Laatste reisverslag Geert en Ineke On Tour

Nederland, Lelystad

Tja het is zover, ons laatste reisverslag van onze geweldige tour.

Na onze laatste dag in Dieppe, zijn we vrijdag op ons gemak vertrokken, richting huis.
Grappig was dat we de kleinste camper hadden, op de bomvolle CP plek, de grote jongens vlogen je om de oren. Wat zijn wij blij met ons campertje, maar ok wat heeft hij het goed gedaan.

Het was mooi weer, en ook nu gaan we geen tolweg nemen, maar gewoon lekker binnen door. Wij willen bij Lille uitkomen om vervolgens bij de grote Auchan daar, nog even heerlijk e.e.a. in te slaan voor thuis. Vaste prik als we in Frankrijk zijn, vanavond eten we heerlijk Galetteenham,ei,kaas jammie. Na onze inkoopronde ook gelijk diesel tanken voor de laatste keer. Hadden heerlijk broodje gegeten dus nu op weg naar huis. Het was best wel druk op de weg, veel vrachtverkeer. Over Antwerpen gaan we, nou dat was de laatste keer. Lang verhaal kort maken, 3 uur over gedaan om Antwerpen door te rijden. 4 ongelukken achter elkaar, vreselijk. We hadden dus besloten om toch maar door te rijden, geen overnachting meer. Dan wil je ook naar huis, gelukkig ging alles goed.

En dan kom je erachter A6 afgesloten richting Lelystad, gelukkig op tijd dus hebben we de Vogelweg genomen.
Uiteindelijk waren we rond 22.00 uur thuis, gelukkig was er een plek voor de camper. Wonen in appartement.
Koelkast leeghalen, en naar boven, wat gek zeg om zo weer in het normale leven te stappen. Wij wonen op bovenste verdieping is 4 hoog en kijken over de Marker wadden/IJsselmeer. Helaas pikdonker dus niets te zien. Ook de ramen lieten het uitzicht niet toe, de spinnenbestrijding was geweest, dus dan zien de ramen er niet uit.
Nu maandag en de glazenwasser is geweest, lekker binnen en buiten gelapt.

Wij komen dus thuis, zo spannend als je de sleutel in de deur doet, hij gaat nog open ook(hihi).
Ja dan heb je toch wel fijn gevoel ook weer, onze lieve vrienden die altijd voor ons huis zorgen als we er niet zijn, hadden mooie bloemen neergezet. Ook het bed was opgemaakt, en alles zag er toppie uit. Heerlijk thuiskomen dus, even overal kijken(zijn we gauw klaar hoor)is niet zo groot. Koelkast en vriezer staan aan, dus snel de spullen erin. Ik neem aan dat het bij de camperaars onder ons, ook zo gaat. Bij de buurvrouw die al zat te wachten, even ons eerste drankje gedronken, en daarna thuis zitten en rondje post doen.
Dan gaan we heerlijk slapen hopen op een goede nacht, in ons heerlijke bed. We gingen omstreeks 1 uur naar bed. Zaterdag om 10 uur uit bed, heerlijk. Maken ontbijt, zitten net , wordt er op de deur geklopt, doen open en ja hoor de verrassing, daar staan de kleinkids met papa en mama, prachtige bloemen, tekeningen en plant. Oh ja veel gebak haha. Een geweldig weer zien, dat doet Opa en Oma goed, allemaal blij.

Gezien de activiteiten van de kids en mama op zaterdag, gaan ze na de koffie weg. Volgende week brengen we de cadeautjes beloven we. Camper zit propvol met van alles. Zaterdagavond gezellige avond met lieve buurtjes,
wat een feest. Mooi onthaal door allen, als je zo lang bent weggeweest.

