SALAMANCA

Spanje, Burgos

SALAMANCA, verliefd op deze prachtige stad.

Vanuit Merida zijn we doorgegaan naar Salamanca, geen schokkende of spannende dingen onderweg. Deze laatste stukken in Spanje rijden we via de autoweg, enige waar we gestopt hebben is de Carrefour. Heerlijk weer even alles aanvullen. Heerlijk broodje gegeten en weer verder, op naar de CP plek van NKC sitecode 10754 op loopafstand centrum.

Snel gevonden en er was plek, is bij een kerk niet al te groot, denk ook een soort opvang bij de kerk. Voor ons van belang dat we alles lopend kunnen doen, geen bus geen taxi, gewoon lekker lopen. Zien wel hoe de nacht gaat, dat is een keuze. Even relaxen en dan gaan we lopen, heel makkelijk parkeerplek af en gelijk de oude brug over de rivier. Je loopt met 10 minuten het centrum in, en wat voor centrum.

Even buiten adem door het klimmen, hihi, conditie hešŸ˜Žik zal jullie vertellen dat mijn horloge met stappenteller in de vakantie is stuk gegaan. Maar kan jullie verzekeren dat wij ons een slag in de rondte hebben gelopen. Adembenemend is deze stad, met al zijn prachtige kerken, cathedraal, klooster, oude universiteits gebouwen, de oude bibliotheek, de mercado(niet het mooiste gebouw)de kroegen, restaurants. Ik kan het allemaal niet benoemen, wat een sfeer heeft deze stad. Oude keien straten door het centrum, we hebben genoten. Gelopen,gelopen,gelopen, terrasje heerlijk eten en lopen. Niet te vergeten, de vele mooie art deco gebouwen.

We hebben het klooster bezocht met de kleine cathendraal, hier moet je entree betalen 2,50 p.p. dus prima. Schitterend schitterend hebben genoten, hier hebben we ook weer kaarsjes gebrand voor allen die ons al zijn ontvallen. Moment van memories, met liefde. Helaas waren we 1e dag te laat voor grote cathedraal, en 2e dag gesloten en in de avond te weinig tijd. Volgende keer, wij komen zeker terug. Hebben 2e dag tijdens loopje in buitenwijk ergens tapas gegeten, garnalen, croquetjes en aardappelsalade, water met bubbels en 1 biertje voor €5,80 ongelooflijk. Ja dan lopen we langs grote kapsalon, zie ik staan kort haar knippen €5,00, wassen €1,00. Wij naar binnen, half uur later staan we weer buiten,gewassen geknipt en wel. En wat denk he, stoel bij wastafel was massagestoel, heerlijkšŸ˜‚. Overigens echt perfect geknipt, geen bloempot kapsel.

We gaan even terug naar camper, uurtje pauze en siësta. Het staat aardig vol met campers en busjes. De 1e nacht was verkeerslawaai tot denk een uur of 2. De 2e nacht zaterdagnacht wat langer en meer lawaai, maar ja wat wil je bijna in centrum, gratis staan. Overigens geen voorzieningen, een kraan met drinkwater is er wel. Wel lachen, het was al donker en er stond een man van een busje moeilijk te bewegen bij de kraan, bleek dat hij alles binnen zijn broek even wilde cleanen.šŸ¤£

Maar goed, vanmorgen zondag dus hebben we met weemoed afscheid van genomen van Salamanca. Tot een volgende keer. Dan op weg naar Burgos, we hebben besloten omdat onze benen erg moe zijn van Salamanca, om Burgos niet te bezoeken. Volgend jaar hebben we de fietsen mee, het is ongeveer 4 km fietsen vanaf de camping. Ook nu rijden we de autoweg, moeten 250 km rijden. Onderweg lekker koffie gedronken en een broodje gegeten, dan nog 80 km naar Burgos. Daar gaan we naar de camping Fuentes Blancas, Burgos. Mooie plek in bos, tegende rand Burgos dus, acsi camping 19 euro incl.alles. Heel druk, zijn wij niet meer gewend hihi. Gaan gelijk even water tappen en lozen en de wc doen. Sopje en klaar is klara, we staan prima. Straks lekker even zelf koken, had vlees uit vriezer gehaald. De wasmachine klaar, droger aan hoppa. Morgen richting France.

Fijne avond allemaal.
Lieve groet Geert en Ineke.

Weer goed verhaal , hebben wij ook gedaan en was leuk .

Rina 2018-09-23 18:57:04

Geniet er nog maar van .hier de hele dag regen en 11graden .brrr word je niet blij van .groetjes en nog veel plezier samen

Joke 2018-09-23 19:34:29

Geniet nog maar zou niet te snel terug komen is echt herfst hier met hele dag regen.

Henny 2018-09-24 08:39:44

Weer een leuk verhaal met mooie fotoā€™s.Altijd indrukwekkend de kerken .Zo mooišŸ˜.Fijne dag en geniet ervan.

Ineke en Chris. 2018-09-24 17:52:32

Burgos is echt een hele gezellige plaats. Jammer dat jullie daar niet naartoe zijn geweest

nolleke 2018-09-24 18:46:29

Salamanca, heerlijke stad ik ben er vaak langere tijd geweest