Van Safi naar Ounagha

Marokko, Ounagha

Vanmorgen op ons gemak vertrokken vanuit Safi, in tegenstelling tot eerdere berichten van ons zijn we niet naar Essaouira gegaan. Maar gaan we naar Ounagha, daar is camping Les Oliviers(NKC en Park4night) dit is even een echte camping en er zijn wasmachines. Ook heb ik gelezen dat er een bus vanuit daar gaat naar Essaouira, dat zou mooi zijn.

Maar goed eerst nog even rijden he, we nemen uiteraard weer de gehele kustweg N301.
Ga niet teveel schrijven, behalve ongelooflijk wat we weer gezien hebben kijk de foto's maar, ook weer veel vanuit de camper genomen.

Veel slechte wegen gehad, en ook heel veel verkeer in de vorm van ezels en paarden op alle manieren was er vervoer vandaag. En zo geweldig om te zien hoe de mensen blijven zwaaien, super.

Onderweg ergens koffie gedronken, was niet te drinken. Overigens voor de eerste keer, de koffie is prima hier.

We vinden de camping, vriendelijk onthaal en een genot een echte camping te zien. We hebben mooie plek op betonplaat en stuk gras, tussen de bloemen, heerlijk. Warme douches, zwembad(betalen hum). Warm water voor de afwas ook prettig, hoeft het niet in de camper gedaan te worden. Is overigens wel duurste camping tot nu toe, 90 dirham en 25 electr.dus 115 per nacht. Maar hebben het er voor over. Ook eten voor vanavond besteld, wordt bij camper gebracht Tajine kalfsvlees, brood en patat 100 dirham.

Heerlijk gegeten, afgewassen, heerlijk warme douche genomen en nu verslag maken. Overigens is het hier uur eerder he dan bij jullie. Morgen gaan we uitzoeken hoe het met de bus zit, ik zal het zeker in het volgende verslag melden voor hen die hier ook nog naar toe willen. Waar we nu zitten is 15 km vanaf Essaouira, op een zalige camping prima te doen.

Voor nu welterusten alemaal.

Groet Geert en Ineke.

Leuk en mooie foto's

Rina 2018-07-13 23:55:56

Weer een heleboel indrukken van het leven in dat deel van Marokko. De wegen zijn inderdaad slecht. Maar ook in Portugal heb je hele stukken weg die net zo slecht zijn. De laatste foto op de camping ziet er goed uit. Heerlijk eten, mooie plek op mooie camping en een stralende Ineke. Blijf genieten.

Meriam 2018-07-14 08:13:10

Hebben jullie daar nog altijd satellietontvangst? En zo ja, welke satelliet ontvangen jullie daar? Want blijkbaar kan je nog altijd de wereldbeker volgen.