Nu maandag, en de camper is helemaal leeg, echt alles eruit. Hij moet inclusief kasten van binnen, ontdaan worden van zand en zand enz. Hij krijgt een grote beurt, dan schoonmaken, wassen, en in de was zetten. Uiteindelijk denken we eind januari weer te vertrekken, en in herfstvakantie nog paar dagen met kleinkids op pad.
Ondertussen, ben ik aan het wassen,wassen enz enz.alles sorteren en schoonmaken. Maar goed, conclusie:

Wij zijn 20 april jl vertrokken, om via Frankrijk, Spanje naar Marokko te gaan. Op 21 juni hebben wij de overtocht gemaakt en op 31 augustus zijn we terug naar Spanje gegaan. Wij hebben totaal 12.500 kilometer gereden, wij hebben op klein foutje na geen tolwegen gereden. Iets van €1,60 klein tolweggetje, verkeerde afslag. Totaal hebben wij 1200 euro aan diesel uitgegeven. Marokko 1 euro liter diesel, Spanje en Frankrijk rond 1,25/1,50 euro.
Dan campings en cp's betaald, denk rond de 2000 euro voor bijna half jaar. Hebben wel gratis CP's gehad ook, staan graag op camping. Onze camper heeft ruim 1 op 11 gereden gemiddeld, daar zijn we superblij mee.
Camper had grote beurt gehad, nieuwe distributie ketting , dus alles tiptop in orde.
Wel op terugweg in Spanje koelkast probleem, na overleg leverancier, naar dealer, daar is een nieuw verwarmingselement geplaatst 220 volt. Door de te lage volt levering in Marokko, soms maar 180 volt ipv 220 heeft het element het begeven.

Wij hebben met heel veel plezier en liefde, onze verslagen gemaakt. Soms moest ik mezelf wel oppeppen, gaat veel tijd inzitten. Foto's overzetten van toestel naar tablet, via wifi, gaat perfect. Al met al toch gemiddeld 2 uur per keer. Schrijven, foto's uitzoeken enz. Wij hebben zoveel foto's dat het moeilijk kiezen is.

Zowel op Pindat, als op onze site Geert en Ineke On Tour(FB) hebben we leuke en lieve reacties gehad. Wij waren verbaasd hoe positief de meeste mensen waren over de verslagen en foto's. Het is dan ook een genot om er verder mee te gaan. Ook nog te vermelden dat wij op Pindat de reacties lezen, maar kunnen niet antwoorden cq reageren daar op. Nogmaals allemaal dank voor jullie support, geweldig.

Rest mij te zeggen, dat wij waarschijnlijk eind januari begin februari aan ons volgende tour gaan beginnen.
Uiteraard gaan we daar ook weer verslagen van maken. Eerst gaan we kijken waar we naar toe gaan.

Frankrijk, Spanje, Marokko en Portugal of
Roemenie,Bulgarije, Hongarije en Griekenland of
Engeland, Schotland, en Ierland.

Er zijn nog wat kleine wensen, jullie horen van ons.

Lieve groet Geert en Ineke.

Kleine reactie mijnerzijds,
Alle volgers, veel dank voor jullie leuke en spontane reacties. Alle adviseurs bedankt voor de tips en goede raad.
Dit heeft ons heel veel reisplezier opgeleverd. Ook heel veel dank aan mijn grijze duif voor al het plezier en ontspannende momenten, het eten,het drinken en de afwasmomenten.
Gegroet allen.
Geert.

Wouw wat heb ik genoten van jullie reis maar vooral dapper

Adje van den haak 2018-10-08 19:09:17

Fijn dat jullie goed zijn thuis gekomen ik hoop het met jan weer jullie te volgen vond het heel leuk om te volgen grWilly

Willy 2018-10-08 19:16:14

Heel erg bedankt dat ik met jullie mee mocht reizen. Ik heb ervan genoten, terwijl ik zelf op wat bescheidener schaal in Frankrijk op reis was. Ben ook dit weekend thuis gekomen en heb vandaag de camper naar de stalling gebracht. Ik lees graag de volgende reis weer mee, want het geeft me veel inspiratie. Nigmaals veel dank.

