Mooi Denemarken PRAESTØ

Denemarken, Præstø

Denemarken wat genieten wij intens van de rust, van de natuur maar ook van de bevolking aardige rustige mensen.
Zijn vanaf Nysted vertrokken naar Møns Klit, bekend om zijn witte rotsen. Mooie route stuk door het bos en langs de Oostzee, gaan via de brug naar Møn, wij hebben de pech dat de afslag Faro afgesloten is ivm werkzaamheden. Stukje doorrijden en dan via andere brug komen wij er ook. Uiteindelijk komen we bij het Geo centrum Møn Klint uit, is parkeer ruimte voor campers 5 euro per dag. Mooie stek, gaan vragen of we mogen overnachten, omdat het niet druk is mag dit 2x 5 euro perfect in het bos. Hebben voor zover ik het kon volhouden met rug en benen best flink stuk gelopen, die trappen 🙈pffff. Maar de foto’s zeggen genoeg prachtig, pittig maar toch weer gedaan. Koffie gedronken in café, deze keer wel lekker. Terug bij camper chillen.

Vanmorgen bijtijds wakker en opgestaan, om 10.15 uur rijden we weg van onze slaap plek, gaan naar Stege ook op Møn. Het is landelijk rustig mooie huisjes lelijke huisjes maar we genieten. Aan de haven in Stege zetten we de camper neer en gaan lopen, eerst koffie bij David zo heet de zaak, heerlijk. Daarna lopen we centrum door, maken her en der foto’s en eerste stop is de verse slager😍vraag me niet hoe alles heet wat we hebben gekocht lekkers voor op brood en vlees voor vanavond Frikandeller iets van gehakt en Nystegt ridden….afijn niet te vertalen was heerlijk. Daarna de warme bakker, ja hoor smørrebrød ook 2 voor de lunch meegenomen en lekker broodje. We hebben gesmuld aan de haven in de camper, vanavond ook alles was lekker.

Gaan naar Sprovedyssen, daar is een grafheuvel welke Geert van binnen heeft bezocht en foto’s gemaakt. Te klein voor mij🙈, daarnaast lag een veld met bieslook in de bloei. Geert heeft mooie foto gemaakt vanaf het bieslook veld met de camper 😍. 200 meter verder is een soort hunebed . Ik heb foto’s gemaakt van het verhaal voor de liefhebber.

Als we zo reizen komen we van alles tegen, huisjes bloemen planten enz.uiteindelijk zijn we van Møn afgegaan via de grote brug en gaan naar Praestø, is mooi dorp met ook weer veel gekleurde huisjes en wij staan op de cp aan de haven met 2 campers. Hebben een wandeling door dorp gemaakt, kom je altijd weer leuke dingen tegen. Binnen plaatsjes, Bram voor jou mooie stokrozen nog niet in bloei, Petra prachtige rozen😍.

Wij vermaken ons en genieten met volle teugen van alles wat Denemarken ons brengt, morgen gaan we weer verder. Voor nu fijne avond en tot de volgende keer.

Groet Geert en Ineke

Mooi verslag lees het elke keer met plezier.

Beppie 2022-06-07 23:52:53

Wat heb ik weer genoten van het reisverslag en de foto’s. Wat een prachtig land. Van de Denen wist ik al dat ze vriendelijk zijn. 😀 Maar zo jullie reis te volgen gaat het hier ook kriebelen om die kant op te gaan

Carla 2022-06-08 10:47:24

Geweldige foto’s en verhaal, lekker blijven genieten. En ook ik zou er niet inkomen hoor, kan zo laag niet door de knieën 🤪. Ook van harte Gefeliciteerd las dat je jarig was dus weer een levensjaar wijzer.

Paula 2022-06-08 11:24:26

Weer mooi foto's en leuk verslag. Veel plezier en geniet van al het moois.

Ingrid 2022-06-08 11:57:34

Wat heerlijk om al deze prachtige foto’s te bekijken! Die van de bloeiende bieslook met de camper is wel heel erg fraai…verdient echt een lijstje en is een super reclame voor het mooie en vooral rustige Denemarken. Van diverse reizigers hoorden we al dat het stervens druk is overal; wees blij dat jullie dit keer voor een noordelijk land kozen. En dan Smörrebröd, het water loopt je in de mond. Geniet nog met volle teugen💫

Willy 2022-06-08 15:30:25

Dit is allemaal even mooi het ziet er ook zo schoon en verzorgt uit dit is echt heel mooi