inderdaad niet samen te reizen. De camping is dus ook bekend. Heerlijke luxe na Marokko😂😂😂

Leentje 2018-09-04 22:57:22

't Is wel een avontuur lijkt me, om naar Marokko te gaan. Lijkt me ook leuk. Maar eerst gaan we vanuit Spanje noordelijker.

Yvonne Niezink 2018-09-05 19:53:59

Veel plezier en fijn he dat je zoveel tijd hebt.

Rina 2018-09-06 00:10:07

Geweldig nu op het gemak naar huis het zal wel stil worden !!!!!!!!!