Joke Stam 2018-10-08 19:17:55

We hebben ervan genoten😎👍🚐

Corry 2018-10-08 19:23:13

Bedankt dat wij over jullie,schouder mochten mee genieten van deze geweldige reis. Fijne thuiskomst en groetjes vanuit Maarssen

Mieke en Cor de Vries 2018-10-08 19:29:52

Dank je wel voor alle verslagen, foto's en overige info. Ik heb genoten! Succes met het uit zoeken van de volgende reis. Wij zijn ook al weer aan het zoeken maar dan voor 5/6 weken😎. Groetjes van een andere Marokko ganger!

Leentje roelofs 2018-10-08 19:31:25

Welkom thuis heb genoten van het reisverslag

Trudy westerbeek uit zeist 2018-10-08 19:35:09

fijn dat jullie zo genoten hebben en ook weer zonder schamen op jullie thuis basis zijn aangekomen

hans en Woutje 2018-10-08 19:39:18

We hebben genoten van jullie verslagen, dank jullie wel!!!

Irma en Bob 2018-10-08 19:39:31

We hebben genoten van jullie verslagen, dank jullie wel!!! Vinden het heel stoer van jullie om zólang én samen op weg te zijn geweest!

Irma en Bob 2018-10-08 19:41:23

Ik heb genoten van jullie verslagen. Vooral Marokko. Wij zijn van plan om half februari 2019 weer richting Marokko te gaan. Nu net terug van een rondje Duitsland, Oostenrijk, Slovenie, Italie en Frankrijk (7 weken) Heerlijk om lekker rustig aan te doen met de camper.

Nel Boersma 2018-10-08 19:52:37

Bedankt voor de mooie verslagen.jullie heebben prachtige herinneringen om op terug te kijken. Top

Beppie 2018-10-08 20:23:34

Bedankt voor jullie reis verslag en de mooie foto's. Ik hoop dat jullie volgende reis weer mee mag genieten. Bedankt

Theo Jakobs 2018-10-08 20:26:54

Eigenlijk heel erg jammer dat jullie (gelukkig heelhuids) weer thuis zijn😏 Ik ga de reisverhalen en foto’s missen denk ik. Toch ook weer een fijne periode thuis met, vooral, de kleinkinderen ennuh .... Roemenië en Hongarije zijn geweldig mooie landen! Alleen in januari nog wel erg fris😜 In ieder geval veel plezier bij de voorbereidingen van de volgende trip. Hartelijke groet 👋🏼👋🏼

Willy van S. 2018-10-08 21:21:21

Fijn dat jullie weer veilig thuis gekomen zijn na zo’n lange reis. Geniet maar lekker van de kleinkids nu. Het is zo weer jan of febr. Zeker ook genoten van de verslagen en foto’s . Wij nemen even het stokje over😂 en komen half febr ook hopelijk weer veilig thuis. Tot horens zullen wij maar zeggen. Groetjes Rob en Paula

Paula 2018-10-08 21:37:41

Dank voor al het moois. Het was genieten en ook leerzaam Wij denken erover om half nov te gaan eerst Spanje dan wellicht Marokko Geniet van de kleinkids

Marianne janssen 2018-10-09 07:51:30

Wat fijn dat ik met jullie mee mocht reizen, en zeker deze zomer toen ik min of meer aan bed gekluisterd was na een ongelukkige valpartij en zware operatie, ik heb ervan genoten, dankjulliewel! Intussen ben ik gelukkig alweer zover opgeknapt dat de eerste 'proefwerk' met onze camper geslaagd was, nu op naar een mooie reis!

Brigitte 2018-10-09 09:29:38

Fijn dat jullie weer thuis zijn zonder kleerscheuren. Genoten van jullie reisverhalen en inspiratie opgedaan. Kijk uit naar een volgend reisverslag

Jeannette 2018-10-09 15:50:50

Heb genoten van jullie reisverhalen en mooi dat jullie weer veilig thuis zijn, wij zijn vandaag thuisgekomen en ik herken alles van de camper uitruimen enz enz. maar dat hoort erbij , elke keer zeg ik ik neem niet zoveel meer mee, maar ja he?

Rina 2018-10-09 20:50:27

Het was een hele belevenis we hebben echt genoten van jullie verslagen en zeker van de mooie foto s Bedankt dat we mochten volgen Geniet nu maar volop van de kids.