Valencia 2e dag

Spanje, Valencia

Vanmorgen eerst maar even een lekkere smoothie gemaakt voor de vitamientjes. Hebben in de camper een kleine krachtige blender en al heel veel gebruikt met al die heerlijke vruchten overal.

Daarna weer de bus gepakt naar Valencia, perfect gaat dat zijn in centrum nu uitgestapt.
Kaart bij ons en willen eigenlijk eerst naar de Central Market, de overdekte marktplaats in een leuke buurt.
Ondertussen komen wij natuurlijk van alles tegen, ben gek op mooie gebouwen dus paleis van justitie ook erg mooi met een prachtige oude boom aan overkant. Ook nog prachtige bloeiende boom.

De overdekte markt gevonden, eerst koffie drinken op het plein ervoor en beetje rondkijken. Dat rond je heen kijken naar mensen en wat er allemaal gebeurd blijft leuk. Ondertussen wat foto's gemaakt. Koffie is echt goedkoop doorgaans koffie solo €1,10 en con leche €1,30 leuke prijzen en prima koffie.

Wij gaan de markt op, geweldig verse vis, vers vlees, verse groenten en fruit enz enz.
Erg jammer dat we niets kunnen meenemen, zijn nog de hele dag in de stad en markt sluit om 14 uur.
Verse vis zijn we beide gek op, viel ons op dat zowel vis als vlees goedkoper is als in Nederland.
Maar het was een belevenis, we gaan verder en komen bij een museum terecht niet echt is ooit handelshuis geweest. Ja daar is ze weer pensionadas voor 1 euro naar binnen hihi. Prachtig gebouw mooie foto's gemaakt, een engelse tourist heeft foto van Geert en mij daar in kelder gemaakt.

Wij gaan weer verder, eerlijk gezegd weet ik niet alle namen meer maar we hebben alle hoogte punten gezien. Alles wat op kaartje stond geweest, sommige dingen waren helaas gesloten maar we hebben het wel gezien.

Arena hebben we gezien maar wat echt heel erg mooi was en zeker de moeite waard mocht je in Valencia komen het treinstation naast de arena. Wij waren zeer onder de indruk van zeker de binnen kant, maar ook de buitenkant is prachtig. Kijk maar naar de foto's hoe mooi.

Weer verder lopen lopen, dwalen door straten en gebouwen kijken.
Op terrasje lekker broodje gegeten, kopje koffie erbij en €6,60 betalen samen was overigens niet in centrum maar achteraf straatje koffie 80 eurocent. Ongelooflijk en lekker net als ons broodje speciale ham.

Uiteindelijk op leuk pleintje in centrum terrasje gepakt en lekker glas Sangria en witte wijn hadden we wel verdient. Want de stappenteller gaf aan 12,4 km gelopen.

Het is half vijf en we gaan richting de bus, het is mooi geweest waren om 11 uur in de stad.
Busverbinding is prima dus uiteindelijk waren we 17.15 uur op camping terug hebben 10 min.moeten wachten nadat we de halte gevonden hadden.

Nu weer lekker op de camping, wijntje heerlijk stukje spaanse worst en weer verslag schrijven.

Eindconclusie Valencia, prachtige gebouwen veel te zien maar wij missen karakter.
Voor ons dus 2 dagen genoeg om daar te verblijven.

Morgen gaan wij beginnen aan de tour het binnen land in, wij denken te stoppen bij Albacete in de buurt , is mooie cp bij een heel mooi plaatsje met kasteel Chinchilla de Monte Aragon.

Dit was het weer even, morgen reisdag dus geen verslag.

Lieve groet Geert en Ineke

Wat een mooie foto's weer. Goede reis morgen.😘