On route naar L’Ampolla

Spanje, l'Ampolla

Dinsdag:

Daar gaan we dan, goede nacht gehad en na ontbijt op pad, onze route vandaag gaat de bergen in als eerste stop Besalu daar zijn we al keer geweest, nu gaan we even klein rondje lopen, het blijft een geweldige plek, maar wat is het druk na half uur hadden we het wel gezien. Snel naar camper, konden toilet legen op camperplaats aldaar en door. Het is een prachtige route zien in de verte al sneeuw maar vooral de rust op de weg valt ons op. 2 e stop zou Olot zijn, maar toen we er doorheen kwamen hadden we allebei zoiets laat maar. Dus hoppa verder op weg naar Camprodon met gekleurde huisjes oude brug ben benieuwd. Hier camper geparkeerd op goede parkeerplaats en dorp doorgelopen oude huizen, de boogbrug en de kerk( gesloten)gaaf te zien maar niet de wauw factor voor ons.
Het valt op hoe stil het hier is, het schijnt ook een ski oord te zijn. Wij besluiten weer verder te gaan, en dan wordt het weer ouderwets spannend, gaan naar Baga binnen door en dat hebben we geweten een bergweggetje en hoe. Het zweet stond mij weer overal, maar wat een prachtige route door de bergen weer sneeuw en prachtige natuur. 2 motorrijders en 1 auto zijn we tegen gekomen, snap wel dat mensen andere route nemen hoor🙈🤪. Boven op de berg foto gemaakt Coll de Merollo 1090 meter, we hebben ze hoger gehad o.a. Stelvio pas Italië 2758 meter, maar toch. Maar ik heb een geweldige chauffeur trots op hem. Eindbestemming vandaag is Baga, parkeren bij sportcomplex staat een bord dat campers er mogen staan zonder verbod van overnachten, dus hier gaan we slapen, komt nog een camper staan dus prima. Eerst natuurlijk dorp verkennen, koffie gedronken(niets erbij😂)kerk dicht maar wel mooi oud centrum heb van e.e.a. foto’s gemaakt natuurlijk. In camper gegeten en morgen weer verder.

Woensdag:

Na een goede nachtrust gaan we verder, gaan richting Muralla de Finestras helaas missen we de afslag🙈en komen gelijk in lange tunnel terecht ook nog tol betalen€ 14,- is niet anders, rijden wel door maar daar door wel iets meer kilometers gemaakt. Prachtige route door de bergen, kan je verklappen dat het spannend was maar schitterend door de sneeuw gereden, Collada de Tolpses 1790 meter hoog. Maar als je denkt dat je het hebt gehad, echt niet eerst nog even oud dorpje Estopin del Castello bezocht, schitterend oud dorp geen mens te bekennen. Vanuit daar gaan we naar Muralla de Finestras is natuurreservaat start vlak bij dorpje, smal weggetje gaan we in. Pffffff lang geleden dat we dit soort paden hebben gereden, het is 9 km naar de Finestras, is mooi meer met rots partijen, nu genieten van al het moois om ons heen. De weg was hobbel bobbel kuilen smal soms eng, na 6 km zegt Geert( godzijdank)we gaan niet verder durf het niet aan om verder te gaan. Tja dan keren🙈 ik naast camper lopen langzaam achteruit rijden, geluk dat er kleine inham was waar we konden keren. Toen die 6 km terug, maar het was schitterend natuurgebied. Jaaaa dan een asfalt weg joehoe, geen hobbels en bobbels. Nog 30 km dan komen we op Camperplaats Viacamp sc 67187, geweldige plek jetons te koop voor water en stroom € 3,- prima plek. Biertje wijntje en bijkomen, lekker douchen in camper en morgen weer verder.

Donderdag:

Vandaag rustige route rijden, wel binnendoor gaan naar ons geliefde L’Ampolla. Beetje onduidelijk of camping open is dus we gaan kijken, helaas dicht zijn nog druk aan werk. Is leuke wandeling vanaf camping langs boulevard naar dorp. We hadden als alternatief een Finca uitgezocht 5 km landinwaarts, nou die 4 km stond gelijk aan het pad van gister🙈🤪. Maar gevonden en hij had nog 1 plekje, zeg maar plek helemaal geweldig hier. Blauwe lucht, vogels rust geen auto geluiden hier gaan we denk tot zondag genieten. Bijzonder aardige mensen en slechts 12 euro incl.stroom, geen sanitair wel water en lozen. Finca Mialma L’Ampolla sc 104395.
Komende dagen geen verslag, rusten uit zondag misschien maandag weer op pad. Dan richting Peniscola oude centrum bezoeken, vorig jaar niet verder gekomen dan 1e hulp post daar begon het allemaal. Nu kunnen we er weer tegen aan🥰.

Tot slot ik heb nu alweer zoveel foto’s 🙈kan geen keuze maken welke wel en niet😂😂😎.

Lieve groet Geert en Ineke.

Nu dat was zeker geen saai weekje. Prachtige foto’s en kleine weggetjes getrotseerd. Die Finca’s zijn echt leuk om te staan. Kleinschalig en persoonlijk.

Paula Schuring 2024-03-15 22:16:54

Wat een mooie route en foto's weer.!

Nies en Harrie 2024-03-16 02:58:41

Spectaculaire route gereden, mooie foto’s We zijn elkaar op afstand gepasseerd. Geniet van de rust en het mooie weer. Doe voorzichtig 👋🏻

Ilse en Jan 2024-03-16 07:14:06

Spannende en mooie wegen, ook weer prachtige foto's.

Ingrid 2024-03-16 20:02:29

Heel mooie foto’s Fijn dat ik jullie weer mag volgen.zo kan ik ook nog een beetje Mee reizen,mijn man is pas gestorven,dus is het voorbij ,zal jammer genoeg de mobilhome moeten verkopen . Dus geniet er van zolang jullie kunnen. Je leven kan van de ene dag veranderen

Elza 2024-03-16 21:46:19

Mooie omgeving alles lekker groen heerlijk lopen echt mijn ding.

Leo 2024-03-17 09:14:50

Nou dat is wel spannend geweest als ik het goed begrijp maar erg mooi zie ik aan de foto’s fijne reis verder