Wurzburg, start Romatische Strasse😋

Duitsland, Würzburg

Daar zijn we weer, maandagmorgen met regen vertrokken vanuit Siegen. Maar na 2 uurtjes is het droog geworden gelukkig. Op ons gemak rijden we richting Würzburg, de start van de romantische strasse. Ben benieuwd hoor, haha. Mijn wederhelft is iets romantischer dan ik, hij heeft er zin in. Ik weet niet wat hij bedoeld😉.

Als wij in Würzburg aankomen op de cp plek Friedensbruck nkc 18773 is het vol. 14 uur in de middag, helft van de camperplaatsen is afgesloten(festiviteiten). Veel staan er op parkeerterrein, doen wij ook maar. Is prachtige locatie om alles te verkennen. Het is druk met camper, na wat gedronken te hebben is het half 4 en gaan we naar de stad. Via de oude brug, het doet me denken aan Praag. We bezoeken de Dom als eerste omdat het gaat regenen, ziet er prachtig uit. Of ik het allemaal mooi vind, hum, nee. Wel weer een kaarsje aangestoken, voor onze dierbaren welke ons zijn ontvallen. Dit is echt een traditie geworden.

Gaan op zoek naar VVV om kaarten te halen van stad en de rom.str.route, kreeg tip dat hij in nederlands was. En ja hoor we hebben hem. Gaan terug naar camper door de regen die erger en erger wordt. Lang verhaal kort maken, het heeft vreselijk geregend echt hele nacht door en tot 11.00 uur vanmorgen. Toen het dus droog was vanmorgen zijn we gelijk op pad gegaan. Gave stad, het stadsplan hebben we gelopen, pittig hoor. Mariënberg bovenop is geweldig om te zien( nadat we uitgehijgd waren) maar wij hadden wel de pech dat aantal dingen werden gerenoveerd. Dus gesloten voor publiek, dat was jammer( ook in centrum). Wij hebben 12 km gelopen, zegt mijn horloge. Die heeft natuurlijk gelijk. Lekker broodje gegeten, boodschapje meegenomen en ga zo koken. Zalm met pasta, moet lukken. Het begint weer te regenen, blijft de komende week zo, is niet anders. Morgen gaan we verder, zien wel bij welk plaatsje we willen blijven. Ik zie overigens dat Pindat de foto's door elkaar plaatst, jammer maar ik laat het zo.

Tot de volgende keer, groetjes Geert en Ineke.

Jammer van het weer, maar de plaatjes zijn er niet minder mooi om. Gezellig om alles te lezen en jullie te volgen. Geniet samen😘

Fenny 2019-05-22 09:35:41

Wat leuk wij gaan vandaag naar Wurzburg We staan nu bij weingut holler in hosbach leuke gratis plek zonder voorziening. Ook leuke tip Limburg an de lahn prachtig stadje Misschien een idee voor de terugreis